    From: "Cyberix" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Grunt rolny - budowa domu
    Date: Fri, 10 Mar 2006 15:19:11 +0100

    > Jesli chcesz budować domy jednorodzinne to nie masz takiego prawa. A
    > sformułowanie użyte, ze nalezy przekwalifikowac na działke budowlaną to
    > bzdura, bo nie ty możesz przekwalifikować, tylko gmina. A jak masz
    > obowiązujący plan zagospodarowania to nie ma mowy o zmiany przeznaczenia
    > terenu. Jedynie w przypadku sporządzania nowego planu można wystapić z
    > wnioskiem o przekształcenie terenów rolnych pod budownictwo, ale taki
    > wniosek nie musi być pozytywnie rozpatrzony.

    Człowieku, a gdzie ja napisałem, że ktoś sam sobie może przekwalifikować
    grunty? Wiadome jest, że trzeba to zgłosić do urzędu i musi być zgodne z
    planami zagospodarowania a jeśli planów nie ma to sa na to odpowiednie
    przepisy (podobna zabudowa na sasiednich działkach, itp). Nigdzie nie
    pisalem ze sam sobie moze cos przekwalifikować. Zreszta nie chce mi sie
    pisać elaboratu, wystarczy odpalić google.