  • 1. Data: 2002-10-24 09:07:29
    Temat: Fundusz Świadczeń Socialnych a Sąd Pracy
    Od: "Andrzej" <b...@p...onet.pl>

    Witam !!!

    Zwracam sie do grupowiczow w nastepujacej sprawie :

    W kwietniu dokladnie 14 .04 .2002 zostalem zwolniony z przyczyn zakladu w
    wyniku upadlosci firmy z art 7a , w tej chwili w Zakladzie jest Syndyk Masy
    Upadłosci , ktory przeprowadza formalnosci zwiazane z upadkiem zakladu.
    Przepracowalem w zakladzie 25 lat 4 miesiace otrzymalem świadczenia nalezne
    z Funduszu Swiadczeń Gwarantowanych i z tym sie zgadzam wszystko jest jak to
    sie mowi ok.
    Moje pytanie brzmi :
    Pracujac nie otrzymalem swiadczen z Funduszu Świadczen Socjalnych za rok
    2002 wiem ze kazdy zaklad zatrudniajacy pracownikow musi odprowadzac skladki
    na w/w Fundusz ( byly zaklad zatrudnial okolo 200 osob ).
    Czy moge podac ewentualnie kogo mam podac do Sądu Pracy o zaplate tych
    świadczen.
    Slyszalem ze jezeli jest Syndyk to takie roszczenia sa bezpodstawne i Sąd
    Pracy nie rozpatruje tych pozwow.
    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2002-10-24 11:21:52
    Temat: Re: Fundusz Świadczeń Socialnych a Sąd Pracy
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na w/w Fundusz ( byly zaklad zatrudnial okolo 200 osob ).
    > Czy moge podac ewentualnie kogo mam podac do Sądu Pracy o zaplate tych

    Na jakiej podstawie?

    > Slyszalem ze jezeli jest Syndyk to takie roszczenia sa bezpodstawne i Sąd
    > Pracy nie rozpatruje tych pozwow.

    IMHO to nawet jakby nie bylo syndyka, to nie masz podstawy.

    Karol

  • 3. Data: 2002-10-24 12:35:51
    Od: "Andrzej" <b...@p...onet.pl>

    Chyba sie nie rozumiemy moje pytanie jest czy zaklad musi wyplacac z tzw
    Funduszu Świadczen Socjalnych w roznej formie np bony lub gotowke jezeli
    odprowadza od kazdego pracownika skladke i ma taki Fundusz utworzony ????
    Andrzej

  • 4. Data: 2002-10-24 12:45:06
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > odprowadza od kazdego pracownika skladke i ma taki Fundusz utworzony ????

    Ja Ciebie rozumiem doskonale.
    IMHO zaklad nie ma takiego obowiazku.
    Ma prawo.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 5. Data: 2002-10-24 12:46:00
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > odprowadza od kazdego pracownika skladke i ma taki Fundusz utworzony ????

    Witam,
    Pracownik (inna osoba uprawniona do korzystania z funduszu) nie ma roszczenia o
    wypłate świadczęń socjalnych. Sa one wypłacana (udzielane) na zasadach
    okreslonych w Regulaminie ZFŚS - jednym sie należą, drugim nie i nic nie
    poradzisz - rozdawanie bonów, wczasów itp. uzależnione jest od sytuacji
    rodzinnej materialnej, życiowej itp. osób uprawnionych. Środki ZFŚS są
    pieniędzmi Pracodawcy, a dysponuje nimi Komsisja Socjalna, związki zawodowe lub
    inny podmiot powołany w Regulaminie. Pracodawca może je dac ale nie musi.
    Oczywiście nie może dyskryminowac itp. ale to juz inna sprawa. Generalnie -
    nikt Ci tych pieniędzy nie da, bo nie ma do tego zadnych podstaw. To nie sa
    Twoje pieniądze !!!!
    Paweł