  • 101. Data: 2019-06-30 02:39:16
    Temat: Re: Gdzie zgłaszać przestępstwa komputerowe?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-30, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Szukajac podejrzanego programu, nie wiadomo jakiego ?

    Zwykle wiadomo jakiego, no chyba, że jest się takim wypasionym wipem, że
    trojany i inne atrakcje pisane są wyłącznie pod Ciebie :)

    Albo udostępnił je też w inny sposób.

    --
    Marcin

  • 102. Data: 2019-06-30 02:39:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2019 00:36:11 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czemu nie proponujesz zatrzymana telewizora? Też tam nic nie ma.

    A skad wiesz ?
    Wspolczesne telewizory to spore komputery.

    A jesli te pornosy ogladal sobie na TV, i tam wprowadzal hasla w
    przegladarke ?

    J.

  • 103. Data: 2019-06-30 06:57:44
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 02:17 Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:

    (...)

    > Odwróćmy: udowodnij, że serwis robi to o co go oskarżasz
    > i wykaż w jaki sposób miałoby nastąpić naruszenie bezpieczeństwa
    > poprzez podanie tam maila.

    :)
    Nie wierzę, że dalej brniesz...

    --
    Trefniś

  • 104. Data: 2019-06-30 10:34:37
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-30, Trefniś <t...@m...com> wrote:
    > W dniu .06.2019 o 02:17 Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:
    >
    > (...)

    >:)
    > Nie wierzę, że dalej brniesz...

    A mówiłem, że jesteś jak płaskoziemiec? Mogłeś jakkolwiek
    odnieść się do argumentów które podałem, nawet napisać że
    są nieprzekonujące, ale wolałeś wyciąć.

    Napisz coś jeszcze prześmiewczego na mój temat, dorzuć
    coś o dinozaurach i faktycznie nie ma co kontynuować.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 105. Data: 2019-06-30 11:11:30
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 10:34 Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > Napisz coś jeszcze prześmiewczego na mój temat, dorzuć
    > coś o dinozaurach i faktycznie nie ma co kontynuować.

    Wręcz przeciwnie - takie zbójeckie prawo Trefnisia-prześmiewcy.
    I trolla - nie wstydzę się tego określenia, wałkowanie tematu wyczerpuje
    znamiona trollizmu.
    Ale mam pełne prawo (sam je sobie daję) umożliwić ci skompromitowanie się
    do cna, Wojciechu.
    Zwłaszcza, że litościwie bardzo długo dawałem ci szansę na EOT.

    Podpowiadałem ci (a znacznie ważniejsze - grupie, boś ty nieprzemakalny i
    niereformowalny) dość dobrze umotywowane powody, dla których strona nie
    jest stuprocentowo bezpieczna.
    Powtarzam link dla potomności:

    https://www.vertextech.com.au/2018/06/26/should-i-us
    e-have-i-been-pwned-hibps/

    Obawiam się, że skoro zignorowałeś podane tam argumenty, to pewnie z
    powodu bariery językowej, zatem:

    https://translate.google.pl/translate?sl=en&tl=pl&u=
    https%3A%2F%2Fwww.vertextech.com.au%2F2018%2F06%2F26
    %2Fshould-i-use-have-i-been-pwned-hibps%2F

    (powinno przejść, ale jeśli nie uda ci się - poproś o pomoc, pomogę).

    Kiedy już doczytasz, dlaczego portal nie jest bezpieczny w 100% (nie
    musisz tutaj chwalić się przemyśleniami), zauważ też
    SZKODLIWOŚĆ
    (przepraszam za okrzyk, ale Wojciech taki jakiś mało spostrzegawczy, wolę
    podkreślić) portalu, który reklamujesz .
    Teraz każdy może sobie sprawdzić - "na jakich portalach Wojciech ma/miał
    konto".
    Akurat ty jesteś grzeczny (żadnych porno, portali randkowych, stron
    faszystowskich, patostreamu itp).

    Ale sprawdzić można każde konto - żony, dziewczyny, kolegi z pracy,
    sąsiada itp.

    Ech, Wojciech woli się utopić, niż przyznać, że nie potrafi pływać. Zatem
    pewnie będzie dalszy ciąg wynurzeń... Choć nadal proponuję zaprzestać

    --
    Trefniś

  • 106. Data: 2019-06-30 13:31:41
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-30, Trefniś <t...@m...com> wrote:

    [...]

    > Podpowiadałem ci (a znacznie ważniejsze - grupie, boś ty nieprzemakalny i
    > niereformowalny) dość dobrze umotywowane powody, dla których strona nie
> [...]

    Tak, też umiem googlać. I co z tego linka kokretnie wyczytałeś?
    Bo to że taki wpis to jedno, drugie co z niego zrozumiałeś.
    A z tego co widzę, to niewiele, zadowoliłeś się tym, że autor
    wpisał nieco negatywną opinię.

    > Obawiam się, że skoro zignorowałeś podane tam argumenty, to pewnie z
    > powodu bariery językowej, zatem:

    Nie. Czytałem. A Ty ich nie zrozumiałeś, tylko podajesz linka.

    > Kiedy już doczytasz, dlaczego portal nie jest bezpieczny w 100% (nie
    > musisz tutaj chwalić się przemyśleniami), zauważ też

    Nie ma to jak laik żądający udowadniania że coś jest "bezpieczne w 100%",
    gdy nikt na świecie nie oferuje tego rodzaju gwarancji dla żadnego serwisu,
    czy usługi, nigdzie. Więc albo próbujesz porzeć swoją argumentację na
    "reductio ad absurdum" (czyli żądaniu jakiegoś "udowodnienia" niemożliwego),
    albo piszesz tak na skutek braku wiedzy.

    Jak już pisałem, nie opieram swojej opinii na jednym blogerskim wpisie,
    w przeciwieństwie do Ciebie. Na dzień dzisiejszy serwis ten jest uznawany
    za bezpieczny. Co więcej, pozwala na sprawdzanie np, hashy haseł,
    co jest zalecene np.

    https://pages.nist.gov/800-63-3/sp800-63b.html#-5112
    -memorized-secret-verifiers

    ----
    When processing requests to establish and change memorized secrets, verifiers-
    SHALL compare the prospective secrets against a list that contains values known-
    to be commonly-used, expected, or compromised. For example, the list MAY include,-
    but is not limited to:

    * Passwords obtained from previous breach corpuses.
    * Dictionary words.
    * Repetitive or sequential characters (e.g. 'aaaaaa', '1234abcd').
    * Context-specific words, such as the name of the service, the username, and
    derivatives thereof.
    ----
    w celu wykrycia potencjalnych zagrożeń we własnych departamentach, w sytuacji gdy
    np. pracownik używa tego samego hasła prywatnie, jak i w sieci korporacyjnej.

> [...]
    > podkreślić) portalu, który reklamujesz .
    > Teraz każdy może sobie sprawdzić - "na jakich portalach Wojciech ma/miał

    No i?

    Poza tym pisaliśmy o bezpieczeństwie, a Ty teraz się przerzucasz na pseudo
    ochronę prywatności. Jeśli próbujesz udowodnić, że coś w rodzaju "security
    through obscurity" ma sens, to zmartwię Cię - wykazano już dawno, że nie
    ma.

    A z punktu widzenia bezpieczeństwa, a nie głupio pojętej prywatności:

    Jeśli już pojawienie się informacji, że mail znanego polityka jest na jakimś
    niewłaściwym serwisie i miałoby to narazić go na konsekwencje większe niż
    "walnięcie wstydziocha" (np. mógłby być obiektem szantażu), to informacja
    taka powinna być ujawniona i prawidłowo obsłużona.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 107. Data: 2019-06-30 15:54:40
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Animka <a...@w...pl>
    w artykule <news:qfacl0$9eu$1@news.icm.edu.pl> pisze:

    > Aż na 3 grupy dyskusyjne wysłał zamiast zadzwonić na policję i zapytać.

    Bądź łaskawa dobrze policzyć te grupy i zwrócić uwagę, jaki jednoliterowy
    troll odgrzał wątek i zaczął crossposta.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

    *** MUSK TFUi WRUK ***
    (taki sobie napis na murze)

  • 108. Data: 2019-06-30 16:11:41
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-30 o 15:54, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako Animka <a...@w...pl>

    > Bądź łaskawa dobrze policzyć te grupy i zwrócić uwagę, jaki
    > jednoliterowy troll odgrzał wątek i zaczął crossposta.

    Poprawiam: wysłał na 2 grupy, nie na 3, ale i tak to trochę za duzo.

    --
    animka

  • 109. Data: 2019-06-30 16:28:31
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 13:31 Wojciech Bancer <w...@g...com> pisze:

    Ty jednak jesteś zwyczajnym głupcem, bez szans na poprawę i chyba mającym
    niewiele do stracenia.

    Wyciąłem, co zaciemnia obraz - jakieś wymęczone na siłę "zalety" nie
    zmienią faktów - strona bezpieczna nie jest, tyle chciałem wykazać i
    wykazałem.

> [...]
    > "walnięcie wstydziocha" (np. mógłby być obiektem szantażu), to informacja
    > taka powinna być ujawniona i prawidłowo obsłużona.

    Zatem kontynuujemy wiwisekcję (dla zabawy, znudzeni nie czytają i już
    wyrobili sobie opinię)...

    Cytuję za bardziej odważnymi od siebie:
    "Przyczepiło się .... do statku i woła: płyniemy!"

    Wojciech od "kiedyś zajmowałem się bezpieczeństwem, więc jestem
    autorytetem" przeszedł do tzw. sygnalisty, czy jak tam nazwano obrońców
    społeczeństwa przed władzą...

    Wojciech politykiem nie jest, nikt nie będzie śledził jego konta. To
    bezcelowe - żeby rozrabiać trzeba mieć wyobraźnię, a u Wojciecha jej nie
    widzę.

    Ale już dość o naszej gwieździe...
    Ja wymiękam i wskakuję do jeziora.

    --
    Trefniś

  • 110. Data: 2019-06-30 16:32:23
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:qfafvo$br8$1@news.icm.edu.pl> pisze:

    > Poprawiam: wysłał na 2 grupy, nie na 3, ale i tak to trochę za duzo.

    1. Dla trolla czy spamera nie ma za dużo.
    2. Crosspost na dwie grupy jest dopuszczalny, choć zalecany jest FUT w
    zależności od oczekiwań pytającego czy przebiegu dyskusji.
    3. Każdy mógłby wysłać crossposta nawet na sześć grup w hierarchii pl - i
    byłoby to zgodne z netykietą, gdyby ustawił FUT na jedną grupę.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
    Grand Inquisitor pl.internet.pomoc Trust No.1 http://evil.pl/pip/