  • 1. Data: 2013-04-04 02:25:32
    Temat: karta pojazdu a ochrona danych osobowych
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    czy wg Was karta pojazdu lamie ustawe o ochronie danych osobowych?
    zaczalem sie dzisiaj nad tym troche zastanawiac i wychodzi mi ze jest to
    niezgodne z prawem.

  • 2. Data: 2013-04-04 02:30:26
    Temat: Re: karta pojazdu a ochrona danych osobowych
    Od: m <m...@g...com>

    On 04.04.2013 02:25, h.w.d.p. wrote:
    > czy wg Was karta pojazdu lamie ustawe o ochronie danych osobowych?
    > zaczalem sie dzisiaj nad tym troche zastanawiac i wychodzi mi ze jest to
    > niezgodne z prawem.

    W sensie - prawo jest niezgodne z prawem? Mogę poprosić o tok myślenia?

    p. m.

  • 3. Data: 2013-04-04 02:31:48
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-04-04 02:25, h.w.d.p. pisze:
    > czy wg Was karta pojazdu lamie ustawe o ochronie danych osobowych?
    > zaczalem sie dzisiaj nad tym troche zastanawiac i wychodzi mi ze
    > jest to niezgodne z prawem.

    Moim zdaniem łamie również Ustawę Kodeks karny i Ustawę o
    rybołówstwie.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 4. Data: 2013-04-04 02:32:42
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > W sensie - prawo jest niezgodne z prawem? Mogę poprosić o tok myślenia?

    w karcie pojazdu wpisani sa wszyscy poprzedni wlasciciele poczawszy od
    pierwszego ktory auto zarejestrowal. nie rozumiem jakim prawem dziesiaty
    wlasciciel po mnie ma znac moje dane osobowe.

  • 5. Data: 2013-04-04 02:33:38
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Moim zdaniem łamie również Ustawę Kodeks karny i Ustawę o rybołówstwie.

    czyli wg ciebie to jest ok ze sa tam dane wszystkich ktorzy posiadali auto ?

  • 6. Data: 2013-04-04 06:44:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-04 02:33, h.w.d.p. pisze:

    > czyli wg ciebie to jest ok ze sa tam dane wszystkich ktorzy posiadali
    > auto ?

    Chcesz dyskutować "czy jest to OK". czy "czy jest to zgodne z prawem"?

    Jest to zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych, która dopuszcza to
    w art. 23:

    "art. 23
    1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    [...]
    2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia
    *obowiązku wynikającego z przepisu prawa*"

    To, co powinna zawierać karta pojazdu wynika z art. 77 kodeksu drogowego
    i wspomnianego tam rozporządzenia.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-04-04 06:47:02
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > 2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia
    > *obowiązku wynikającego z przepisu prawa*"

    no i tego nie rozumiem. co to za obowiazek?

  • 8. Data: 2013-04-04 06:50:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-04-04 06:47, h.w.d.p. pisze:

    > no i tego nie rozumiem. co to za obowiazek?

    Przeczytaj kodeks drogowy i wspomniane tam rozporządzenie.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-04-04 08:53:16
    Od: m <m...@g...com>

    On 04.04.2013 02:32, h.w.d.p. wrote:

    > w karcie pojazdu wpisani sa wszyscy poprzedni wlasciciele poczawszy od
    > pierwszego ktory auto zarejestrowal.

    Czyli tok myślenia jest taki: nie wydaje mi się, a więc niezgodne z prawem?

    > nie rozumiem jakim prawem dziesiaty
    > wlasciciel po mnie ma znac moje dane osobowe.

    Może prawem obowiązujących przepisów?

    p. m.

  • 10. Data: 2013-04-04 10:12:43
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-04 06:50, Liwiusz pisze:

    > Przeczytaj kodeks drogowy i wspomniane tam rozporządzenie.
    Wszystko fajnie, "przetwarzanie jest dopuszczalne" bo jest taki
    przepis... tylko czy w takim wypadku każdy posiadacz takiej *bazy
    danych* poprzednich właścicieli pojazdu (znaczy książeczki "karta
    pojazdu") nie powinien zgłosić się do giodo, oraz
    przetwarzać/przechowywać taką *bazę* zgodnie z ustawą o ochronie danych
    osobowych... ?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173