    From: "Kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Gwarancja a prawa konsumenta??
    Date: Tue, 16 Jan 2007 16:32:44 +0100

    Poniezej jest post o rowniez o gwarancji ale ja troche inny problem mam

    Cchcialbym zapytac co w sytuacji gdy towar jest reklamowany czy gwarancja
    sie przedluza?

    Chodzi mi o sytuacje ze zakupilem towar gwarancja mi sie konczy np na
    poczatku lutego a ja towar reklamowalem na poczatku stycznia poniewaz towar
    jest dosc specyficzny i gwarantem jest firma majaca siedzibe w Warszawie a
    ja mieszkam na Slasku zanim towar zostal do nich wyslany i zanim wroci
    pewnie bedzie koniec stycznia

    poza tym aby sprawdzic czy dziala musze go przetestowac w specyficznym
    srodowisku wiec zajmie mi to kolejny tydzien zakladam ze bezdie juz koniec
    stycznia

    co jesli towar nie bedzie sprawny (moze sie tak zdazyc na skutek specyfiki
    produktu) ja znow chcialbym go reklamowac ale zanim go wysle moze juz minac
    termin gwarancji

    czy reklamacja przedluza termin gwarancji?
    tak
    nie
    o ile

    jaka data jest decydujaca chodzi mi o date przyjecia towaru do reklamacji
    przez posrednika
    date wyslania czy moze date otrzymania towaru przez gwaranta

    i w koncu jeszcze jedna sprawa

    producent deklaruje dozywotnia gwarancje ale tylko na szwy, laczenia itp
    natomiast w towarze sa jeszcze zawory
    w gwarancji nie pisze nic ze nie podlegaja one gwarancji ale dystrybutor
    podczas rozmowy telefonicznej probowal mi wmowic ze zawory nie podlegaja
    gwarancji
    czy mial racje jesli nie to jaka jest ogolna gwarancja na cos takiego

    Kris