  • 1. Data: 2019-10-15 17:53:20
    Temat: Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże
    Od: u2 <u...@o...pl>

    z tego co widzę to zwykły gnojek, taki nur jest w parlamencie Bolanda

    https://wpolityce.pl/polityka/468516-gawlowski-odpow
    ie-przed-sadem-immunitet-mu-nie-pomoze

    Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże. PK: Akt
    oskarżenia przeciwko niemu został złożony w lipcu 2019 r.

    opublikowano: 3 godziny temu ? aktualizacja: 2 godziny temu
    Stanisław Gawłowski / autor: Fratria

    wPolityce.pl

    Wygląda na to, że Stanisławowi Gawłowskiemu świeżo uzyskany immunitet
    senatora niewiele pomoże i polityk odpowie przed sądem za przestępstwa o
    charakterze korupcyjnym i pranie brudnych pieniędzy.
    Reklama

    Ewa Bialik, rzecznik prasowy Prokuratury Krajowej wskazywała, że ,,nie ma
    potrzeby po raz wtóry uchylać mu immunitetu".

    Jeśli został uchylony immunitet wobec Stanisława Gawłowskiego,
    który został przesłuchany w charakterze podejrzanego, to tej czynności
    się nie powiela

    -- wyjaśniała w rozmowie z portalem wPolityce.pl Bialik.

    Przypomniała jednocześnie, że akt oskarżenia przeciwko Stanisławowi
    Gawłowskiemu został złożony w lipcu 2019 roku.

    Nie jest wymagana już zgoda

    -- podkreśliła.

    Poseł Stanisław Gawłowski (PO) został wybrany na senatora z okręgu nr
    100, obejmującego m.in. Koszalin. Polityk jest jednym z oskarżonych w
    tzw. aferze melioracyjnej.W rozmowie z portalem wp.pl powiedział, że w
    jego ocenie prokuratura nie chce zakończyć tej sprawy, ,,bowiem gdyby
    chciała, to już dawno by zakończyła".

    Jest tak prowadzona, by jej koniec nastąpił za 10 lat

    -- powiedział wp.pl Stanisław Gawłowski.

    aw
    Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
    autor: Zespół wPolityce.pl

  • 2. Data: 2019-10-15 18:00:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże. PK: Akt
    >oskarżenia przeciwko niemu został złożony w lipcu 2019 r.

    A to suweren nie ma juz racji ? :-)

> [...]
    >Ewa Bialik, rzecznik prasowy Prokuratury Krajowej wskazywała, że ,,nie
    >ma potrzeby po raz wtóry uchylać mu immunitetu".

    Byc moze.

    Jesli jednak senator zostanie skazany ... to co dalej z miejscem w
    senacie ?
    Wybory uzupelniajace ?

    J.

  • 3. Data: 2019-10-15 18:03:34
    Temat: Re: Czy Sejm poprzedniej kadencji może decydować o uchyleniu immunitetu senatora obecnej kadencji? [Stefan Gawłowski (PO)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    u2 <u...@o...pl> pisze:
> [...]
    >

    > Gawłowski odpowie przed sądem. Immunitet mu nie pomoże. PK: Akt
    > oskarżenia przeciwko niemu został złożony w lipcu 2019 r.
    [...]
> [...]
    > chciała, to już dawno by zakończyła".
    >
    > Jest tak prowadzona, by jej koniec nastąpił za 10 lat
    >
    > -- powiedział wp.pl Stanisław Gawłowski.

    Został uchylony immunitet "posła na Sejm" przez Sejm.
    Immunitet "Senatora RP" może (i powinien być) uchylony przez Senat RP.

    Czy to znaczy że nie są potrzebne żadne _nowe_ czynności przed którymi
    chroni immunitet Senatora?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Gaw%C5%
    82owski

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2019-10-15 18:05:36
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 18:00, J.F. pisze:
    > A to suweren nie ma juz racji

    nie udawaj łonetowego głupka, wiesz dobrze, że Stefek Burczymucha ukrywa
    się we Szwecji:)

  • 5. Data: 2019-10-15 18:10:24
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 18:03, A. Filip pisze:
    > Czy to znaczy że nie są potrzebne żadne_nowe_ czynności przed którymi
    > chroni immunitet Senatora?

    no wiesz, był już casus Aleksandra Gawronika, ludzie ginęli, skarb
    państwa tracił miliardy w machlojkach żydo-ubeckich, były senator nadal
    chodzi wolno:)

  • 6. Data: 2019-10-15 18:18:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    u2 <u...@o...pl> pisze:
> [...]
    >RP.
    >Czy to znaczy że nie są potrzebne żadne _nowe_ czynności przed

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/mandat/kon6.htm
    Art. 7.
    1. Od dnia ogłoszenia wyników wyborów do dnia wygaśnięcia mandatu
    poseł lub senator nie może być pociągnięty do odpowiedzialności karnej
    bez zgody Sejmu lub Senatu, z zastrzeżeniem art. 8 oraz art. 10b ust.
    2.

    2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1, dotyczy czynów popełnionych do dnia
    wygaśnięcia mandatu, w tym czynów popełnionych przed dniem ogłoszenia
    wyników wyborów.

    3. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania w postępowaniu karnym, wszczętym
    przed dniem ogłoszenia wyników wyborów, wobec osoby, która została
    wybrana na posła lub senatora.

    Pani prokurator ma racje. Przynajmniej tak sie mnie, laikowi, wydaje
    :-)

    Ale ...
    Art. 9.
    1. Prokurator Generalny w terminie 60 dni od dnia ogłoszenia wyników
    wyborów informuje Marszałka Sejmu lub Marszałka Senatu o toczących się
    przeciwko posłom lub senatorom postępowaniach karnych wszczętych przed
    dniem ogłoszenia wyników wyborów.

    2. W przypadku uzyskania przez posła lub senatora mandatu w trakcie
    kadencji Sejmu lub Senatu przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio.

    3. Poseł lub senator, przeciwko któremu toczy się postępowanie karne
    wszczęte przed dniem wyboru, może wystąpić do Sejmu lub Senatu z
    wnioskiem o zażądanie przez Sejm lub Senat zawieszenia postępowania
    karnego do czasu wygaśnięcia mandatu. Wniosek nie może dotyczyć
    wykonania kary orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu.

    4. Wniosek, o którym mowa w ust. 3, składa się do Marszałka Sejmu lub
    Marszałka Senatu.

    5. Wniosek, o którym mowa w ust. 3, zawiera w szczególności: dokładne
    oznaczenie sprawy karnej, ze wskazaniem organu, przed którym toczy się
    postępowanie, uzasadnienie wniosku oraz podpis wnioskodawcy.

    6. Jeżeli wniosek, o którym mowa w ust. 3, nie odpowiada warunkom
    określonym w ust. 3 i 5, Marszałek Sejmu lub Marszałek Senatu, po
    zasięgnięciu opinii Prezydium Sejmu lub Prezydium Senatu, zwraca go
    wnioskodawcy w celu uzupełnienia.

    7. Jeżeli wniosek, o którym mowa w ust. 3, odpowiada warunkom
    określonym w ust. 3 i 5, Marszałek Sejmu lub Marszałek Senatu kieruje
    ten wniosek do rozpatrzenia przez organ właściwy na podstawie
    regulaminów Sejmu lub Senatu.

    8. Do postępowania z wnioskiem, o którym mowa w ust. 3, stosuje się
    odpowiednio przepisy art. 7c ust. 2-5.

    9. Sejm lub Senat żąda zawieszenia postępowania karnego, o którym mowa
    w ust. 3, w drodze uchwały podjętej większością 3/5 głosów ustawowej
    liczby posłów lub senatorów.

    10. Poseł lub senator może złożyć Marszałkowi Sejmu lub Marszałkowi
    Senatu oświadczenie, że nie będzie występował z wnioskiem, o którym
    mowa w ust. 3. Przepisy ust. 5 i 6 oraz art. 8 ust. 7 stosuje się
    odpowiednio.

    No to mu Senat nie zawiesi ... chyba, ze jakas epidemia grypy :)

    J.

  • 7. Data: 2019-10-15 18:19:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >nie udawaj łonetowego głupka, wiesz dobrze, że Stefek Burczymucha
    >ukrywa się we Szwecji:)

    Michnik czy Gawłowski ?

    J.

  • 8. Data: 2019-10-15 18:27:56
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.10.2019 o 18:19, J.F. pisze:

    > Michnik czy Gawłowski ?
    >
    > J.

    jeden ch*j:)

  • 9. Data: 2019-10-15 20:51:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    pl...
    >z tego co widzę to zwykły gnojek, taki nur jest w parlamencie Bolanda

    Tak a propos
    https://wybory.gov.pl/sejmsenat2019/pl/wyniki/senat/
    okr/100
    glosow