    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Egzekucja z nieruchomo
    Date: Sun, 24 Sep 2006 11:50:58 -0500

    kredytobiorca wrote:
    > Od komornika idzie zapytanie do Ksi?g Wieczystych i tzw. "ostrze?enie" dla
    > innych o egzekucji. Na pytanie "co dalej?" komornik odpowiada, co nast?puje:
    > mieszkanie (razem z lokatorami, tak?e nieletnimi) sprzeda si? na licytacji

    jak mu ktoś kupi.

    , a
    > najciekawsze jest to, ?e... banki B i C (kt?re WNIOS?Y o egzekucj?)... NIC nie
    > dostan?!! Bo pierwsze?stwo (tak m?wi komornik) ma bank, kt?ry ma hipotek? na
    > tym mieszkaniu. Wi?c kasa - poza kosztami egzekucji - p?jdzie... tylko dla
    > banku A, kt?ry da? kredyt na to mieszkanie.

    tak.
    tylko, że nie wiem czy jest tak, że komornik zlicytuje mieszkanie i odda
    pieniądze A, czy też w ogóle za to mieszkanie się nie zabierze.
    Trzeba by zerknąć do KPC.

    > Czy to nie jest bez sensu???
    dlaczego, to bank A ma ma hipotekę na nieruchomości.
    Dlaczego nagle komornik ma zabierać bankowi A hipotekę na nieruchomości
    skoro to nie bank A jest inny pieniądze bankom B i C

    CO si? W PRAKTYCE w takich przypadkach dzieje?

    > Banku B i C jak si? dowiedz? o hipotece... odst?pi? od egzekucji?

    Bank B i C mają wyrok i skierowały go do komornika.
    Komornik wyśle odpowiedź do banków, że nie ma z czego egzekwować długów
    i pójdzie spać.
    jak się banki w ciągu 10 lat nie zwrócą o ponowną egzekucję to się dług
    przedawni.

    W takim razie... co im da ta egzekucja??
    Nic po za przedłużeniem prawa do upominania się o dług. Inaczej po
    trzech latach by się przedawnił, a tak za 20 lat jak spłacisz mieszkanie
    w banku A to cie puszczą w skarpetkach i to na dodatek z odsetkami.
    Jesli mieszkanie sprzeda teraz to w sumie kiedyś do jakieś pracy
    pójdziesz, bo chyba bezdomnym do końca zycia raczej nie chcesz być.