  • 81. Data: 2019-10-22 16:37:43
    Temat: Re: Emeryt został skazany za zjedzenie w sklepie cukierka za 40 groszy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:A9ErF.91192$u...@f...ams1...
    On 2019-10-22, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Wódka bardziej z Rosją, przynajmniej z mojego doświadczenia. Żubrówka
    >jest marką rozpoznawalną, też Belvedere i trochę Żytnia, ale nadal
    >wszystkie raczej niszowo. Można kupić ale nie wiem czy to nie dla
    >Polaków :)

    >A zobacz to, jakie fajne:
    >https://cf.shopee.sg/file/fcd314667ad0bbe9115538280
    f719d7f

    >Flaga i PKN. To raczej nie jest polski produkt, ale cholera wie, może
    >tylko
    >konfekcjonują w Singapurze, czy Malezji.

    Koszerne ! :-)

    >Nikt nie zwraca uwagi. Ze 2-3x kupiłem coś z Ikei z made in Poland.

    Ikea akurat dobrze ukrywa - kupujesz produkt marki Ikea.

    Nawiasem mowiac to dluga historia
    https://exumag.com/ingvar-kamprad/

    "Polski wątek w historii firmy rozpoczął się w latach 60., gdy Ingvar
    Kamprad, w związku z bojkotem IKEA przez szwedzkich wytwórców, szukał
    nowych producentów. Trafił wtedy do radomszczańskiej fabryki mebli
    giętych Fameg, która od tej pory przez wiele lat produkowała krzesła
    dla szwedzkiej sieci.
    Obecnie, meble dla IKEA dostarcza około 60 polskich producentów.
    Sam Kamprad zwykł żartować, że przez swoje wizyty w Polsce nieomal
    popadł w alkoholizm."

    J.

  • 82. Data: 2019-10-22 16:51:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 15:12, RadoslawF pisze:

    > Innych chwalących komunę nie spotkałem.
    > Napiszesz kto to?

    Gdzieś tak co 5 (czyli większość tych co komunę pamięta) na moim osiedlu
    twierdzi, że za komuny było lepiej, więc chyba należy to uznać za
    pochwałę. Zresztą tęsknią za nią i głosują na pisiorów.

    --
    Shrek

  • 83. Data: 2019-10-22 16:51:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Gdzieś tak co 5 (czyli większość tych co komunę pamięta) na moim
    > osiedlu twierdzi, że za komuny było lepiej, więc chyba należy to uznać
    > za pochwałę. Zresztą tęsknią za nią i głosują na pisiorów.

    Za AWS było lepiej gdy wicepremier Leszek Balcerowicz (UW)
    wywindował bezrobocie do imponującego poziomu ponad 20%!
    Chwała bohaterowi pracy kapitalistycznej (w rządzie)! :-)

    --
    A. Filip

  • 84. Data: 2019-10-22 16:59:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 12:31, J.F. pisze:

    > I jesli tato inzynierem zostal, to dzieki komunie ... choc akurat po 45
    > w calej Europie jakos latwiej bylo o studia, czesto bezplatne ... no ale
    > to wojna byla potrzebna.

    Rozjaśnisz, bo IMHO zaraz po 45 to chyba większość uczelni w Polsce po
    prostu nie działało.

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2019-10-22 17:01:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 16:51, A. Filip pisze:

    > Za AWS było lepiej gdy wicepremier Leszek Balcerowicz (UW)
    > wywindował bezrobocie do imponującego poziomu ponad 20%!
    > Chwała bohaterowi pracy kapitalistycznej (w rządzie)! :-)

    No przecież mówią, że za komuny było lepiej! :)

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2019-10-22 17:04:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Żużel się u nas wysypywało jak już nie dało się przejechać, bo dziura na
    > dziurze :)

    No przeca piszę. Zresztą tędy mało kto jeździł, bo się nie bardzo dało,
    za to droga do szkoły (a jakże tysiąclatki) i przedszkola tamtędy
    wiodła. W sumie skuteczniej (bo pojęcie taniej miało małe znaczenie w
    tamtej gospodarce) to byłoby chodnik zrobć, ale pewnie płyt nie było i
    robotników, a żużel był, bo huta była;)

    --
    Shrek

  • 87. Data: 2019-10-22 17:04:34
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No przecież mówią, że za komuny było lepiej! :)

    Balcerowiczowi było gorzej! Kulczykom też! :-)

    --
    A. Filip

  • 88. Data: 2019-10-22 17:16:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Rozjaśnisz, bo IMHO zaraz po 45 to chyba większość uczelni w Polsce
    >po prostu nie działało.

    No ale ruszaly. I co roku coraz wiecej ksztalcily.
    A gdyby czasy przedwojenne sie utrzymaly, to pewnie zostalby chlopem
    malorolnym.
    Co to mieso widzial, jak swinie na targ wywozil.

    No ale trzeba na to nalozyc wojne, ktora jednak byla,
    i powojenna srednia europejska ... moze i bez komuny w kraju bylby
    rozwoj przemyslu, mechanizacji rolnictwa, szkolnictwa.

    Akurat my bylismy mocno zniszczeni, co by utrudnialo szybki rozwoj,
    ale towarzysze Amerykanie troche by pomogli ...

    http://mbc.cyfrowemazowsze.pl/dlibra/docmetadata?id=
    14491&from=publication
    https://rcin.org.pl/dlibra/show-content/publication/
    edition/14007?id=14007

    Mozna sobie przeanalizowac niektore dane ... np ilosc lekarzy czy
    samochodow.
    Ale tez trzeba pamietac, ze na swiecie akurat szalal kryzys.

    Wiec porownac np z taka Francja czy Holandia w 1935 i powiedzmy w
    1965, oraz w 1980.

    J.

  • 89. Data: 2019-10-22 17:19:59
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 16:59, Srek pisze:

    > Rozjaśnisz, bo IMHO zaraz po 45 to chyba większość uczelni w Polsce po
    > prostu nie działało.

  • 90. Data: 2019-10-22 17:21:25
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.10.2019 o 17:16, J.F. pisze:
    > Akurat my bylismy mocno zniszczeni, co by utrudnialo szybki rozwoj, ale
    > towarzysze Amerykanie troche by pomogli ...

    ano, ale żydy z nadania Stalina odmówiły uczestniczenia w planie Marshalla:)