  • 1. Data: 2004-01-08 14:09:25
    Temat: Współwłasność samochodu ?
    Od: "Krzys" <w...@n...pl>

    Jestem współwłaścicielem samochodu ( 50 %) , drugi z współwłaścicieli ma
    kłpoty finansowe i możliwe, że wejdzie do niego komornik i tu jest pytanie,
    czy komornik może zabrać mi samochód ( ja nim jeżżę - opłacam wszystkie
    opłaty itp)

  • 2. Data: 2004-01-08 14:40:41
    Temat: Re: Współwłasność samochodu ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Krzys rzecze:
> [...]
    > czy komornik może zabrać mi samochód ( ja nim jeżżę - opłacam wszystkie

    Może. Przepiszcie póki czas samochód na Ciebie!

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2004-01-08 19:32:15
    Od: "Marcin S." <t...@x...pl>

    Uzytkownik Arek <a...@e...net>, nasmolil w wiadomosci

    > Może. Przepiszcie póki czas samochód na Ciebie!
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Czy aby napewno ? Przeciez komornik dysponuje tylko 50 % auta. Wiec wydaje
    mi sie ze nie ma prawa zabrac. Kiedys byl juz taki watek na grupie. Nie
    pamietam kiedy to bylo ale wydaje mi sie ze jak teraz przepisza ten samochod
    na jednego tylko wlasciciela to tez moze byc niezly pasztet. Zawsze moze
    ktos podniesc ze to tylko fikcyjnie przepisanie. Logicznie rzecz ujmujac to
    komornik powinien zwrocic sie o odkupienie udzialow w tym aucie do drugiego
    wlasciciela. Ale zaznaczam ze to tylko logicznie (prawnikiem nie jestem) a
    jak czytam te watki na grupie to logika czesto mija sie z prawem.

    Marcin

  • 4. Data: 2004-01-12 20:03:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jan 2004, Marcin S. wrote:

> [...]
    >+ mi sie ze nie ma prawa zabrac. Kiedys byl juz taki watek na grupie.

    AFAIR dobrze piszesz :)
    [...]
    >+ ktos podniesc ze to tylko fikcyjnie przepisanie. Logicznie rzecz ujmujac to
    >+ komornik powinien zwrocic sie o odkupienie udzialow w tym aucie do drugiego
    >+ wlasciciela.

    AFAIR - ponieważ ma do wyboru wystawienie 50% samochodu na
    licytacji, to podnoszono iż to może być "tańsza" metoda na
    odkupienie udziałów :)
    [...]
    >+ jak czytam te watki na grupie to logika czesto mija sie z prawem.

    Tia... :)

    pozdrowienia, Gotfryd