  • 1. Data: 2006-08-30 17:48:10
    Temat: Termin wypowiedzenia obowiązkowego OC b. pilne
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    ustawa:

    Art. 28.
    1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego nie później niż na jeden dzień
    przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC
    posiadaczy pojazdów mechanicznych została zawarta, nie powiadomi na piśmie
    zakładu ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta
    następna umowa na kolejne 12 miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 2.

    Czy ten termin to jest termin nadania listu poleconego, czy termin jego
    otrzymania przez ubezpieczyciela?

    --
    Sz.

  • 2. Data: 2006-08-30 18:50:46
    Od: Scowron <s...@p...onet.pl>

    Miałem(a nawet jeszcze mam) ostatnio podobny problem.
    Wg mnie system obsługujący ubezpieczenia automatycznie przy przechodzeniu
    na ostatni dzień obowiązywania umowy ją przedłuża. Wnioskując: wydaje mi
    się, że interesować ich będzie termin otrzymania tego listu, gdyż
    wprowadzonych zmian nie cofną,
    a nie cofną dlatego, że liczą sobie za te kilka zwłoki $.
    Jedyne wyjście sprzedać (spreparować umowę sprzedaży), zapłacić i czekać
    na zwrot.
    Przy czym policzą sobie za miesiąc z góry od daty widniejącej na umowie
    sprzedaży.

    Natomiast z prawnego punktu widzenia nie wiem jak to wygląda.

    Scowron

  • 3. Data: 2006-08-31 05:29:36
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Scowron napisał(a):
> [...]
    > sprzedaży.
    >
    > Natomiast z prawnego punktu widzenia nie wiem jak to wygląda.

    Ja w ostatni dzień wysłałem fax, a potem to samo listem poleconym.
    Zadziałało.

    --
    Schwester

  • 4. Data: 2006-08-31 06:34:52
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Jedyne wyjście sprzedać (spreparować umowę sprzedaży), zapłacić i czekać
    > na zwrot.

    Przecież nabywca przejmuje OC.......

  • 5. Data: 2006-08-31 07:19:44
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Szerr <s...@g...peel> napisał:

    > czy termin jego otrzymania przez ubezpieczyciela?
    To jest obowiązujące, w tej sprawie.

    --
    Artur Golański

  • 6. Data: 2006-08-31 14:39:04
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Thu, 31 Aug 2006 09:19:44 +0200, Artur Golanski w wiadomości
    <news:983df2ti141o49hcuqk33nv1j4apikjs4g@4ax.com> napisał(a):

    > To jest obowiązujące, w tej sprawie.

    Z czego to wynika?

    --
    Sz.

  • 7. Data: 2006-08-31 15:27:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Szerr napisał(a):
    > Z czego to wynika?

    art. 61 kc

    KG

  • 8. Data: 2006-08-31 16:07:36
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Thu, 31 Aug 2006 17:27:39 +0200, kam w wiadomości
    <news:ed6v50$585$2@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    Dziękuję.

    --
    Sz.

  • 9. Data: 2006-09-02 09:01:21
    Od: buraxta <b...@g...com>

    William wrote:
    > Przecież nabywca przejmuje OC.......

    Jeśli nie wymówi umowy to tak, jeśli wymówi to sprzedający dostaje zwrot
    za niewykorzystany okres ubezpieczenia.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 10. Data: 2006-09-03 13:11:09
    Od: "Bartlomiej Moczulski" <b...@g...com.odspamiacz>

    Witam!
    sory, ze wracam do tej sprawy, ale czy jesli delikwent sie spozni o dzien
    czy dwa (czyli wysle poleconym w ostatnim dniu obowiazywania umowy), to
    czy przez przypadek nie ratuje go prawo do rezygnacji z umowy w ciagu 10
    dni? W koncu to nie jest przedluzenie umowy, tylko "nastepna umowa" w
    dodatku zazwyczaj konsumencka i zawarta na odleglosc.

    --
    pozdrawiam,
    bm.