  • 11. Data: 2004-04-23 10:42:32
    Temat: Re: Era gsm, wylaczenie telefonu
    Od: "Mikołaj Szkudlarz" <N...@t...pl>

> [...]
    woli
    > korzystania nadal z uslug ERY? Na BOKu IDEI wystarczyła ustna dyspozycja
    gdy
    > po złozeniu pisemnej rezygnacji postanowilam mieć jeszcze telefon przez
    > jeden miesiąc aby umozliwic wszystkim kontrahentom kontakt ze soba. Byc
    moze
    > zadzialalo to w ten sposob ze BOK zadzwonil do brata z pytaniem czemu
    > rezygnuje z ich uslug - brat powiedzial ze nie chce jakies tam taryfy i
    > wyrazil wole korzystania z telefonu - jakoś bowiem cięzko mi uwierzyć ze
    ERA
    > sama z siebie nie rozwiazala umowy z klientem, mimo ze wczesniej przyjęla
    > taka dyspozycje. Rozmowa z bratem wskazana.

    100% pewnosci, rozmawialem z nim, mi nie klamie. Pozatym nie znal hasla
    umozliwiajacego wykonanie zmian telefonicznie.

    > Jesli zas po prostu się myle, za co przepraszam, to pofatygowałabym się z
    > owym potwierdzeniem rozwiazania umowy do salonu ERY i wyjasniła sprawę.

    Z salonu skierowano mnie do glownego biura reklamacji w Warszawie z ktorym
    teraz koresponduje, ale oni nigdy nie odpowiadaja na zadane im pytania,
    prztaczaja jedynie fakty wyciagniete z komputera, ktore nic nie wyjasniaja,
    innym slowem : graja w kulki ... :)

    Mikolaj Szkudlarz
    GG 858930

  • 12. Data: 2004-04-23 10:43:07
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>

    > A co to obchodzi operatora? Połaczenie zostało wykonane - mają prawo
    domagać
    > się zapłaty za nie.

    No ok. Może nie było to celne trafienie, ale chciałem pokazać, że połączenia
    zostały wykonane PO TERMINIE w którym numer miał być definitywnie wyłączony
    ! i osoba opisująca zdarzenia ma to na piśmie. Jeżeli chodzi o zmiane taryfy
    to ok. można samemu zmieniać do woli, ale operator nie może klientowi
    ustalić taryfy. Zresztą co to ma za znaczenie. Zostało złożone w salonie
    pismo z rezygnacją z usług telekomunikacyjnych w konkretnym dniu i koniec
    kropka. A co do paru postów niżej napisanych przez Ciebie, to jeżeli telefon
    zarejestrowany jest na ojca, a syn go użytkuje to ZTCW dla ERY nie ma to
    najmniejszego znaczenia. Właścicelem telefonu jest ojciec ! i przedłużenie
    okesu wypowiedzenia w którym jest użytkowany telefon, (po złożeniu pisemnej
    rezygnacji) może wykonać tylko on sam, a nie syn. Takie załatwianie na
    "gębę" to chyba nie ma żadnej mocy prawnej. Wręcz ojciec może posądzić PTC
    ERA, że nie wykonała polecenia wyłaczenia numeru od daty którą ma na piśmie.

  • 13. Data: 2004-04-23 10:57:14
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>

    > 100% pewnosci, rozmawialem z nim, mi nie klamie. Pozatym nie znal hasla
    > umozliwiajacego wykonanie zmian telefonicznie.

    Tym bardziej. Jeżeli nie znał hasła nie był w stanie nic zrobić z
    abonamentem. Masz pismo o rezygnacji ? Masz ! Więc wyślij im to jeszcze raz
    faksem i dopisz, że z tym dniem została rozwiązana umowa co masz na piśmie i
    nie będziesz płacił żadnych faktur za ów telefon wystawionych po tym dniu,
    no chyba że np miesiąc wcześniej korzystałeś z roamingu to wtedy może
    przyjść jeszcze jakaś faktura ale to już zgodnie z regulaminem. Najlepiej
    napisz im to dużymi literami bo oni czasem czytają tylko to co chcą. Możesz
    im również dopisać, że jeżeli mają jakieś ale, to niech Ci wyślą ksero
    dokumentu w którym prosisz o przedłużenie okresu wypowiedzenia albo zgadzasz
    się na zaproponowany przez nich abonamet VIP240. W przeciwnym razie
    skierujesz sprawe na droge sądową. Jeżeli problem jest taki jak go
    przedstawiasz i nas nie kłamiesz :-) to sprawa jest oczywista i każdy sąd
    powinien przyznać Ci racje, mimo tego, że na pewno stać ich na lepszych
    prawników.
    Pozdrawiam i życze pozytywnego załatwienia sprawy.
    Krzysztof.

  • 14. Data: 2004-04-23 10:59:00
    Od: "Mikołaj Szkudlarz" <N...@t...pl>

> [...]
    pisemnej
    > rezygnacji) może wykonać tylko on sam, a nie syn. [... ]

    I to jest bardzo sluszne stwierdzenie. Jesli era chialaby cos zmienic to
    powinna rozmawiac bezposrednio z wlascicielem, a oni ani razu sie nie
    odezwali.

    Pozdrawam
    Mikolaj Szkudlarz

  • 15. Data: 2004-04-23 13:43:02
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    Krzysztof Doniczka wrote:

    > Albo ktoś z waszej rodziny coś podpisał,

    Nawet jesli to co z tego? Bez upowaznienia dla tego ktosia przeciez
    taka umowa nie jest wazna (a w przypadku firmowych umow tym bardziej).

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 16. Data: 2004-04-23 13:58:33
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości
    > Uwazam, że jesli rozwiazałabym umowę z operatorem i w terminie gdy telefon
    > nie powinien być aktywny nadał można by bylo wykonywac z niego połaczenia
    > pierwszym telefonem jaki bym wykonała byłby telefon na BOK operatora.
    [ciap]
    > Tu zaś mamy sytuację gdy ktoś wykonywał swiadomie połaczenia z
    > tej karty SIM. Tlumaczenie się pem/dzieckiem raczej nie przejdzie chyba ze
    > to pies/dziecko odebralo telefon od konsultanta z BOKu ERY.

    Wiesz, duże firmy postępują w takich wypadkach raczej nie wg widzimisię
    pracownika, co wg pewnych standardów i procedur obsługi. Nie sądzę aby
    do obowiązków pracownika w ramach tych procedur należało określanie
    moralnej poprawności użytkownika i ocena, czy telefony po terminie
    obowiązywania umowy wykonywał wcześniej uprawniony użytkownik do
    korzystania z karty SIM, czy też moze ktoś zupełnie inny. Ergo fakt kto
    dokonywał tych połączeń nie ma tutaj znaczenia, gdyż nie wpływał na tok
    sprawy i postępowanie Ery. Skoro Tobie się to nie zdarzyła podobna
    sytuacja, znaczy tylko tyle, że miałaś szczęście, a nie że wszystko jest
    w porzadku.

    > Jesli koles ma potwierdzenie z ERY, że telefon zostanie wyłaczony z dniem
    > takim a takim to ja domagałabym sie anulowania abonamentu za okres po
    > "wyłączeniu" trudnosc widzę jednak w domaganiu się anulowania opłat za
    > połaczenia wykonane z tego telefonu.

    A na jakiej podstawie takie opłaty mają być naliczone? Przecież
    posiadacz telefonu jasno wyraził swoją wolę rezygnując z usługi, czyli
    zrezygnował również z akceptacji regulaminu i cennika. Wobec tego nie ma
    podstaw, żeby naliczać mu opłaty.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 17. Data: 2004-04-23 15:08:10
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:c6arv9$kef$1@news.onet.pl...

    > Właścicelem telefonu jest ojciec ! i przedłużenie
    > okesu wypowiedzenia w którym jest użytkowany telefon, (po złożeniu
    pisemnej
    > rezygnacji) może wykonać tylko on sam, a nie syn.

    Znowu odwołam się do Idei bo w Erze miałam tylko slużbowy i nie zalatwiałam
    zadnych spraw, jeśli wiec jest tam inaczej to sorki. W Idei wystarczy
    wiedzieć na kogo telefon jest zarejestrowany i znać hasło abonenta aby
    dokonać wszelkich działań. Podobnie jest w TPSA - telefon stacjonarny mam na
    tescia ale mogę dokonywać wszelkich działań typu zmiana taryfy etc bo znam
    hasło abonenckie. W tym wypadku wystarczyłoby aby syn zadzwonił na BOK ERY
    przedstawił się jako swój ojciec, podał hasło abonenckie i mogłby zmieniac
    dowolnie plany taryfowe*

    HaNkA

    * zakładając ze ERA działa podobnie jak IDEA

  • 18. Data: 2004-04-23 16:39:38
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 23 Apr 2004 10:38:41 +0200, na pl.soc.prawo, HaNkA ReDhUnTeR
    napisał(a):

    > Użytkownik "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl> napisał w
    > wiadomości news:c6aihd$nlo$1@news.onet.pl...

    > Chyba ze ERA ma takie wymogi - w Idei niejednokrotnie zmieniałam plan
    > taryfowy i zawsze robiłam to via telefon korzystając z BOKu. Nigdy nie
    > musialam podpisywać dodatkowych aneksów.

    A to już jest ryzyko Idei. Jak w razie sporu spróbują udowodnić, że
    dokonałaś zmiany ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 19. Data: 2004-04-23 16:47:15
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 23 Apr 2004 11:06:11 +0200, na pl.soc.prawo, HaNkA ReDhUnTeR
    napisał(a):

> [...]
    > mamy sytuację gdy ktoś sobie radośnie wydzwanial z telefonu licząc zapewne

    Chyba za dalekie wnioski wyciągasz. Błąd ewidentny Ery - nie wyłączyli w
    uzgodnionym terminie - ponoszą ryzyko.

> [...]
    > takim a takim to ja domagałabym sie anulowania abonamentu za okres po
    > "wyłączeniu" trudnosc widzę jednak w domaganiu się anulowania opłat za

    Mam podobną sytuację z TPSA - mimo rozwiązania umowy na jeden z telefonów z
    dniem 31.12.2003 telefon działa do dziś. Wysłałem pismo, że odmawiam
    zapłaty jakichkolwiek rachunków. Przez pomyłkę jednak zostały wykonane dwie
    rozmowy. Ok. 15.04.2004 uznano moją reklamację i anulowano *wszystkie*
    rachunki ( za dwa wykonane połączenia też ). Ciekawe jednak, że nadal nie
    wyłączono linii ( ja odłączyłem telefon z gniadka).
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    If you're going to do something, do it right.

  • 20. Data: 2004-04-23 19:25:03
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A to już jest ryzyko Idei. Jak w razie sporu spróbują udowodnić, że
    > dokonałaś zmiany ?

    Bo kazdy klient posiada haslo abonenckie, ktore we wlasnym interesie chroni,
    podobnie jak pin od telefonu czy pin od karty bankomatowej.

    HaNkA