  • 1. Data: 2006-08-30 19:31:56
    Temat: EMPiK nie chce sprzedać książki po cenie ze strony www
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Za pośrednictwem strony www.empik.pl zamówiłem książkę.Cena książki to
    4,49zł (słownie: cztery złote 49/100). Taka cena widnieje przy produkcie
    na stronie www. Jest także taka sama gdy zaloguję się na swoje konto i
    sprawdzam stan realizacji mojego zamówienia.Dzisiaj dzwoniłem do EMPiK-u
    i facet powiedział mi,że książka jest do odebrania ale nie za 4,49 zl
    tylko za 44,99zł. Zawarli ze mną umowę sprzedaży, cena była ustalona w
    momencie zwierania umowy a oni teraz zmieniają jednostronnie
    postanowienia tej umowy. Czy EMPiK może na tym etapie skutecznie zmienić
    cenę książki?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-08-30 19:36:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wombi" <j...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Czy EMPiK może na tym etapie skutecznie zmienić cenę książki?

    Nie może. I co im zrobisz? Pójdziesz za 40 złotych do sądu?

  • 3. Data: 2006-08-30 19:57:51
    Od: "Ferne Oleane" <f...@w...pl>

    Ten sklep w ogóle jest beznadziejny.
    Marta

  • 4. Data: 2006-08-30 20:16:19
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Ferne Oleane wrote:

    > Ten sklep w ogóle jest beznadziejny.

    Ano.

    W takim merlinie to by przeprosili i jeszcze zaproponowali jakis gratis.

    No ale niektorzy potrafia, a niektorzy nie potrafia przyciagac sobie
    klientow...

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 5. Data: 2006-08-30 22:05:01
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Wed, 30 Aug 2006 21:31:56 +0200, wombi napisał(a):

> [...]
    > momencie zwierania umowy a oni teraz zmieniają jednostronnie
    > postanowienia tej umowy. Czy EMPiK może na tym etapie skutecznie zmienić

    Jest wiele księgarni ,w których napewno zanajdziesz taniej ,zmień
    księgarnię i po kłopocie.

    akala

  • 6. Data: 2006-08-30 23:21:32
    Od: "Pika" <r...@o...pl>

    > Jest wiele księgarni ,w których napewno zanajdziesz taniej ,zmień
    > księgarnię i po kłopocie.

    wedlug mnie - jesli ma czas i chec - powinien walczyc o swoje (szkoda ze nie
    kupil np 1000 ksiazek w tej cenie LOL). wiekszosc sklepow ma zapis ze
    prezentowana oferta nie stanowi oferty handlowej w mysl kodeksu cywilnego. w
    regulaminie empiku nie ma takiego zapisu - wiec po tyle musza sprzedac i
    juz. nie wiem co w sytuacji gdyby powiedzieli ze 'owszem, mozemy sprzedac
    panu ksiazke w tej cenie, niestety naklad sie wyczerpal. nowa dostawa w
    cenie 44,90' - czy taki wybieg bylby zgodny z KC?

  • 7. Data: 2006-08-31 05:26:33
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie może. I co im zrobisz? Pójdziesz za 40 złotych do sądu?

    A nie ma czasem takiego przepisu, że w przypadku oczywistej pomyłki może
    odmówić sprzedarzy w podanej cenie?

    --
    Schwester

  • 8. Data: 2006-08-31 06:32:05
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-08-31, Schwester <j...@c...com> wrote:

    > A nie ma czasem takiego przepisu, że w przypadku oczywistej pomyłki może
    > odmówić sprzedarzy w podanej cenie?

    Ale w tym przypadku raczej trudno mówić o oczywistej pomyłce.
    Spokojnie można kupić książki po 5zł. Są promocje, są wyprzedaże.

    Renata

  • 9. Data: 2006-08-31 06:54:11
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Pika napisał(a):

    > panu ksiazke w tej cenie, niestety naklad sie wyczerpal. nowa dostawa w
    > cenie 44,90' - czy taki wybieg bylby zgodny z KC?

    nie bardzo, bo umowa zostala zawarta

    MarcinJM
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 10. Data: 2006-08-31 07:53:31
    Od: "Jacek" <J...@i...pl>

> [...]
    > zwierania umowy a oni teraz zmieniają jednostronnie postanowienia tej
    > umowy. Czy EMPiK może na tym etapie skutecznie zmienić cenę książki?

    W Niemczech absolutnie jest to niemozliwe.