  • 1. Data: 2002-10-24 06:14:31
    Temat: Dokumenty do Noraiusza (długie)
    Od: "Marek S." <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Byłem ostatnio w kancelarii notarialnej.
    Chciałem dowiedzieć się jakie dokumanty
    mam przygotować w związku z planowanym
    zawarciem umowy sprzedaży nieruchomości
    (nieruchomość posiada księgę wieczystą).

    W jednej kancelarii powiedziano mi że potrzebować będę:
    -odpis z księgi wieczystej
    -wypis z rejestru gruntów

    Ponieważ sprzedający posiada odpis KW ale z 2001 roku,
    poinformowano mnie, że musi on wystąpić o nowy
    gdyż jest on ważny przez miesiąc.

    Poszedłem do drugiej kancelarii.
    Tam powiedziano mi że odpis z KW
    ten co jest mógłby być, ale oni poświadczają
    nie starsze niż 1 rok, więc i tak muszę mieć aktualny.
    Wypis z rej grunt. nie jest bezwzględnie wymagany
    jak jest to może być.

    Wreszcie zadzwoniłem do trzeciej kancelarii.
    Tutaj poinformowano mnie, że odpis KW nawet
    ten sprzed więcej niż roku notariusz po sprawdzeniu
    w wydziale KW poświadczy za zgodność w ramach przygotowania
    aktu notarialnego.

    I teraz moje pytania:

    - Kto ma rację?
    - Czy mogę wymóc potwierdzenia zgodności odpisu
    ze stanem faktycznym?
    -Ile się czeka na odpis KW w sądzie? Ile to kosztuje?
    -Czy wypis z rejestru gruntów jest konieczny jeżeli
    opis nieruchomości w KW podaje dokładne informacje?

    W mieście gdzie mieszkam są tylko cztery kancelarie.

    Marek S.

  • 2. Data: 2002-10-25 22:09:26
    Temat: Re: Dokumenty do Noraiusza (długie)
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opis nieruchomości w KW podaje dokładne informacje?
    >
    > W mieście gdzie mieszkam są tylko cztery kancelarie.

    Notariusz bierze taką kasę, że powinien wszystko posprawdzać bo ma dojścia.
    Jeśli to ty kupujesz tą nieruchomość to poproś o pełny wyciąg z KW, w którym
    będą podane wszelkie informacje, dotyczące nieruchomości /obciążenia,
    służebności a przede wszystkim dokładny opis kupowanej nieruchomości/. Przy
    sprawności naszych sądów nawet wyciąg sprzed 2 dni nie gwarantuje, że
    nieruchomość nie jest obciążona, bo w sądzie wpis trochę trwa.
    Przed pójściem do notariusza powinieneś zasięgnąć porady u prawnika, by
    dokładnie wiedzieć, na co zwracać uwagę i czego wymagać. Po wywinięciu mi
    numeru notariusz stwierdził, iż on ma tylko spisać i potwierdzić umowę dwóch
    stron a nie jest od sprawdzania stanu prawnego nieruchomości. Od tego są
    adwokaci.

    Pozdrawiam

    Elżbieta