  • 141. Data: 2019-10-25 18:51:11
    Temat: Re: Emeryt został skazany za zjedzenie w sklepie cukierka za 40 groszy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Różnica była taka, że za Solidarności butów nie było w Polsce to
    >wyjeżdżałeś na Zachód i wracałeś obuty, a za WRON butów nie było w
    >Polsce i nie mogłeś po nie wyjechać.
    >Jednak wolę to pierwsze.

    Co masz na mysli "za Solidarnosci" ?
    Bo jesli chodzi o lata 1980-81, to:
    -do NRD wyjechac mogles, ale to mogles wyjechac i wczesniej.
    -marek (wschodnich) nawet troche mogles kupic, na buty moze i
    starczylo.
    z czasem nawet walut z demoludow zabraklo.

    Do RFN ...
    -paszport potrzebny, a chyba ciagle niezbyt chetnie dawali
    -wiza chyba byla potrzebna,
    -buty ... bardzo drogie w RFN, jak przeliczyc kurs czarnorynkowy i
    krajową pensje
    -waluty zachodnie kupic ... no, przyslugiwalo te ~120$ co 3 lata, jak
    miales zapewniony wyjazd.

    potem przyszly lata 85-89, gdy rodacy masowo jezdzili handlowac ... w
    osciennych demokracjach, ale prawde mowiac nie pamietam niemieckich,
    czeskich czy węgierskich butow w prywatnej inicjatywie.
    Nie oplacalo sie ? Za mala przebitka ?
    W Goerlitz chowali ? :-)

    -----
    > Jeśli masz na myśli WRON, to powstał on po to, żeby odwrócić
    > katastrofę społeczną, którą spowodowała fala strajków i
    > dezorganizacji państwa przez Solidarność sterowaną przez CIA.

    Albo jak kto woli - utrzymac komuszą władzę, ktora jeszcze z rok i
    musialaby pasc ...

    J.

  • 142. Data: 2019-10-25 18:51:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Strzelanie uruchomiła obyta w Związku Zdradzieckim WRON, a nie obyty w świecie
    Gierek.

    -----
    > A nie lepiej był zastrzelić Bolka na tym płocie i ponownie uruchomić fabrykę
    obuwia?

  • 143. Data: 2019-10-25 20:30:25
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 25.10.2019 o 18:51, ąćęłńóśźż pisze:
    > Strzelanie uruchomiła obyta w Związku Zdradzieckim WRON, a nie obyty w
    > świecie Gierek.
    >

    > -----
    To ilu ludzi zastrzeliła WRON?

    --
    Wiesiaczek (dziś z Michalovce - Słowacja)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 144. Data: 2019-10-25 20:37:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zapytaj IPN.

    -----

  • 145. Data: 2019-10-25 20:44:38
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 25.10.2019 o 20:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zapytaj IPN.
    >

    > -----

    jak komuszek wiesiaczek znowu dojdzie do władzy to zlikwiduje IPN i
    utworzy Ministerstwo Prawdy:)

  • 146. Data: 2019-10-26 11:30:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do Szwecji, Berlina Zachodniego, chyba też Finlandii i może Austrii nie było wiz.
    Paszport w 1908-81 dawali każdemu, kto legitymował się na koncie "A" posiadaniem $100
    a później $120/$130 dolców (sporo, ale można
    było pożyczyć w rodzinie).
    Do tego były tzw. zaproszenia potwierdzane w polskich konsulatach.
    Za dniówkę pracy (od $20 w górę) można było kupić buty, za cztery dniówki magnetofon
    kasetowy (deck).

    -----

  • 147. Data: 2019-10-26 11:38:29
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 26.10.2019 o 11:30, ąćęłńóśźż pisze:
    > Paszport w 1908-81 dawali każdemu

    no no, nie każdemu, kolejki były okropne, nawet do KDL paszport trudno
    było wyrobić bez łapówki:)

  • 148. Data: 2019-10-26 16:18:48
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 25.10.2019 o 20:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zapytaj IPN.
    >

    > -----

    Ja to wiem, tylko czy Ty wiesz ilu, skoro powołujesz się na to?

  • 149. Data: 2019-10-26 16:36:22
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 26.10.2019 o 16:18, Wiesiaczek pisze:

    > Ja to wiem, tylko czy Ty wiesz ilu, skoro powołujesz się na to?

    komuszek wiesiaczek udaje, że WRON nikogo nie zastrzeliła, nie słyszał o
    t.zw. sprawstwie kierowniczym, skrytobójczo zginęło dużo więcej niż
    podają oficjalne źródła, Popiełuszko w tym szaleńczym zabijaniu przez
    WRON nie było odosobniony

  • 150. Data: 2019-10-27 07:16:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To załóż gazetę i pisz o tym.