  • 111. Data: 2019-06-30 16:40:39
    Temat: Re: Gdzie zgłaszać przestępstwa komputerowe?
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .06.2019 o 19:27 Animka <a...@w...pl> pisze:

    > Aż na 3 grupy dyskusyjne wysłał zamiast zadzwonić na policję i zapytać.

    Animka, Zbynek tylko przytomnie wyraził wątpliwość w celowość i
    bezpieczeństwo użycia tego portalu.
    Nie ma nic wspólnego ze sprawą :)
    To nie dziwi - jako krótkofalowiec ma chyba trochę wyższą świadomość
    techniczną od emerytowanych "bezpieczniaków internetowych"

    --
    Trefniś - licencjonowany, czynny krótkofalowiec, loc. JO81mc

  • 112. Data: 2019-06-30 17:46:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Pozostaje kwestia zaufania. A potem będzie podważanie dowodów na sali
    > sądowej.

    Skoro postępowanie dotyczy włamania na serwer, to badanie komputera
    ofiary co najwyżej może dostarczyć danych pozwalających na
    ukierunkowanie czynności, a nie dowodów. Gdyby chodziło o włamanie do
    kompa, to powinien taką kopię wykonać biegły / specjalista. Ale nawet to
    nie trwa dłużej, niż kilka godzin.

    > Przedmiotem postępowania jest czyn zwany popularnie szantażem. Po
    > prawdzie, na początkowym etapie, to nie wiesz czy to był router, jakiś
    > serwer poczty, czy też poszkodowany przyczepił sobie hasło z nazwą
    > użytkownika na tablicy korkowej przy kompie, a szantażysta nie zhakował
    > mu tego hasła lornetką, lub i samymi oczami.

    No właśnie. Doszedłeś do sedna. Zatem nie ma większego znaczenia, że
    ustalisz, że miał jakiegoś wirusa. Przestępstwo nie na tym polega.

  • 113. Data: 2019-06-30 17:51:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.06.2019 o 02:37, J.F. pisze:

    > Ale czy prokurator to uzna :-)

    Przedmiotem sprawy jest żądanie kasy, a nie zainstalowanie ewentualnie
    wirusa. Badanie kompa może co najwyżej wskazać kierunek poszukiwań.

    > Z tresci listu szantazujacego wynika wlamanie do jego osobistego
    > komputera.
    > Zapewne sklamal ... ale czy nie od tego trzeba zaczac ?

    Nie, ale jeśli nawet, to edzie to pomocnicza czynność i nie będzie
    istotna dowodowo.

    > Dziwna logika.
    > Tak czy inaczej - haslo znaja. Gdzies sie wlamali, chyba ze ktos
    > niefrasobliwe hasla ujawnia ...

    Ale jakie to tak naprawdę ma znaczenie. Znajomość cudzego hasła, sama w
    sobie przestępstwem nie jest. Przestępstwem jest jego użycie, albo szantaż.,

    Kiedyś poda.

  • 114. Data: 2019-06-30 17:53:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.06.2019 o 02:39, J.F. pisze:
    > A skad wiesz ? Wspolczesne telewizory to spore komputery. A jesli te
    > pornosy ogladal sobie na TV, i tam wprowadzal hasla w przegladarke ?
    No właśnie. Z tego powodu właśnie uważam, że czepianie się komputera nie
    ma sensu.

  • 115. Data: 2019-06-30 18:52:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2019 17:53:32 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > No właśnie. Z tego powodu właśnie uważam, że czepianie się komputera nie
    > ma sensu.

    "moze pan zglosic, ale zabierzemy panu komputer, router i telewizor do
    analizy na pol roku. To jak, zglasza pan, czy nie ?" :-)

    Ale napisal wyraznie - przejal kontrole nad komputerem.

    No i jeszcze mozna spytac - a masturbowal sie pan przed komputerem czy
    przed TV ? :-)

    J.

  • 116. Data: 2019-06-30 19:03:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2019 17:51:47 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przedmiotem sprawy jest żądanie kasy, a nie zainstalowanie ewentualnie
    > wirusa. Badanie kompa może co najwyżej wskazać kierunek poszukiwań.

    W zasadzie to oba. Jedno i drugie karalne.

    > Nie, ale jeśli nawet, to edzie to pomocnicza czynność i nie będzie
    > istotna dowodowo.

    A jak sie jednak wlamal na komputer ?

    > Ale jakie to tak naprawdę ma znaczenie. Znajomość cudzego hasła, sama w
    > sobie przestępstwem nie jest. Przestępstwem jest jego użycie, albo szantaż.,

    Ale skad znaja ?
    Zakladajac, ze nie napisal na tablicy widocznej dla wielu lub nie
    zgubil notesika, to masz do wyboru:
    -eee, panie, stary numer - nikt sie panu nie wlamal na komputrer,
    znalezli haslo gdzies w internecie, naciagaja pana ... prosze tu
    formularz zgloszenia szantazu,
    -prosze nam przyniesc komputer do analizy lub kopie dysku.

    bo jednak "wlamanie na komputer" to przestepstwo ?

    > Kiedyś poda.

    Na razie nie podal. Wiec czym jest ten BC i czy to karalne :-)

    Korzysc majatkowa ?

    J.

  • 117. Data: 2019-06-30 19:17:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-30, Trefniś <t...@m...com> wrote:

    [...]

    > Ty jednak jesteś zwyczajnym głupcem, bez szans na poprawę i chyba mającym
    > niewiele do stracenia.

    I wyszedł cham i trollisko nieumiejące przegrywać w obliczu argumentów
    merytorycznych. Wiesz dlaczego na początku nie chciałem z Tobą dyskutować
    i zbywałem pojedynczymi stwierdzeniami? Bo takich trolli jak Ty na pęczki
    widziałem i nie różnisz się od nich ani trochę, bo wszyscy postępujecie
    tak samo.

    > Wyciąłem, co zaciemnia obraz - jakieś wymęczone na siłę "zalety" nie
    > zmienią faktów - strona bezpieczna nie jest, tyle chciałem wykazać i
    > wykazałem.

    Gówno wykazałeś i nawet nie odniosłeś się do argumentów pomimo że usilnie
    się o nie prosileś. Ale niczego innego nie należało się spodziewać. Jak
    każdy przyzwoity "płaskoziemiec" nie pojmujesz żadnej prawdy poza swoją
    własną, nawet jeśli urojona.

    [...]

    > Wojciech od "kiedyś zajmowałem się bezpieczeństwem, więc jestem
    > autorytetem"

    A teraz zdradzę Ci sekret: Od początku mnie mylisz z Grzegorzem
    Niemirowskim, który użył takiego sformułowania.

    Ubzdurałeś sobie coś na mój temat przez tą pomyłkę i na tej bazie
    jechałeś cały wątek, nie siląc się na to by pokazać jakąkolwiek
    wiedzę (poza umiejętnością przejrzenia 2 linków z google).

    > Wojciech politykiem nie jest, nikt nie będzie śledził jego konta. To
    > bezcelowe - żeby rozrabiać trzeba mieć wyobraźnię, a u Wojciecha jej nie
    > widzę.

    Powalająca merytoryka.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 118. Data: 2019-07-01 17:31:03
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-06-30 o 18:52, J.F. pisze:
    > "moze pan zglosic, ale zabierzemy panu komputer, router i telewizor do
    > analizy na pol roku. To jak, zglasza pan, czy nie ?"

    Ja bym radziła sformatowac dysk i zainstalować wszystko od nowa.

    --
    animka

  • 119. Data: 2019-07-05 16:27:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nakładem nikomu niepotrzebnego kawałka do emerytury.

    -----