  • 21. Data: 2013-04-04 21:55:21
    Temat: Re: Dziura w drodze
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 04.04.2013 21:44, Robert Tomasik pisze:

    > Pewnie, że tak, ale tu masz tak, jakbyś czały czas po łuku jeździł, a
    > nie po prostej.

    Ale dość dużym.

    [ciach]

    > Pewnie ze ćwierć wieku temu, albo lepiej - ale wóczas miał to być mój
    > zawód, a dopuszczam, że osoby nie zajmujące się tym profesjonalnie mogą
    > nie wiedzieć.

    Wiesz, mam takie coś co się "oczy" nazywa i widzę, że obciążona opona
    się ugina.

    [ciach]

    > Zależy od rozstawu kół.

    A ile ma przeciętny samochód, hmm? Może ta Skoda Superb?

    [ciach]

    > No właśnie po to był ten tajemniczy "promień / średnica dynamieczne". To
    > nie jest zaden realnie mierzalny wymiar. Można go ewentualnie
    > doświadczalnie wyznaczyć. No i zakłądając, ze ten mniej zużyty by się
    > mniej uginał, to różnica by przecież wyszła jeszcze większa.

    Twierdzę, że się będzie bardziej uginał - jest więcej do ugięcia, a
    dodatkowo stara guma się robi twardsza.

    [ciach]

    > Jaki sens miałoby szlifowanie bieżnika i czy znasz jakiś praktyczny

    Jak koniecznie chcesz mieć taką samą średnicę jak inne rzekomo zupełnie
    sprawne i nadające się do dalszej eksploatacji przez 50 tysięcy
    kilometrów opony ;)

    > sposób relizacji takiego zabiegu?

    Pożyczyć komuś, kto się bawi w palenie gumy ;)

  • 22. Data: 2013-04-04 21:56:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 04.04.2013 21:26, witek pisze:

    > nie musi być zjechana żeby było czuć różnicę w jeździe.
    > Szczególnie w samochodach lepszej klasy. Ja mam zalecaną zmianę
    > wszystkich czterech opon jednocześnie i do tego wymaganą rotacje kół co
    > 3 miesiace.

    ROTFL

    Czyli jeździsz po idealnie równych drogach publicznych na krawędzi
    możliwości technicznych swojego superbolidu?

    No zdradź czym jeździsz - Bugatti Veyron? ;->

  • 23. Data: 2013-04-04 22:11:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > ROTFL

    Bo?
    Większość producentów czy to samochodów czy opon zaleca rotację kół.
    Co niektórzy natomiast oferują usługę w standardzie.

    Przesiądź się na lepszej klasy samochody to zrozumiesz co to znaczy
    dbanie o klienta.

    > Czyli jeździsz po idealnie równych drogach publicznych na krawędzi
    > możliwości technicznych swojego superbolidu?

    Nie.
    Jeżdzę normalnie po w miarę równych drogach.

    > No zdradź czym jeździsz - Bugatti Veyron? ;->

    To jest samochód dla snobów i szpanerów dorobkiewiczów co w inny sposób
    nie potrafią się dowartościować.

    Wolę bardziej klasyczne samochody ale oferujące dosyć dobry standard.

  • 24. Data: 2013-04-04 22:29:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > Ale dość dużym.

    Oczywiście. Tu o statystykę chodzi bardziej. Łożyskowanie mechanizmu
    różnicowego po prostu liczy się statystycznie na ilość obrotów. Przy od
    razu, ale szybciej. eksploatacji róznych opon na jednej osi po prostu sie
    szybciej rozleci. Nie

    > Wiesz, mam takie coś co się "oczy" nazywa i widzę, że obciążona opona się
    > ugina.

    Ale działają podczas jzdy siły odśrodkowe choćby. Nie ejst to proste.
    Pomiar promienia dynmicznego to niezłą laborka na studiach.

    > A ile ma przeciętny samochód, hmm? Może ta Skoda Superb?

    Załóżmy 2 metry. No to różnica obwodów wyszła akurat 2 metry na 300
    metrach, to promień bedzie musiał mieć około 300 metrów. Dla rozstawu 1,6
    m będzie to około 240 metrów.

    > Jak koniecznie chcesz mieć taką samą średnicę jak inne rzekomo zupełnie
    > sprawne i nadające się do dalszej eksploatacji przez 50 tysięcy
    > kilometrów opony ;)

    Ale prawdę mówiąc osoba, która zainicjowała tę gałąź nigdzie nie pisała o
    zamiarze jeżdżenia na tych zużytych oponach przez kolejne 50 tyś. km.
    Załóżmy, że facet chciał jeszcze 5.000 przejechać. To dla mało jeżżącego
    może być kilka miesięcy jazdy. Musiałby wydatkować na nowe gumy pieniadze
    dopiero za kilka miesięcy a niedopatrzenie administratordrogi spowodowało,
    że musi już dziś. No jego pretensje nie są zupełnie pozbawione podstaw.

    > Pożyczyć komuś, kto się bawi w palenie gumy ;)

    I to takiemu, co robi to na jednym kole :-)

  • 25. Data: 2013-04-04 22:52:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 04.04.2013 22:11, witek pisze:

    > Bo?
    > Większość producentów czy to samochodów czy opon zaleca rotację kół.
    > Co niektórzy natomiast oferują usługę w standardzie.

    No, i pompowanie kół azotem ;->

    > Przesiądź się na lepszej klasy samochody to zrozumiesz co to znaczy
    > dbanie o klienta.

    Patrz wyżej.

    A'propos patrzenia - co ja się napatrzyłem na tych wszystkich
    "kierofców" w "samochodach lepszej klasy" w tę zimowiosnę...

    Jeżdżą po 20km/h a i tak jak zaczynają hamować to im ten samochód lata
    na gołoledzi na wszystkie strony. ABSy, ASRy, komputery, nawigacje,
    magiczne opony pompowane azotem i przekładane dookoła, a jakoś i tak
    jeżdżą jak dupy.

    > Nie.
    > Jeżdzę normalnie po w miarę równych drogach.

    To różnica jest psychologiczna. Przy prawidłowo ustawionej geometrii
    przy limicie kilometrów i lat, który wcześniej wspomniałem, nie ma to
    znaczenia jeśli nie jeździsz jak idiota zawsze na krawędzi przyczepności.

    > To jest samochód dla snobów i szpanerów dorobkiewiczów co w inny sposób
    > nie potrafią się dowartościować.

    Dla mnie to techniczny gadżet - i w sumie dla producenta też to jest
    gadżet... taki eksperyment co by tu można ciekawego wyprodukować ;)

    > Wolę bardziej klasyczne samochody ale oferujące dosyć dobry standard.

    A konkretnie?

    Czym jeździsz, z jakimi prędkościami, ile tysięcy kilometrów w te trzy
    miesiące przejeżdżasz i jak konkretnie odczuwasz pozytywną różnicę po
    szamańskiej wędrówce kół?

  • 26. Data: 2013-04-04 22:58:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A jeśli opon pasujących do danej felgi już się nie produkuje?
    >
    > A jeśli felg pasujących do danego samochodu już się nie produkuje?
    >
    > ;->

    Tak tylko pytałem. W koncu jeżeli opony kilkuletnie to nie byłoby w tym nic
    dziwnego.

    > Ogólnie pewnie nie, ale jak założysz drastycznie różne (np. bieżnik
    > błotno-śniegowy na jedno koło i semi-slick na drugie, to będziesz miał
    > wesoło).

    Przecież nie miałem na myśli zakładania drastycznie różnych opon...

    Na czym to głupienie polega?
    Może nie dociskają odpowiednio hamulca?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 27. Data: 2013-04-04 22:58:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dlaczego nie? Na pierwszy rzut oka jakiś klon animki albo stokrotki...

    Ironi nie wyczuł?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 28. Data: 2013-04-04 23:31:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > I to takiemu, co robi to na jednym kole :-)

    dokręć do jakiegoś motoru.

  • 29. Data: 2013-04-04 23:35:59
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2013-04-04 14:01, mz pisze:

    > Czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy za drugą oponę ? Przecież
    > zgodnie z przepisami prawa muszę mieć na tej samej osi opony o tym samym
    > bieżniku. Nie moja to wina, że zmieniam jedną oponę. Gdyby nie dziura
    > mógłbym ja jeszcze użytkować.

    Swego czasu spotkało mnie dokładnie to samo. Była policja i pomoc drogowa.

    Ubezpieczyciel początkowo chciał zwrócić mi koszt 1 opony pomniejszony o
    amortyzację, co oczywiście mi nie odpowiadało. Po przepychankach ustnych
    zgodzili się na jedną nową oponę co nadal mnie nie satysfakcjonowało.
    Odpisałem, że usunięcie szkody kosztowało mnie 2 nowe opony + pomoc
    drogowa. Kontakt się urwał więc złożyłem pozew uzasadniając go jw. czyli
    zażądałem zwrotu kosztów usunięcia szkody.

    Wtedy się odezwali i łaskawie zgodzili się na moją propozycję. Do
    spotkania w sądzie nie doszło. Po reakcji ubezpieczyciela domniemywam,
    że miałem spore szanse. Ubezpieczyciel to InterRisk a dokumentację ze
    zdarzenia przygotowałem sam.

  • 30. Data: 2013-04-05 07:02:07
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    .pl...
> [...]
    > miesięcy a niedopatrzenie administratordrogi spowodowało, że musi już dziś. No
    > jego pretensje nie są zupełnie pozbawione podstaw.

    Nie jestem pewien, ale chyba samochód z różnym zużyciem bieżnika nie przejdzie
    przeglądu.