  • 1. Data: 2004-01-08 14:23:08
    Temat: Czy przedwstępna umowa notarialna zostanie wpisana do hipoteki?
    Od: "Przemysław Imieliński" <i...@c...pl>

    Chcę kupić mieszkanie od dewelopwera. Zastanawiam się nad skutkami
    podpisania przedwstepnej umowy sprzedaży w postaci aktu notarialnego. Wiem,
    że taka umowa ma większą moc, w przypadku dochodzenia roszczeń
    odszkodowawczych. Jednak bardziej interesuje mnie kwestia tego, czy taka
    umowa spowoduje zapis w hipotece działki dewelopera o moim przyszłym
    roszczeniu i czy utrudni mu to ewentualne zastawienie działki w okresie
    realizacji inwestycji?

    Z góry dzięki za pomoc

    pozdrawiam
    Przem

  • 2. Data: 2004-01-08 17:21:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Imieliński" <i...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:3ffd67cc$2@news.vogel.pl...

    Ja bym do umowy przedwstępnej wprowadził stosowny warunek. Czyli że
    deweloper oświadcza, że w chwili sprzedaży Ci działka nie będzie
    obciążona. Skutkiem tego możesz wówczas spokojnie nie dokonać zakupu
    działki, gdyby się okazało, że jest obciążona.

  • 3. Data: 2004-01-09 12:32:24
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > obciążona. Skutkiem tego możesz wówczas spokojnie nie dokonać zakupu
    > działki, gdyby się okazało, że jest obciążona.

    Teraz mi przyszlo do glowy...
    Czy ine mozna domagac sie wpisania do KW ze wlasciciel ma oddac
    owe pieinadze w przypadku nie zawarcia umowy sprzedarzy
    na ustalonych warunkach?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-01-09 14:11:29
    Od: "Przemysław Imieliński" <i...@c...pl>

> [...]
    > obciążona. Skutkiem tego możesz wówczas spokojnie nie dokonać zakupu
    > działki, gdyby się okazało, że jest obciążona.

    Tyle, że deweloper dostanie ode mnie wszystkie pieniądze przed podpisaniem
    umowy przeniesienia własności, bo inwestycja jest finansowana z moich
    srodków.
    Chodzi mi głownie oto, czy notarialana umowa przedstępna spowoduje jakiś
    zapis
    w hipotecedziałki, na której ma powstać budynek, i czy uniemożliwo to
    deweloperowi
    zastawienie jej w banku, w przypadku gdy będzie chaciał on zaciągnąc jakiś
    kredyt?

    Przem

  • 5. Data: 2004-01-09 20:48:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Imieliński" <i...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:3ffeb692$1@news.vogel.pl...

> [...]
    > deweloperowi
    > zastawienie jej w banku, w przypadku gdy będzie chaciał on zaciągnąc

    Zastaw w hipotekę moim zdaniem można by było wpisać. Co prawda nie
    zapobiegnie to wzięciu kredytu pod zastaw, ale który bank da kredyt pod
    zastaw nieruchomości z hipoteką.

  • 6. Data: 2004-01-10 21:11:15
    Temat: Re: Czy przedwstępna umowa notarialna zostanie wpisana do hipote...
    Od: kt99 <k...@w...pl>

> [...]
    > umowa spowoduje zapis w hipotece działki dewelopera o moim przyszłym
    > roszczeniu i czy utrudni mu to ewentualne zastawienie działki w okresie
    Podpisanie umowy w formie aktu notarialnego nie koniecznie łączy się z wpisem na
    hipotekę. Możesz zrobić wpis ale nie musisz- wybór nalezy do Ciebie ( i sporo
    kosztuje)
    Wpisać się na hipotekę możesz na 2 sposoby:
    - zawierając umowę notarialną polecić notariuszowi aby on złozył wniosek o wpis twego
    roszczenia na hipotekę
    - po podpisaniu aktu notarialnego sam złożyć wniosek w sądzie ( wymaga to zgody
    developera - najlepiej zawrzeć ją w akcie notarialnym ) - zaoszczędzisz trochę kasy
    jak zrobisz to sam.
    Pozdrowienia
    KT
    --