  • 1. Data: 2004-04-22 22:34:13
    Temat: wykroczenie co o tym myslicie
    Od: "gizmo" <v...@t...pl>

    Witam

    Dzisiaj mialem niestety okazje spotkac najbardziej nieprzyjemnego policjanta
    swiata.
    A mianowicie zostalem zatrzymany i ukarany za wyminiecie w niedozwolonym
    miejscu.
    Sytuacja wygladala nastepujaco:
    http://www.vlo77.webpark.pl/wyprzedzanie.jpg
    Przedemna wyprzedzala skoda i zostala zatrzymana za przekroczenie szybkosci
    ja natomiast za wyprzedzanie.
    Od miejsca wyprzedzania do miejsca gdzie stala policja jest ok. 400 metrow.
    Z miejsca gdzie stoji ciezko dostrzec skrzyzowanie a co dopiero gdzie byl
    dokonywany manewr wyprzedzania.
    Kiedy zaczalem mowic ze przeciez zaczalem manewr w dozwolonym miejscu
    oburzony policjant od razu zaczal mowic ze skieruje sprawe do sadu ... nawet
    nie powiedzial jaki mandat mi grozi.
    Kiedy sie zapytalem o mandat drugi policjant powiedzial ze za to wykroczenie
    jest od 100 do 500zl wtedy pierwszy mowi ze on ma swoj taryfikator i
    wyciagnal ksiazeczke i pokazal 300zl i ze nie moze byc ani mniej ani wiecej.
    Nie zgodzilem sie z tym, poniewaz uwazam ze nie zlamalem przepisow.
    Tymbardziej ze jechal ze mna moj wujek i moze poswiadczyc. Policjant
    stwierdzil ze ma numery samochodu "żuka" i ze on poswiadczy jego wersje.
    Moje pytanie jest nastepujace czy mam jakies szanse przeciwstawieniu sie
    policji sadzie grockim? do czego moge sie odwolac.
    I jeszcze jedno do miejsca zdarzenia doszlo w Lesznie a ja jestem z Legnicy.
    Gdzie bede wzywany do zlozenia zeznan oraz gdzie sie odbedzie ewentualna
    rozprawa ? I jesli mam jechac do Leszna na zlozenie zeznan to czy moge
    przeniesc to do Legnicy ?

    Z gory bede wdzieczny za wszelkie sugestie

    Dziekuje ewentualna za pomoc

    pozdrawiam

    P.S
    I zycze jak najmniej takich niemilych sytuacji

  • 2. Data: 2004-04-23 10:16:04
    Temat: Re: wykroczenie co o tym myslicie
    Od: "gizmo" <v...@t...pl>

    zapomnialem dodac ze mandatu nie przyjalem

  • 3. Data: 2004-04-27 10:37:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "gizmo" <v...@t...pl> napisał:

    >zostalem zatrzymany i ukarany za wyminiecie
    Skoro nie przyjąłeś mandatu to narazie nie zostałeś ukarany.

    >Od miejsca wyprzedzania do miejsca gdzie stala policja jest ok. 400 metrow.
    >Z miejsca gdzie stoji ciezko dostrzec skrzyzowanie a co dopiero gdzie byl
    >dokonywany manewr wyprzedzania.
    Można tego dowodzić przed sądem, zwłaszcza, że przed tobą jechał
    jeszcze jeden samochód (skoda)

    >stwierdzil ze ma numery samochodu "żuka" i ze on poswiadczy jego wersje.
    Może poświadczyć, a może nie :-) Dodatkowo powinien stawić się przed
    sądem.

    >Moje pytanie jest nastepujace czy mam jakies szanse przeciwstawieniu sie
    >policji sadzie grockim?
    Grodzkim ;-) Oczywiscie, że masz jeśli sprawę do sądu skierują.

    >Gdzie bede wzywany do zlozenia zeznan oraz gdzie sie odbedzie ewentualna
    >rozprawa ?
    W sądzie właściwym miejsca popełnienia wykroczenia (czyli Leszno,
    jesli jest tam sąd oczywiście)

    Artur Golański