  • 1. Data: 2006-08-30 18:44:39
    Temat: Automatyczny marketing bezpośredni przez telefon ... c.d.
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    29 czerwca zamieściłem tu taki news
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/131de
    8588abc549b?hl=pl
    z opisem, że Urząd Komunikacji Elektronicznej twierdził, że mam
    se dać siana. No, może trochę innymi słowami.
    Pani twierdziła wówczas, że nie jest to marketing bezpośredni,
    wobec czego spam na telefon nie narusza warunków ustawy Prawo
    Telekomunikacyjne.
    Wczoraj dostałem kolejny list w którym tenże sam UKE, ta sama
    pani, po przemyśleniu sprawy zmieniła zdanie :-D
    Może nie po koszmarach nocnych, ale po zasięgnięciu opinii
    Departamentu Prawnego. Cokolwiek to jest.
    Teraz czytamy więc, że zgodnie z dyrektywą Parlamentu
    Europejskiego i Rady z 12.lipca 2002 takie uciążliwe działanie
    narusza dobro abonenta, jako że nie zamawiał on takiej usługi.
    Poprzez swoją objętość informacji może go to narażać na koszty,
    na utratę prywatności.
    Wobec czego zakaz z art. 172 ustawy Prawo Telekomunikacyjne
    należy interpretować odnosząc się do w/w Dyrektywy. Więc takie
    promowanie loterii narusza dobra abonenta.
    W związku z powyższym zostanie przeprowadzona kontrola w firmie MNI.

    Szkoda, że tylko w tej jednej firmie.
    I to by było optymistycznie na tyle, drodzy słuchacze :-)
    Na pohybel spamerom!

    Zbyszek
    PGP key: 0xA10BD502
    !!! Uwaga: na Onet czasem listy nie dochodzą !!!

  • 2. Data: 2006-08-30 19:04:09
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 30 Aug 2006 20:44:39 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Szkoda, że tylko w tej jednej firmie.

    Nie żałuj, MNI obsługuje całkiem sporo takich spamów telefonicznych :) Ale
    nie tylko oni...

    > I to by było optymistycznie na tyle, drodzy słuchacze :-)
    > Na pohybel spamerom!

    :) Swoją drogą, mógłbyś jakoś zeskanować to pismo które otrzymałeś, ew.
    podać jego sygnaturę, czy cokolwiek - czym można byłoby się podeprzeć w
    korespondencji z innymi firmami stosującymi podobne praktyki?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-08-30 19:30:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > :) Swoją drogą, mógłbyś jakoś zeskanować to pismo które otrzymałeś, ew.
    > podać jego sygnaturę, czy cokolwiek - czym można byłoby się podeprzeć w
    > korespondencji z innymi firmami stosującymi podobne praktyki?

    Ja bym też prosił, jak można.

  • 4. Data: 2006-08-30 20:00:58
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    scream napisał(a) :

    > :) Swoją drogą, mógłbyś jakoś zeskanować to pismo które otrzymałeś, ew.
    > podać jego sygnaturę,

    Pismo z 25. sierpnia: DRTD-WPK-0561-6/06(7)

  • 5. Data: 2006-08-30 20:48:43
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > czego spam na telefon nie narusza warunków ustawy Prawo Telekomunikacyjne.
    > Wczoraj dostałem kolejny list w którym tenże sam UKE, ta sama pani, po

    I tym sposobem, w pocie spływającym z czoła ;-), wykuwamy nową
    rzeczywistość prawną IV Rzeczpospolitej ;-)

    Tak poważniej, akurat byłem dziś na debacie ze Streżyńską w roli
    głównej. Jedną z ciekawszych myśli było to, że na skutek dotychczasowego
    braku działania regulatora, nie ma ani praktyki prawnej, ani
    orzecznictwa w tym zakresie. Niestety, nie można pani prezes angażować
    osobiście do każdego głupstwa, dlatego też trzeba intensywnie zmiękczać
    niższe stopnie urzędu ;-) Liczba pism czy skarg robi swoje.

    M.

  • 6. Data: 2006-08-31 10:51:03
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 Aug 2006 21:04:09 +0200, scream napisał(a):

    > MNI obsługuje całkiem sporo takich spamów telefonicznych

    MNI obsługuje też infolinię ambasady amerykańskiej, prowadzi kalendarz
    spotkań z konsulem

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net

  • 7. Data: 2006-08-31 18:18:37
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Cześć

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a) :

    > MNI obsługuje też infolinię ambasady amerykańskiej, prowadzi kalendarz
    > spotkań z konsulem

    This is not America...
    Tu obowiązuje prawo.