  • 81. Data: 2021-08-26 02:39:45
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale po co maja sie kierowac do przejsc, skoro tam ich nie wpuscimy?

    A po co mają iść na przejście jak przejście granicy "w polu" da im fory?

    --
    A. Filip

  • 82. Data: 2021-08-26 07:21:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Bo to trochę inna sytuacja - obowiązki państwa, vs. prawa osoby
    > prywatnej.

    Nie, to tylko inna skala. Państwo ma chronić przede wszystkim swoich
    obywateli, no i oczywiście swoje terytorium, a na to wszystko składa się
    między innymi ochrona zdrowia czy granic.
    Państwo nie ma obowiązku przyjmować kogo popadnie, tak jak nie ma
    obowiązku robić tego osoba prywatna.

    > Z innej beczki: Moze mi umknęło w tej dyskusji, czy sytuacja Białorusi
    > jest prawnie jakaś wyjątkowa, że nie moga się oni tam ubiegac o azyl?
    > Białoruś nie przyznaje azylu? Skąd generalnie koncept, że uchodźca,
    > którego życie jest zagrozone w jego kraju, może sobie wybrać kraj
    > docelowy?

    Pod tym względem sytuacja Polski i Białorusi jest taka sama, tyle tylko
    że oni nie chcą nawet naszego azylu, ich celem jest zachód Europy. I tu
    mamy dwa wyjścia, albo zrobić to co Łukaszenko i podsyłać ich dalej,
    albo nadać status uchodźcy u nas wiedząc, że i tak spieprzą na zachód.
    Tyle tylko, że jak któregoś na tym zachodzie złapią, to oddadzą go już
    nam, i to my będziemy musieli się z nim bujać.

  • 83. Data: 2021-08-26 10:57:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 25 Aug 2021 17:04:11 +0200, nadir napisał(a):

    > A Ty co, na świat w zeszłym tygodniu przyszedłeś? Tak jest od zawsze.
    > Potem jest tylko tłumaczenie, że jedni wykonywali rozkazy, a inni się
    > tłumaczą, że rozkazy nie dość, że były inne, to oni osobiście nikomu
    > krzywdy nie zrobili.

    Nie uwierzysz, ale istnieją ludzie, którzy mają inne normy moralne niż
    pisowskie:

    "A przecież wojsko i policja to powinni być myślący ludzie, którzy mają
    odwagę stanąć w obronie słabszych. To jest ich obowiązek, to jest ich
    pierwsza konieczność w wykonywaniu tej służby. I ja tym mówiłem. I wiem, co
    mówię, bo ja byłem w wojsku polskim, dwa lata służyłem - w latach 1974-76.
    Nigdy nie miałem żadnych wątpliwości, że zawsze można zachować się
    przyzwoicie. Ja sam, kiedy słyszałem o obowiązku stawania w obronie
    socjalistycznego porządku przeciwko warchołom, wstałem i powiedziałem, że
    tu siedzą synowie robotników, którzy strajkują i nie pozwolimy obrażać
    naszych ojców. Za to trafiłem do aresztu i kompanii karnej, musiałem zrobić
    100 km w dwa dni w pełnym oporządzeniu.

    Mówię to do żołnierzy i do policjantów: nie ma takiego miejsca, w którym
    nie moglibyście się zachować przyzwoicie, zawsze jest taka przestrzeń."

    https://wyborcza.pl/7,75398,27484991,frasyniuk-moge-
    przeprosic-za-skandaliczne-zachowanie-polskich.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 84. Data: 2021-08-26 11:01:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 25 Aug 2021 17:10:48 +0200, nadir napisał(a):

    > Zastanawiałeś się kiedyś po co ludzie w ogóle wprowadzili jakiekolwiek
    > granice i dlaczego po co ich strzec?

    W naszym przypadku to oczywista oczywistość. Przybysze chcą obejrzeć
    koszenie trawy nad Pisią Tuczną w miejscu, gdzie ma powstać Centralny
    Dworzec Autobusowy, którego cały świat nam zazdrości.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 85. Data: 2021-08-26 11:04:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 25 Aug 2021 23:41:18 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wyobraź sobie, że ktoś znając prywatnie policjanta
    > przychodzi do niego do mu i skąłda mu zawiadomienie o przestępstwie.
    > Albo - żeby było bliżej realiów - podczas spaceru niedzielnego "łapie"
    > go w parku.

    Bardzo ciekawy przypadek.
    Przypomnę, że kiedy kulson chciał przesłuchiwać kobietę w Miechowie o 23:30
    na parkingu przed sklepem nie widziałeś w tym nic nadzwyczajnego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 86. Data: 2021-08-26 11:08:25
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 26 Aug 2021 07:21:51 +0200, nadir napisał(a):

    > Państwo nie ma obowiązku przyjmować kogo popadnie,

    Ale ma obowiązek rozpatrzenia wniosku o azyl. Może wydać decyzję odmowną.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 87. Data: 2021-08-26 11:13:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 25 Aug 2021 20:10:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    >nasi im wyjaśnili uprzejmie, że tędy
    > przechodzić nie wolno, to oni uparcie siedzą na tej miedzy.

    Pewnie dlatego, że białoruscy pogranicznicy nie pozwalają im wrócić w głąb
    kraju. Kolejni, którzy tylko wykonują rozkazy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 88. Data: 2021-08-26 11:25:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 25 Aug 2021 20:08:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nielegalne przekroczenie
    > granicy jest przestępstwem w każdym kraju.

    Czemu zatem nie są w areszcie? Przecież popełnili przestepstwo

    > Ale oni wjechali na Białoruś
    > legalnie jako turyści i nic im tam się nie dzieje. Mogą złożyć wniosek i
    > czekać nie wdzierając się do Polski.

    Czytasz czasem cokolwiek, czy tylko piszesz w juznecie? Białorusini nie
    wpuszczają ich z powrotem.

    > Śmiem twierdzić, że wniosek osoby, która nielegalnie przekroczyła
    > granicę zawsze powinien być rozpatrzony negatywnie,

    Jesteś idealnym kandydatem do służby w Korei Północnej, na Białorusi, u
    Putina i rzec jasna w państwie PiS.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 89. Data: 2021-08-26 11:28:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 25 Aug 2021 23:35:49 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Straż
    > Graniczna ma prawo zapobiec popełnieniu przestępstwa używając Środków
    > Przymusu Bezpośredniego.

    Co takiego jest w środkach przymusu bezpośredniego, ze piszesz je od
    wielkiej litery? To jakiś bałwan, którego wychwalcie na komendzie?

  • 90. Data: 2021-08-26 13:10:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Aug 2021 11:03:15 +0200, n...@o...pl wrote:

    > Nawet nie musi być w PL -- wystarczy, że zgłosi ustnie strażnikowi.

    Na szczescie straznicy nie rozumieja po afgansku, i trudno miec o to
    pretensje :-)

    Tylko ze niektorzy Afganczycy pewnie umieja po angielsku :-)