  • 1. Data: 2004-01-08 15:05:41
    Temat: WSPÓŁPRACOWNIK
    Od: Magda<p...@o...pl>

    Witajcie,

    czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co mogę zrobić w naastępującej
    sytuacji: mojemu byłemu współpracownikowi (moje firma podpisywała
    z nim umowy zlecenia i o dzieło) nie podobała się forma współpracy z
    moją firmą. Ma złą opinię na temat mojej firmy i rozpowszechnia ją -
    oczerniając moją firmę. Co mogę zrobić? Jak go postraszyć, tzn.
    jakimi argumentami?

    Proszę o pomoc.
    Magda

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-08 16:52:18
    Temat: Re: WSPÓŁPRACOWNIK
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magda" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    To zależy silnie od rodzaju tych pomówień. Może wchodzić w rachubę albo
    USTAWA z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji:

    Art. 26. 1. Kto rozpowszechnia nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd
    wiadomości o przedsiębiorstwie, w szczególności o osobach kierujących
    przedsiębiorstwem, wytwarzanych towarach, świadczonych usługach lub
    stosowanych cenach albo o sytuacji gospodarczej lub prawnej
    przedsiębiorstwa, w celu szkodzenia przedsiębiorcy, podlega karze aresztu
    lub grzywny.
    2. Tej samej karze podlega, kto, w celu przysporzenia korzyści majątkowej
    lub osobistej sobie, swojemu przedsiębiorstwu lub osobom trzecim,
    rozpowszechnia nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd wiadomości o swoim
    przedsiębiorstwie lub przedsiębiorcy, w szczególności o osobach
    kierujących przedsiębiorstwem, wytwarzanych towarach, świadczonych
    usługach lub stosowanych cenach albo o sytuacji gospodarczej lub prawnej
    przedsiębiorcy lub przedsiębiorstwa.

    albo kodeks karny:

    Art. 212. § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę
    prawną lub jednostkę organizacyjną nie mającą osobowości prawnej o takie
    postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej
    lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu
    lub rodzaju działalności, podlega grzywnie, karze ograniczenia albo
    pozbawienia wolności do roku.
    § 2. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą
    środków masowego komunikowania, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec
    nawiązkę na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny
    cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.
    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 odbywa się z oskarżenia
    prywatnego.

    W obydwu wypadkach warunkiem jest to, że on rozpowszechnia nieprawdziwe
    wiadomości. Bo jak rozpowszechnia prawdziwe, tylko Wam się to nie podoba,
    to o ile nie było jakiejś tam klauzuli o zachowaniu tajemnicy, to nic mu
    nie można zrobić. Również nie podlega ściganiu mówienie przez niego, że mu
    się Wasza firma nie podoba.

  • 3. Data: 2004-01-08 17:49:26
    Od: Magda<p...@o...pl>

    Bardzo proszę, pomóżcie! Na co się powołać w piśmie do dawnego
    współpracownika?

    -> http://usenet.pomocprawna.info