  • 11. Data: 2006-08-31 07:54:27
    Temat: Re: EMPiK nie chce sprzedać książki po cenie ze strony www
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Ale w tym przypadku raczej trudno mówić o oczywistej pomyłce.
    > Spokojnie można kupić książki po 5zł. Są promocje, są wyprzedaże.
    >
    > Renata

    A mi się wydaje, że właśnie w takim przypadku można mówić o oczywistej
    pomyłce.

  • 12. Data: 2006-08-31 12:45:51
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 31 Aug 2006 09:54:27 +0200, Schwester napisał/napisała:
    > A mi się wydaje, że właśnie w takim przypadku można mówić o oczywistej
    > pomyłce.

    Czy oczywista pomylka mozna nazwac cene wiszaca na stronie od np. roku
    (strzelam). Klienci kupuje, czesc pewnie zwracala uwage..
    IMHO jest to celowe, marketingowe wprowadzanie w blad majace na celu
    przyszle korzysci wynikajace z pomylki :>>>>

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Normalne/imag
    e00001.jpg *

  • 13. Data: 2006-08-31 13:54:03
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Thu, 31 Aug 2006 01:21:32 +0200, "Pika" <r...@o...pl> wrote:

    >wiekszosc sklepow ma zapis ze
    >prezentowana oferta nie stanowi oferty handlowej w mysl kodeksu cywilnego. w

    i zapis ten czesto jest nieprawny (nie pamietam teraz w jakich
    warunkach).

    ogolnie - umowa kupna-sprzedazy zostala zawarta przy takich a takich
    warunkach i powinna byc wykonana.
    W przypadku gdy jedna ze stron chce sie wycofac lub zmienic warunki,
    musi negocjowac tak, aby druga strona sie zgodzila.
    Nie moze jednak odstapic od umowy lub jednostronnie zmienic jej
    warunki. to tyle od strony prawa.

    kilka dni temu w ksiegarni jezykowej, ktora prowadze, wkradl sie blad
    do cennika i kilka pozycji bylo ekstra nizszych.
    Blad zostal poprawiony, ale do osoby zostalo wyslane zamowienie wg
    warunkow, KTORE ONA ZAAKCEPTOWALA I ZROBILA ZAMOWIENIE, czyli ze
    strata dla ksiegarni + informacja, ze byl blad i dokonany zakup nalezy
    traktowac jako "ekstra promocje" (zeby pozniej nie bylo placzu, ze
    "wczesniej kupilem za x, a teraz to kosztuje x+y").

    osoba zadowolona, my lekko w plecy, ale za swoje bledy sie placi.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 14. Data: 2006-08-31 21:09:59
    Od: "Pika" <r...@o...pl>

> [...]
    > "wczesniej kupilem za x, a teraz to kosztuje x+y").
    >
    > osoba zadowolona, my lekko w plecy, ale za swoje bledy sie placi.

    a w ktorym momencie DOKLADNIE zostaje zawarta umowa kupna-sprzedazy. czy nie
    moznaby napisac w regulaminie klauzuli ze umowa zostaje zawarta w momencie
    dostarczenia towaru do klienta lub w momencie zaplaty?

  • 15. Data: 2006-09-01 08:21:37
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Pika napisał(a):
    > a w ktorym momencie DOKLADNIE zostaje zawarta umowa kupna-sprzedazy. czy nie
    > moznaby napisac w regulaminie klauzuli ze umowa zostaje zawarta w momencie
    > dostarczenia towaru do klienta lub w momencie zaplaty?

    W momencie zaakceptowania "koszyka"
    Umowa zawiera rowniez dostarczenie ze strony sprzedajacego i zaplate
    przez kupujacego.

    W sklepie analogowym umowa zostaje zawarta w momencie akceptacji ceny i
    warunkow przez kupujacego (Tak, poprosze, biore to). Umowa zawarta, choc
    np. towar jeszcze nie wydany i niezaplacony. O ile w alanogowym sklepie
    jeszcze mozna uciec sprzed kasy (brak dowodow na zawarcie umowy), o tyle
    w internetowym klamka zapadla.

    Przynajmniej tak jest wg. mojej wiedzy

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 16. Data: 2006-09-02 09:04:46
    Temat: Re: EMPiK nie chce sprzedaae ksi??ki po cenie ze strony www
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Jacek wrote:
    > W Niemczech absolutnie jest to niemozliwe.

    A w Kambodży albo Republice Konga?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\