  • 1. Data: 2007-01-16 16:22:09
    Temat: pytanie o separacje
    Od: Michal <m...@...wp.pl>

    Witam.
    Zwracam się z prośbą do ekspertów o małą poradę. Sytuacja jest następująca.
    Ja (małżonek) przebywam obecnie w Polsce, żona wraz z dzieckiem za granicą.
    Ślub został zawarty w Polsce.
    Czy jest możliwość wzięcia (?) separacji w Polsce bez obecności żony. Czy
    wystarczy pismo (potwierdzone notarialnie?) od małżonki?
    Proszę chociaż o jakieś namiary, gdzie mogę szukać konretnych informacji.

    Dziekuję i pozdrawiam
    --
    Każdy program, który się dobrze zaczyna - kończy się źle.

  • 2. Data: 2007-01-16 23:25:18
    Temat: Re: pytanie o separacje
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Ja (małżonek) przebywam obecnie w Polsce, żona wraz z dzieckiem za
    > granicą.
    > Ślub został zawarty w Polsce.
    > Czy jest możliwość wzięcia (?) separacji w Polsce bez obecności żony.

    Separacji się nie "bierze" - musi ją orzec sąd po stwierdzeniu zupełnego
    rozkładu pożycia małżeńskiego.

    Czy
    > wystarczy pismo (potwierdzone notarialnie?) od małżonki?

    Nie wystarczy - musisz złożyć pozew (albo ona) do sądu okręgowego własciwego
    dla ostatniego wspólnego miejsca zamieszkania obojga małżonków. A potem
    oboje musicie się stawić na rozprawę.

    > Proszę chociaż o jakieś namiary, gdzie mogę szukać konretnych informacji.

    Art. 61 (ze znaczkiem 1 do znaczka 6) kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
    Art. 425 - 446 kodeksu postępowania cywilnego.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-01-16 23:38:39
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]

    rozkładu pożycia małżeńskiego.

    Czy
    > wystarczy pismo (potwierdzone notarialnie?) od małżonki?

    Nie wystarczy - musisz złożyć pozew (albo żona) do własciwego sądu
    okręgowego (określa to art. 41 kodeksu postępowania cywilnego) oboje musicie
    się stawić na rozprawę.