  • 1. Data: 2013-04-02 17:24:40
    Temat: Adres przesyłki z UK (odwrotna kolejność)
    Od: Kupiec <f...@g...com>

    Witam,

    Chyba trochę NTG, ale nie mam pojęcia gdzie lepiej...

    W piątek zakupiłem towar w sklepie internetowym w UK, podczas wypełniania adresu
    dostawy w polu "house name and numer" wpisałem 1/4 (czyli nr domu i mieszkanie), co
    dało w wyniku: 1/4 Jana Pawła II, zamist Jana Pawła II 1/4

    Niestety ale nie mogłem pozostawić pola pustego i dodać numerów w polu "Street name"
    bo otrzymywałem błąd, więc wypełniłem go w taki sposób i chwilę potem wysłałem
    informację do sklepu, że chciałbym aby na paczce znalazł się poprawny adres który
    oczywiście wkleiłem.

    Problem w tym, że dział obsługi klienta nie ma tam chyba kontaktu z działem wysyłki i
    paczka została wysłana na 1/4 Jana Pawła II. I teraz pytanie zasadnicze, czy paczka
    mimo to dotrze? Koszt przesyłki jest bardzo znaczny, więc szczególnie nie chciałbym
    aby wróciła znów do nadawcy, bo dla mnie będą to ogromne koszta.

    Paczki otrzymuję często, listonosz jak i pracownicy poczty znają moje nazwisko, adres
    i numer telefonu. Ale nie wiem jak jest u nich z procedurami...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-04-02 17:37:07
    Temat: Re: Adres przesyłki z UK (odwrotna kolejność)
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    No a jak sądzisz? To zależy od inteligencji listonosza. Może pamięta
    nazwisko i trafi, może sprawdzi czy się zgadza jeden lub drugi adres z
    nazwiskiem. Generalnie do UP powinno dojść, bo sortowanie na tym
    poziomie jest wg kodu pocztowego a ten był OK.

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2013-04-02 17:37:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kupiec wrote:
> [...]
    adres i numer telefonu. Ale nie wiem jak jest u nich z procedurami...

    Powinien dojść. Listonosze są w miarę kumaci.
    Zresztą co za problem, żeby ze swoim listonoszem pogadać, że rozsiał
    info, że taka paczka przyjdzie. Dostanie 20 zł to nie będzie strasznie
    oponował.
    Zadzwon tez oficjalnie na poczte i zapytaj sie czy przewidują jakąś
    oficjalną procedurę. Nie twoja pierwsza paczka z błędnym adresem.

  • 4. Data: 2013-04-02 18:33:58
    Od: m <m...@g...com>

    On 02.04.2013 17:24, Kupiec wrote:
> [...]
    aby wróciła znów do nadawcy, bo dla mnie będą to ogromne koszta.

    Czy na pewno dla Ciebie to będą koszta? W końcu ty podałeś prawidłowe
    dane, a to że oni tak a nie inaczej te dane formatują - to już jakby ich
    problem.

    p. m.

  • 5. Data: 2013-04-02 20:16:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > Czy na pewno dla Ciebie to będą koszta? W końcu ty podałeś prawidłowe
    > dane, a to że oni tak a nie inaczej te dane formatują - to już jakby ich
    > problem.

    Typowo polskie roszczeniowe podejscie.

  • 6. Data: 2013-04-02 20:18:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-02 20:16, witek pisze:

    > Typowo polskie roszczeniowe podejscie.

    Za dużo wymaga, aby sklep poprawnie adresował?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-04-02 20:43:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Za dużo wymaga, aby sklep poprawnie adresował?

    tak, tym bardziej, ze sklep w UK nie oferował poprawnego adresowania wg
    polskiego schematu. I nikt mu tego nie oferował.

  • 8. Data: 2013-04-02 20:52:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-02 20:43, witek pisze:

    > tak, tym bardziej, ze sklep w UK nie oferował poprawnego adresowania wg
    > polskiego schematu.

    A powinien.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-04-02 20:54:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > A powinien.

    Ale nie oferuje.
    Z ich obowiązku nie możesz wnioskować prawa dla siebie.

  • 10. Data: 2013-04-02 20:55:43
    Od: m <m...@g...com>

    On 02.04.2013 20:43, witek wrote:

    > tak, tym bardziej, ze sklep w UK nie oferował poprawnego adresowania wg
    > polskiego schematu. I nikt mu tego nie oferował.

    A oferował wysyłkę do Polski? To mógł nie wydziwiać i dać pola address
    line #1 i address line #2.

    Zobacz - Kupiec wklepał dane o które się go pytano. Więcej,
    zorientowawszy się że te dane zostały dziwnie przetworzone -
    skontaktować się ze sklepem.

    Co mógł jeszcze zrobić? Dlaczego uważasz że poprzestanie na tym i
    liczenie na to że sklep się wywiąże ze swojego obowiązku jest postawą
    roszczeniową?

    p. m.