  • 1. Data: 2006-03-09 19:12:46
    Temat: Grunt rolny - budowa domu
    Od: s...@i...sieradz.info

    Witam !

    Mam pytanie - jak z prawnego punktu widzenia wyglada taka sytuacja.
    Kupuje sobie 2 ha gruntu gdzies w polu. Chce aby powstalo tam
    gospodarstwo rolne (dom + zabudowania). Jakich zezwolen wymaga
    postawienie zabudowan na gruncie rolnym ?
    Jakie formalnosci nalezy spelnic?

  • 2. Data: 2006-03-09 19:15:36
    Temat: Re: Grunt rolny - budowa domu
    Od: "Cyberix" <c...@o...pl>

> [...]
    > gospodarstwo rolne (dom + zabudowania). Jakich zezwolen wymaga
    > postawienie zabudowan na gruncie rolnym ?

    Pewnie trzeba wydzielic dzialke i przekwalifikowac na budowlana...

  • 3. Data: 2006-03-09 21:05:44
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cyberix" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie trzeba wydzielic dzialke i przekwalifikowac na budowlana...

    Taaa, jasne. Świetna rada.
    A wracając do pytania to w przypadku urządzania nowego gospodarstwa rolnego
    na terenach rolnych musisz mieć tyle gruntu ile wynosi średnia wielkość
    gospodarstwa w danej gminie.

  • 4. Data: 2006-03-10 06:39:17
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > A wracając do pytania to w przypadku urządzania nowego gospodarstwa
    > rolnego na terenach rolnych musisz mieć tyle gruntu ile wynosi średnia

    No co? Rada dobra. Zobacz, że pyta "jakich zezwoleń wymaga postawienie
    zabudowań na gruncie rolnym". A przecież formalnie na gruncie rolnym nie da
    się wybudować domu. Więc moja odpowiedź była krótka ale treściwa.

  • 5. Data: 2006-03-10 08:08:51
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > No co? Rada dobra. Zobacz, że pyta "jakich zezwoleń wymaga postawienie
    > zabudowań na gruncie rolnym". A przecież formalnie na gruncie rolnym nie
    > da się wybudować domu. Więc moja odpowiedź była krótka ale treściwa.

    Po pierwsze to da sie wybudować, a po drugie niby jak chcesz działke
    przekwalifikować na budowlaną?
    Na terenach rolnych działki pod budynkami sa dalej rolne, zabudowa nie
    zmienia ich przeznaczenia.

  • 6. Data: 2006-03-10 11:03:29
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > Po pierwsze to da sie wybudować, a po drugie niby jak chcesz działke
    > przekwalifikować na budowlaną?
    > Na terenach rolnych działki pod budynkami sa dalej rolne, zabudowa nie
    > zmienia ich przeznaczenia.

    Zależy od charakteru, tytaj info.

    http://dziennik.dziennikbudowy.pl/Ekspres.nsf/0/7D12
    82618F332817C1256F95002E761E?OpenDocument&Start=1&Co
    unt=1000&ExpandView&View=n&Cat=pp

  • 7. Data: 2006-03-10 13:44:36
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Zależy od charakteru, tytaj info.
    >
    > http://dziennik.dziennikbudowy.pl/Ekspres.nsf/0/7D12
    82618F332817C1256F95002E761E?OpenDocument&Start=1&Co
    unt=1000&ExpandView&View=n&Cat=pp

    Chyba nie zrozumiałes tej wypowiedzi. Jeśli sa to tereny rolne to nic nie
    wybudujesz chyba, że nowe gospodarstwo rolne. Najczęsciej buduje sie dom
    jednorodzinny + budynek gospodarczy w postaci garażu, deklaruje się, że
    będzie się sadownikiem i już mamy nowe gospodarstwo rolne.
    Jesli chcesz budować domy jednorodzinne to nie masz takiego prawa. A
    sformułowanie użyte, ze nalezy przekwalifikowac na działke budowlaną to
    bzdura, bo nie ty możesz przekwalifikować, tylko gmina. A jak masz
    obowiązujący plan zagospodarowania to nie ma mowy o zmiany przeznaczenia
    terenu. Jedynie w przypadku sporządzania nowego planu można wystapić z
    wnioskiem o przekształcenie terenów rolnych pod budownictwo, ale taki
    wniosek nie musi być pozytywnie rozpatrzony.

  • 8. Data: 2006-03-10 14:19:11
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > wnioskiem o przekształcenie terenów rolnych pod budownictwo, ale taki
    > wniosek nie musi być pozytywnie rozpatrzony.

    Człowieku, a gdzie ja napisałem, że ktoś sam sobie może przekwalifikować
    grunty? Wiadome jest, że trzeba to zgłosić do urzędu i musi być zgodne z
    planami zagospodarowania a jeśli planów nie ma to sa na to odpowiednie
    przepisy (podobna zabudowa na sasiednich działkach, itp). Nigdzie nie
    pisalem ze sam sobie moze cos przekwalifikować. Zreszta nie chce mi sie
    pisać elaboratu, wystarczy odpalić google.

  • 9. Data: 2006-03-10 15:56:22
    Od: s...@i...sieradz.info

    On 2006-03-10, Boombastic <b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > wnioskiem o przekształcenie terenów rolnych pod budownictwo, ale taki
    > wniosek nie musi być pozytywnie rozpatrzony.

    Dzieki za tresciwa odpowiedz:)
    Czyli w skrocie robimy tak:
    - kupujemy conajmniej tyle pola ile wynosi sredniej wielkosci
    gospodarstwo (czy musi byc w 1 kawalku) ?
    - zamawiamy u architekta plan
    - zglaszamy rozpoczecie budowy
    - czekamy 30 dni
    - budujemy

    cos jeszcze?

    Jak w takiej sytuacji przyznawany jest adres ?

  • 10. Data: 2006-03-10 17:12:42
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Dzieki za tresciwa odpowiedz:)
    > Czyli w skrocie robimy tak:
    > - kupujemy conajmniej tyle pola ile wynosi sredniej wielkosci
    > gospodarstwo (czy musi byc w 1 kawalku) ?

    Nie musi byc w jednym kawalku, ba, nawet czasem moze byc w sasiedniej
    gminie.

    > - zamawiamy u architekta plan
    > - zglaszamy rozpoczecie budowy

    Chyba jednak musisz wystapic o warunki zabudowy i pozwolenie, ewentualnie o
    samo pozwolenie na budowe jak jest plan zagospodarowania przestrzennego i
    nie ma zakazu zabudowy na terenie rolnym (czasem tak jest - zakaz budowy
    czegokolwiek). Chyba tylko jakies budynki gospodarcze mozesz budowac na
    zasadzie zgloszenia, ale tez objete limitami wielkosci.

    I pamietaj, ze caly czas jest mowa o organizowaniu nowego gospodarstwa
    rolnego :-)