  • 1. Data: 2006-08-30 16:35:55
    Temat: spadek, współwłasność, czynsz
    Od: "pershing" <t...@o...pl>

    Zmarły 4 lata temu ojciec pozostawił mi w spadku współwłasność małżeńską w
    nieruchomości. Zakończenie postępowania o stw. nabycia spadku było
    przeciągane przez osoby pominięte w testamencie kilka lat. Zgodnie z
    postanowieniem sądu jestem współwłaścicielem z matką od maja 2006.

    Mam do zapłacenia podatek od spadku. Rodzina (zmarłego 2 lata temu brata)
    mieszka od ponad 20 lat na terenie naszej (z matką) posesji, nie płaci
    żadnego czynszu a w sądzie domaga się zachowku w wys. 100 tys. zł.
    Sprawa eksmisji jest, jak poprzednio - przeciągana.
    Czy mam prawo domagać się (jako nowy współwłaściciel - skoro nie mam
    możliwości korzystać z tej współwłasności) od mieszkającej rodziny brata
    opłaty czynszowej i za jaki okres:
    - 4 lata (Art. 925 KC: Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku).
    - 2 lata minus 3 miesiące (Art. 923. § 1 KC Małżonek i inne osoby bliskie
    spadkodawcy, które mieszkały z nim do dnia jego śmierci, są uprawnione do
    korzystania w ciągu trzech miesięcy od otwarcia spadku z mieszkania i
    urządzenia domowego w zakresie dotychczasowym.)

    pzdr