  • 71. Data: 2021-08-25 23:35:49
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.08.2021 o 20:40, Kviat pisze:
    > Po drugie, zdajesz sobie sprawę, że turysta to też człowiek i ma takie
    > same prawa ubiegania się o azyl?

    Ależ oczywiście - może z Białorusi wysłać nawet wniosek do Polski.
    Nielegalne przekroczenie granicy jest nadal przestępstwem. Straż
    Graniczna ma prawo zapobiec popełnieniu przestępstwa używając Środków
    Przymusu Bezpośredniego.

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2021-08-25 23:37:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.08.2021 o 20:23, n...@o...pl pisze:

    > Nie muszą przechodzić. To strażnik ma im umożliwiać złożenie dokumentu w
    > momencie pojawienia się _na granicy_. Nie kompromituj się i doczytaj sobie.

    Strażnik Straży Granicznej nie może przyjmować żadnych wniosków w lesie
    na zielonej granicy. Byłoby to pogwałcenie suwerenności Białorusi.

    > Stronę Urzędu d/s Cudzoziemców podać czy sam znajdziesz?

    Po co?

    --
    Robert Tomasik

  • 73. Data: 2021-08-25 23:39:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.08.2021 o 21:17, RadoslawF pisze:

    > I nie ma tam opcji składania wniosków w czasie nielegalnego
    > przekraczania granicy.

    Przede wszystkim składanie wniosku nie jest prawnie powiązane z
    przekraczaniem granicy. By złożyć wniosek nie trzeba w ogóle tej granicy
    przekraczać.

    --
    Robert Tomasik

  • 74. Data: 2021-08-25 23:41:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.08.2021 o 20:19, n...@o...pl pisze:
    > Chcą złożyć strażnikowi chęć otrzymania statusu uchodźcy.

    No i co z tego? Wyobraź sobie, że ktoś znając prywatnie policjanta
    przychodzi do niego do mu i skąłda mu zawiadomienie o przestępstwie.
    Albo - żeby było bliżej realiów - podczas spaceru niedzielnego "łapie"
    go w parku.

    --
    Robert Tomasik

  • 75. Data: 2021-08-26 00:27:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.08.2021 o 18:59, n...@o...pl pisze:

    > Radzę samemu przeczytać, zwłaszcza pkt 1.
    >

    > Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:
    >
    > 1. w trakcie wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podczas kontroli
    > granicznej (należy wówczas poinformować funkcjonariusza Straży Granicznej o
    > chęci wystąpienia z wnioskiem uchodźczym),

    Wjazd na terytorium Rzeczypospolitej z krajów niestowarzyszonych w
    Schengen odbywa się tylko przez wyznaczone przejścia granicznie.
    Przekraczanie granicy poza wyznaczonymi przejściami jest nielegalne i
    karalne. Czego tu nie rozumiesz?

  • 76. Data: 2021-08-26 00:43:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 25.08.2021 o 19:01, n...@o...pl pisze:

    > W kraju mamy już 800 uchodźców.

    Nie masz bladego pojęcia ile ich jest. Same nasze służby tylko tak z
    grubsza orientują się ile ich jest, ale i tak wszystkich nie są w stanie
    wyłapać. A tych o których wiedzą można już liczyć w tysiącach.

    > Dzielna straż dzielnie broni przed 30.

    I bardzo dobrze, od tego są żeby bronić, nie ważne ilu ich jest; 3, 30
    czy 3000.

    > Włącz myślenie.

    No to włącz myślenie i zastanów się co będzie za tydzień, miesiąc lub
    dwa w tym miejscu, gdy ta trzydziestka przejdzie do nas i dostanie to
    czego oczekuje?

  • 77. Data: 2021-08-26 00:51:02
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > przychodzi do niego do mu i skąłda mu zawiadomienie o przestępstwie.
    > Albo - żeby było bliżej realiów - podczas spaceru niedzielnego "łapie"

    Mnie to interesuje inna rzecz. Jakby zachowały się te wszystkie osoby,
    które tak teraz jadą po Straży Granicznej, Wojsku czy ogólnie naszym
    rządzie, gdyby przez płot, do ich ogródka wpadło 3-4 gości(jakiś ćpun,
    pijaczek, bezdomny i prostytutka) i zażądali kasy, żarcia i opierunku.
    Czy pierwszy telefon byłby po Policję lub Straż Miejską czy może po
    pizze, a do czasu przyjazdu jednych albo drugich przyjęli by "gości"
    herbatnikami i kawą?

  • 78. Data: 2021-08-26 01:14:21
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 24.08.2021 o 19:13, J.F pisze:

    > Ale po co maja sie kierowac do przejsc, skoro tam ich nie wpuscimy?
    >
    > J.

    Mogą wystąpić o status. Podobnie w ambasadzie w Mińsku.

  • 79. Data: 2021-08-26 02:09:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-25, nadir <n...@h...org> wrote:

> [...]
    > Czy pierwszy telefon byłby po Policję lub Straż Miejską czy może po
    > pizze, a do czasu przyjazdu jednych albo drugich przyjęli by "gości"

    Bo to trochę inna sytuacja - obowiązki państwa, vs. prawa osoby
    prywatnej.

    Z innej beczki: Moze mi umknęło w tej dyskusji, czy sytuacja Białorusi
    jest prawnie jakaś wyjątkowa, że nie moga się oni tam ubiegac o azyl?
    Białoruś nie przyznaje azylu? Skąd generalnie koncept, że uchodźca,
    którego życie jest zagrozone w jego kraju, może sobie wybrać kraj
    docelowy?

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2021-08-26 02:15:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-25, nadir <n...@h...org> wrote:

> [...]
    >
    > No to włącz myślenie i zastanów się co będzie za tydzień, miesiąc lub
    > dwa w tym miejscu, gdy ta trzydziestka przejdzie do nas i dostanie to

    Czy 3 czy 30000 nie ma znaczenia, bo Polska by to spokojnie wchłoneła, z
    pozytkiem dla siebie zresztą. Problem jest od wielu lat taki sam: (a)
    oni się nie integrują - vide komentarz kanclerza Austrii (gdzie przyjęto
    w ostanich latach od cholery Afgańczyków) sprzed paru dni; (b) nie ma
    skutecznych sposobów na odróżninie imigrantów ekonomicznych od tych co
    faktycznie potrzebują pomocy.

    --
    Marcin