  • 1. Data: 2004-01-08 16:04:08
    Temat: [Gdzie] sprawdzić
    Od: "k" <U...@g...pl>

    Witam.
    1.Czy można sprawdzić w necie, lub gdzie indziej czy dana osoba jest
    poszukiwana listem gończym na podstawie jego danych tj Pesel,NIP,nr dowodu
    osobistego lub paszportu?
    2.Czy można sprawdzić gdzieś czy dana osoba ma zakaz wyjazdu z RP?
    Ostatnio znajomego zawrócili z granicy bo rzekomo nie odebrał listu
    poleconego z prokuratury.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-08 17:18:43
    Temat: Re: [Gdzie] sprawdzić
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "k" <U...@g...pl> napisał w wiadomości

    Osoba postronna nie ma takiej możliwości, o ile nie chodzi o jakiegoś
    poważnego przestępcę, bo Ci są opublikowani na stronach KGP. Sam
    zainteresowany może podejść do byle jakiego policjanta i poprosić o
    wylegitymowanie. Ryzykuje tym, że jeśli jest poszukiwany, to zostanie
    zatrzymany.

    Lepszym rozwiązaniem jest wizyta w jednostce policji właściwej dla miejsca
    zameldowania. To ta jednostka prowadzi poszukiwania, jeśli są prowadzone.
    Tam już znajdziesz mądrzejszych ludzi i jak się sam zgłosisz i nikogo nie
    zamordowałeś, tylko z jakiegoś powodu nie odbierasz wezwań, to jest duża
    szansa, iż po prostu wręczą Ci te wezwania i puszczą wolno. Jeśli nie
    jesteś nigdzie zameldowany, to zgłaszasz się do jednostki właściwej dla
    ostatniego miejsca zameldowania.

  • 3. Data: 2004-01-08 19:00:46
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>

> [...]
    > 1.Czy można sprawdzić w necie, lub gdzie indziej czy dana osoba jest
    > poszukiwana listem gończym na podstawie jego danych tj Pesel,NIP,nr dowodu

    Oczywiście że można.
    Krajowy Rejestr Karny - kartoteka osób pozbawionych wolności i poszukiwanych
    listem gończym
    cena 50 zł znaczkiem opłaty sądowej (nie mylić z opłatą skarbową)

    Więcej szczegółów na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości: www.ms.gov.pl

    Jeśli udzielisz mi notarialnego upoważnienia do uzyskania o Tobie informacji
    z KRK, to nie ma problemu, wydobędę info z centrali KRK w Warszawie.

    > 2.Czy można sprawdzić gdzieś czy dana osoba ma zakaz wyjazdu z RP?
    > Ostatnio znajomego zawrócili z granicy bo rzekomo nie odebrał listu
    > poleconego z prokuratury.

    jeśli nie odebrał, i prokurator wystawił list gończy, to automatycznie
    człowiek jest w kartotece, co automatycznie wiąże się z zakazem opuszczania
    kraju.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018

  • 4. Data: 2004-01-08 22:48:36
    Od: "k" <U...@g...pl>

    dziękuję

    pozdrawiam