  • 1. Data: 2006-06-05 10:09:30
    Temat: Ekwiwalent - śmierć dziadka
    Od: Piotr Stępniewski <p...@g...com>

    Witam!
    Niedawno zmarł mój dziadek. Dowiedziałem się, że mogę z tego tytułu
    ubiegać się o ekwiwalent po dostarczeniu do mojego pracodawcy aktu zgonu
    dziadka. Jestem zatrudniony w pełnym wymiarze godzin (etat).
    Gdzie mogę znaleźć jakieś odniesienia prawne w tej sprawie?

    Pozdrawiam!
    Piotrek.

  • 2. Data: 2006-06-05 13:02:11
    Temat: Re: Ekwiwalent - śmierć dziadka
    Od: "frykow" <f...@w...pl>

    Piotr Stępniewski napisał(a):
    > Witam!
    > Niedawno zmarł mój dziadek. Dowiedziałem się, że mogę z tego tytułu
    > ubiegać się o ekwiwalent po dostarczeniu do mojego pracodawcy aktu zgonu
    Nie pomogę ci, ale tak mnie zafrapował twój post że sam wyczekuję
    jakiejś odpowiedzi.

    Nie,nie,nie... Chcesz powiedzieć, że pracodawca ma wypłacić Tobie
    jakieś świadczenie pieniężne z powodu śmierci Twojego dziadka?

    Nie,nie,nie, dalej nie wierzę.

    pozdrawiam
    Frykow

  • 3. Data: 2006-06-05 13:17:09
    Od: "D" <w...@e...mn>

    Jesli juz jakies pieniadze moze dostac, to nie od pracodawcy tylko od ZUSu
    za posrdenictwem pracodawcy. To jest roznica.

  • 4. Data: 2006-06-05 13:29:47
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    frykow napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie,nie,nie... Chcesz powiedzieć, że pracodawca ma wypłacić Tobie
    > jakieś świadczenie pieniężne z powodu śmierci Twojego dziadka?

    Mi to najbardziej pasuje do czegoś takiego:

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ

    z dnia 15 maja 1996 r.

    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy.

    (Dz. U. z dnia 30 maja 1996 r.)

    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:
    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka
    albo zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki,
    ojczyma lub macochy,
    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu
    jego siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej
    osoby pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią
    opieką.

    § 16. 1. Za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w § 8 zdanie drugie,
    § 9, § 11 ust. 1 pkt 2, § 12 oraz § 15, pracownik zachowuje prawo do
    wynagrodzenia ustalonego w sposób określony w przepisach wydanych na
    podstawie art. 297 Kodeksu pracy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2006-06-05 13:31:31
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Użytkownik "frykow" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    Nie,nie,nie... Chcesz powiedzieć, że pracodawca ma wypłacić Tobie
    jakieś świadczenie pieniężne z powodu śmierci Twojego dziadka?
    Nie pracodawca a ZUS, ale oidp to dotyczy tylko tzw pierwszej linii
    pokrewienstwa, ale moge sie mylic ...
    --
    Pozdrawiam,
    jareka

  • 6. Data: 2006-06-05 13:32:15
    Od: Piotr Stępniewski <p...@g...com>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    > jego siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej
    > osoby pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią

    Z tym nie ma problemu.

> [...]
    > § 9, § 11 ust. 1 pkt 2, § 12 oraz § 15, pracownik zachowuje prawo do
    > wynagrodzenia ustalonego w sposób określony w przepisach wydanych na

    Rozumiem więc, że idąc na jednodniowy urlop okolicznościowy, otrzymuję
    za niego dniówkę zgodną z pozostałymi dniówkami, kiedy to jestem na
    miejscu pracy.
    Jednak moje pytanie w tym temacie pobudziła wypowiedź pewnej osoby,
    która po smierci Jej dziadka odebrała od firmy (poza dniem wolnego)
    także pieniążki. Podobno to idzie z funduszu świadzczeń socjalnych.
    Jednak ja jestem w tych sprawach zupełnie zielony... Dlatego pytam.

  • 7. Data: 2006-06-05 14:35:38
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

> [...]
    > dziadka. Jestem zatrudniony w pełnym wymiarze godzin (etat).
    > Gdzie mogę znaleźć jakieś odniesienia prawne w tej sprawie?

    Pracodawca ma wypłacić równowartość dziadka?

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2006-06-05 14:45:07
    Od: Piotr Stępniewski <p...@g...com>

  • 9. Data: 2006-06-05 14:50:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr Stępniewski napisał(a):

    > Gdzie mogę znaleźć jakieś odniesienia prawne w tej sprawie?

    Poszukaj w regulaminie przyznawania świadczeń z funduszu socjalnego.
    Może rzeczywiście u ciebie w zakładzie płacą za "skórę" ;)
    A może chodzi o grupowe ubezpieczenie pracownicze w PZU lub czymś podobnym.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 10. Data: 2006-06-05 14:50:39
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Piotr Stępniewski napisał(a):

    Znaczenie słowa ekwiwalent znajdziesz np. tu:
    http://encyklopedia.pwn.pl/19462_1.html

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin