  • 321. Data: 2021-09-02 08:07:04
    Temat: Re: Podział winy na Łukaszkostan i Kaczystan [Usarz Dolny]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.09.2021 o 18:28, nadir pisze:

    > To oni w końcu uciekają przed wojną i niedolą, czy udają się na
    > wymarzone wczasy?

    > Co oczywiście nie zmusza jakiegoś katolandu do pójścia Ci na rękę. Albo
    > szukasz schronienia, albo bawisz się w globtrotera.

    https://demagog.org.pl/wypowiedzi/czy-osoby-na-grani
    cy-powinny-zglosic-status-uchodzcy-na-bialorusi/

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 322. Data: 2021-09-02 08:45:37
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.09.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > https://demagog.org.pl/wypowiedzi/czy-osoby-na-grani
    cy-powinny-zglosic-status-uchodzcy-na-bialorusi/

    Po części poniekąd racja, zgodnie z konwencją kraj może uchodźca
    sobie "wybrać". Można się zgodzić, że nie można deportować osoby
    ubiegającej się o status uchodźcy (czy też tej, której takiego
    statusu odmówiono) do miejsca, gdzie byłaby prześladowana
    - ale uwaga!- z określonego powodu: ze względu na rasę, religię,
    obywatelstwo, przynależność do określonej grupy społecznej
    lub przekonania polityczne". Więc jeśli Łukaszenko prześladowałby
    uchodźców z powodu innego, niż wymienione na tej zamkniętej liście
    (na przykład kogoś nie lubi, bo mu się jego gęba nie podoba, kto mu
    zabroni?) to teoretycznie stosowny zapis nie obowiązuje.
    Ale powiedzmy, że nie wnikamy w motywacje samodzierżawcy Białej Rusi
    i możemy autorytatywnie uznać, że artykuł "działa".

    Ale wnioskowanie, że skoro miejsce złożenia deklaracji nie jest
    ściśle prawem określone to upoważnia to do popełnienia przestępstwa
    nielegalnego przekroczneia granicy to, nomen omen, demagogia.

    Idąc tym tropem uchodźca miałby na przykład prawo włamać
    się do ambasady, żeby tam złożyć stosowny wniosek.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 323. Data: 2021-09-02 08:49:03
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.09.2021 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > Co zrobić z tymi, którzy nie dostaną z różnych powodów azylu/rezydentury
    > a nikt inny przyjąć ich nie zechce?

    Kiedy wiza się skończy i nie zostanie przedłużona (bo np. człowiek
    znalazł legalna pracę), to uczynimy to samo, co robimy z innymi
    (np. Ukraińcami), którym się legalny pobyt w Polsce kończy.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 324. Data: 2021-09-02 08:51:53
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.09.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > Skoro piszesz, że to wycieczkowicze ciepłego człowieka, to może nie
    > usiłują, lecz są zmuszani przez ciepłego człowieka?

    Fakt, że ktoś kogoś zmusza do popełnienia przestępstwa oznacza
    że przedstawiciel prawa ma pozwolić na jego popełnienie?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 325. Data: 2021-09-02 09:26:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego społeczeństwo uciska zoofilów?
    Przecież w takim związku wszyscy zadowoleni.

    -----

  • 326. Data: 2021-09-02 09:35:59
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.09.2021 o 08:51, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Fakt, że ktoś kogoś zmusza do popełnienia przestępstwa oznacza
    > że przedstawiciel prawa ma pozwolić na jego popełnienie?

    Nie wydaje mi się, że prośba o azyl jest przestępstwem.
    Przyjęcie wniosku o azyl też nie jest przestępstwem.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 327. Data: 2021-09-02 09:40:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 02.09.2021 o 08:45, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Ale wnioskowanie, że skoro miejsce złożenia deklaracji nie jest
    > ściśle prawem określone to upoważnia to do popełnienia przestępstwa
    > nielegalnego przekroczneia granicy to, nomen omen, demagogia.

    Nie jest. Ponieważ gdy składasz deklarację, że występujesz o azyl, to
    przejście przez granicę jest jak najbardziej legalne.

    > Idąc tym tropem uchodźca miałby na przykład prawo włamać
    > się do ambasady, żeby tam złożyć stosowny wniosek.

    https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C730499%2Cbialo
    rus-ojciec-i-syn-juz-prawie-miesiac-mieszkaja-w-amba
    sadzie-szwecji

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 328. Data: 2021-09-02 09:51:00
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.09.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > Nie jest. Ponieważ gdy składasz deklarację, że występujesz o azyl, to
    > przejście przez granicę jest jak najbardziej legalne.

    Gdzie w prawie zawarte jest takie wyłączenie?

    > https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C730499%2Cbialo
    rus-ojciec-i-syn-juz-prawie-miesiac-mieszkaja-w-amba
    sadzie-szwecji

    No wtargnęli, i co- Szwecja uznała, że zgodnie z Konwencją
    mieli do tego prawo i przyjęła wnioski? Bo jakoś tej
    kluczowej informacji zabrakło.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 329. Data: 2021-09-02 09:56:00
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 02.09.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > Nie wydaje mi się, że prośba o azyl jest przestępstwem.
    > Przyjęcie wniosku o azyl też nie jest przestępstwem.

    Nielegalne przekraczanie granicy jest przestępstwem.

    Faktem jest, że gdyby wycieczkowicze _chcieli_ złożyć
    wnioski o azyl w Polsce, to bez problemu zrobiliby
    to legalnie. Plan był jednak nieco inny: wleźć na
    krzywy ryj do Polski, a następnie pojechać złożyć
    wniosek o socjal.. to znaczy o azyl w Niemczech
    czy innej Szwecji.

    Tylko niestety granicy się nie udało na krzywy ryj
    pokonać i cały misterny plan poszedł w diabły.
    Teraz, jako że zawsze lepiej siedzieć w ośrodku dla
    uchodźców niż w lesie to trzeba udawać, że przyszliśmy
    na zieloną granicę wnioski azylowe funkcjonariuszom
    SG wręczać.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 330. Data: 2021-09-02 10:08:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czyli niegdysiejszych uciekinierów z Polski to Szwecja powinna odsyłać?

    -----
    > nielegalne przekroczenie powinno być z samej definicji ujemną przesłanką udzielenia
    azylu, chyba, że w sąsiednim kraju trwa wojna.