  • 1. Data: 2019-10-18 20:44:26
    Temat: Emeryt został skazany za zjedzenie w sklepie cukierka za 40 groszy
    Od: u2 <u...@o...pl>

    ot, nadzwyczajna kasta w pełnej krasie

    jak sędzia weźmie z lady 50 pln to roztargnienie, jak emeryt zje
    odruchowo cukierka to wielka zbrodnia

    https://www.salon24.pl/u/magazyn/994276,emeryt-zosta
    l-skazany-za-zjedzenie-w-sklepie-cukierka-za-40-gros
    zy

    69-letni Roman Wawrzyniak, emeryt ze Szczecina w wakacje w jednym ze
    sklepów w Kołobrzegu zjadł śliwkę w czekoladzie. Sklep zawiadomił
    policję, sprawa trafiła do prokuratury, a potem do sądu. Mężczyzna
    został skazany na miesiąc ograniczenia wolności z obowiązkiem
    wykonywania 20 godzin prac społecznych.

    Do zdarzenia doszło 4 lipca w Kołobrzegu. - Byłem na wakacjach.
    Poszedłem na zakupy. Kilka produktów włożyłem do koszyka i chodząc
    między półkami odruchowo tego cukierka wziąłem i zjadłem. Zauważył to
    pracownik, który do mnie podszedł i powiedział, że go ukradłem -
    relacjonuje Roman Wawrzyniak.

    Jak opowiadał, wzięto go na zaplecze i przeszukano. Na miejsce wezwano
    też policję, która spisała dane mężczyzny. Nie pamiętam, czy
    zaproponowała mi mandat czy nie, bo byłem w emocjach. Funkcjonariusze
    wypisali mi natomiast wezwanie na komendę - mówi emeryt.

    Tłumaczył, że ze względu na konsultację w szpitalu nie mógł stawić się
    na komendzie w wyznaczonym terminie, o czym poinformował policjantów
    telefonicznie. - Jestem osobą chorą. W tym roku zdiagnozowano u mnie
    nowotwór. Musiałem się udać w tym czasie do Szczecina na konsultację
    lekarską, ale przekazałem swoje dane i poinformowałem funkcjonariuszy,
    że po konsultacji jestem gotowy zgłosić się na komendę. Nie otrzymałem
    ani telefonu, ani powtórnego wezwania - mówił emeryt.

    Za to 11 października mężczyzna otrzymał z sądu z Kołobrzegu wyrok
    nakazowy, w którym zarzuca mu się kradzież 1 sztuki cukierka o łącznej
    wartości 40 groszy. - Zostałem skazany na jeden miesiąc ograniczenia
    wolności z wykonywaniem prac na cele społeczne w wymiarze 20 godzin.
    Jeśli sobie policzymy to wychodzi, że oszacowano moją godzinę pracy na 2
    grosze - mówi Roman Wawrzyniak.

    Mężczyzna twierdzi, że nie chciał kraść cukierka, tylko spróbować przed
    ewentualnym zakupem. Według niego, "sprawa konsumpcji, to nie jest
    sprawa kradzieży. Jeśli popełniłem błąd, to można było podejść do mnie w
    inny sposób - jakaś kara w zawieszeniu, grzywna czy coś w tym rodzaju,
    tymczasem zastosowano najwyższy wymiar kary. - Nie dano mi prawa do
    obrony, wyrok został wydany zaocznie - mówi mężczyzna.

    Wawrzyniak ma zamiar odwołać się od wyroku. Sprawą zainteresowała się
    również Prokuratura Krajowa. - Na polecenie Zastępcy Prokuratora
    Generalnego Krzysztofa Sieraka prokuratura przyłączy się do
    postępowania, w którym przed Sądem Rejonowym w Kołobrzegu zapadł rażąco
    niesprawiedliwy wyrok nakazowy w sprawie kradzieży cukierka o wartości
    40 groszy - przekazała rzecznik prasowa Prokuratury Krajowej Ewa Bialik.

    Dodała, że prokuratura zdecydowała o zaskarżeniu tego orzeczenia na
    korzyść obwinionego.

    Z prawa konsumenckiego wynika, że dopiero zapłacenie za towar przy kasie
    sprawia, że stajemy się jego właścicielem, więc teoretycznie podjadanie
    czegoś w sklepie przed dokonaniem zakupu jest kradzieżą. Sprzedawca może
    to zaakceptować, jeśli przyniesiemy puste opakowania i zapłacimy za
    zjedzony czy wypity produkt, ale równie dobrze może powołać się na art.
    535 kodeksu cywilnego i uznać zdarzenie za próbę przywłaszczenia sobie
    mienia ze sklepu.

    Zdecydowanie nie powinniśmy konsumować produktów na wagę, ponieważ nijak
    nie można tego potem sprawdzić, ile zjedliśmy. Zresztą nieotwieranie
    produktów do jedzenia przed zapłaceniem za nie powinno należeć do naszej
    kultury osobistej.

    ja

    Źródło: PAP, Polsat News
    Opublikowano: 18 października 2019, 16:00
    (C) Artykuł jest chroniony prawem autorskim.

  • 2. Data: 2019-10-18 22:05:51
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-10-18 o 20:44, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-10-19 08:35:58
    Od: Runt <r...@a...org>

    W dniu 2019-10-18 o 20:44, u2 pisze:
    > ot, nadzwyczajna kasta w pełnej krasie

    Kasta Ziobry.

    --
    Runt

  • 4. Data: 2019-10-19 23:16:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    >

    > Źródło: PAP, Polsat News
    > Opublikowano: 18 października 2019, 16:00
    > (C) Artykuł jest chroniony prawem autorskim.

    Takie pieprzenie pismaków.

    Gość nie dostał kary za kradzież cukierka, ale karę za brak stawienia
    się na wezwanie prokuratury. Na każdym wezwaniu znajduje się informacja
    dotycząca odpowiedzialności w razie braku stawiennictwa oraz numer
    paragrafu. Jeżeli zaś występują okoliczności takie jak w przypadku tego
    gościa to powinien się udać z dokumentacją medyczną, a jeszcze lepiej z
    zaświadczeniem ze szpitala do lekarza sądowego, który na podstawie tejże
    dokumentacji wystawia odpowiednie zaświadczenie, na podstawie którego
    prokuratura musi ustalić inny termin i nie wszczynać postępowania
    karnego za brak stawiennictwa.

    Tłumaczenie się tego gościa było zwykłą dziecinadą, albo też zwykłym
    leceniem w chuja.

> [...]
    > że po konsultacji jestem gotowy zgłosić się na komendę. Nie otrzymałem
    > ani telefonu, ani powtórnego wezwania - mówił emeryt.

    Gość po prostu olał wezwanie i tyle. Po pierwsze nie powinien informować
    funkcjonariuszy telefonicznie tylko poprosić lekarza sądowego o
    wystawienie zwolnienia oraz uzgodnienie innego terminu w prokuraturze.
    Najlepiej zgłaszając się wcześniej. Przecież kur.... nie dostał ani
    wezwania ani też terminu badań na 5 minut przed wyznaczonym terminem.
    Podszedł do tematu, że jego prywatny interes ma wyższy priorytet niż
    wezwanie jakiejś tam prokuratury.

    Gość przygrał w chuja i myślał, że rozejdzie się po kościach i tyle.
    Dostał po dupie nie za cukierka tylko za granie w chuja z prokuraturą.

    Co do cukierka - kradzież jest kradzieżą. Nieważne czy dotyczy to 100
    milionów dolarów czy 50 zł czy też cukierka.

    Co za różnica czy połknął tego cukierka czy też wsadziłby go do
    kieszeni, aby za niego nie zapłacić.

    Gdyby tak ci co teraz usprawiedliwiają tego emeryta, prowadzili sklep i
    codziennie przez cały miesiąc przychodziło 100 takich emerytów do ich
    sklepu na darmowy poczęstunek, to ciekawe czy tak łatwo zaakceptowaliby
    stratę ponad 1000zł co miesiąc.

    Tępe pismaki, kto wie czy nawet nie na zlecenie przeciwników próbują z
    lecącego sobie w chuja gościa zrobić męczennika, aby pokazać jaki to
    jest niedobry wymiar sprawiedliwości obecnej władzy, bo za kradzież
    jednego cukierka ogranicza ludziom wolność.

  • 5. Data: 2019-10-19 23:42:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-10-19 o 23:16, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > codziennie przez cały miesiąc przychodziło 100 takich emerytów do ich
    > sklepu na darmowy poczęstunek, to ciekawe czy tak łatwo zaakceptowaliby

    Jakby przychodziło 100 emerytów dziennie, to on by miał z nich 10
    tysięcy dochodu i czkniałby to, że każdy z nich zje cukierka, albo
    weźmie łyżkę kapusty kiszonej, aby zobaczyć, czy dobra.

    Ad rem - koszt pozyskania klienta jest o wiele wyższy niż 40 groszy.
    Jeśli istniałaby zasada, że można pozyskać klienta "za cukierka", to tak
    by każdy sklepikarz chciał.

    A tak, ścigać, bo ktoś spróbował wystawiony towar... Zaraz będą ścigać,
    bo ktoś nabłocił podłogę, czym niewątpliwie naraził na koszty.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2019-10-20 02:22:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > A tak, ścigać, bo ktoś spróbował wystawiony towar... Zaraz będą ścigać,
    > bo ktoś nabłocił podłogę, czym niewątpliwie naraził na koszty.

    Ścigać za jednego cukierka to nie, ale nie wydaje mi się, aby wyżeranie
    pod pretekstem spróbowania czegoś w sklepie to był jakiś akceptowalny
    obyczaj, w tym międzynarodowo. Jeśli sprzedawca chce pozyskać na takiej
    drodze klientów to zwykle organizuje stanowisko z próbkami.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-10-20 06:13:45
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.10.2019 o 02:22, Mar-cin Deb-owski pisze:

> [...]
    > obyczaj, w tym międzynarodowo. Jeśli sprzedawca chce pozyskać na takiej
    > drodze klientów to zwykle organizuje stanowisko z próbkami.

    debil debila debilem pogania na psprawo

    gdzie podział się zdrowy rozsądek ? na pewno nie na psprawo, ani w
    nadzwyczajnej kaście Bolanda:))))))))))))))

  • 8. Data: 2019-10-20 06:15:32
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 19.10.2019 o 23:16, Uzytkownik pisze:
    > Gość nie dostał kary za kradzież cukierka, ale karę za brak stawienia
    > się na wezwanie prokuratury.

    lol:)))))))))))))))))))

  • 9. Data: 2019-10-20 07:01:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2019 o 20:44, u2 pisze:
    > ot, nadzwyczajna kasta w pełnej krasie

    Przypomnę ci idioto, że jest już po "reformie", a kasta to obecnie u
    zera w ministerstwie działa. Daliście się w chuja zrobić i dalej się
    błaźnicie.

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2019-10-20 08:22:41
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 20.10.2019 o 07:01, Srek pisze:

    > Przypomnę ci idioto, że jest już po "reformie", a kasta to obecnie u
    > zera w ministerstwie działa. Daliście się w chuja zrobić i dalej się
    > błaźnicie.

    fuj wulgarny i prymitywny ten srek, jak
    cała ta ubecka sitwa:))))))))