  • 1. Data: 2005-05-03 17:46:21
    Temat: Dziecko pogryzione przez psa POMOCY!!!
    Od: Neter <n...@i...pl>

    Witam!

    Wczoraj córka po kupieniu w kiosku soczku, chcąca podnieść z ziemi swoją
    hulajnogę, została pogryziona w prawe ramię przez psa. Stało się to na
    oczach wielu ludzi w ośrodku wypoczynkowym. Właściciel trzymał go na smyczy
    jednak pies nie miał kagańca. Pies, to mieszanka American Staffordshire
    terriera lub Stafordshire Bull-terriera (tak przynajmniej mówią
    świadkowie). Wg nowej ustawy, zresztą i starszych przepisów, pies tego
    rodzaju powinien posiadac również kaganiec. Właściciel dostarczył
    potwierdzenie szczepienia psa na pogotowie ratunkowe, gdzie córce udzielono
    pierwszej pomocy i zszywano rekę. Policja spisała protokół, lekarz wiem, że
    wysłał papiery do Sanepidu. Jutro z małą jadę do poradni chirurgicznej na
    oględziny. Dziecko cierpi z powodu nieodpowiedzialności nefrasobliwych
    posiadaczy psów do których chyba nie dorośli. Mała z bólu na pogotowiu
    oddała moczi kał pod siebie. Właściciel psa (co niestety mnie to wkurza
    niemiłosiernie) do chwili obecnej nawet nie próbował się kontaktować ze mna
    i dowiadywać o zdrowie córki.

    Proszę o opinię, co dalej powinienem robić. Na pewno nie zostawię tego tak
    po prostu. Jak dalej postepować, jakie powinny być nastepne kroki?

    Proszę Was o pomoc!

    N.

  • 2. Data: 2005-05-03 18:18:42
    Temat: Re: Dziecko pogryzione przez psa POMOCY!!!
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Neter" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > świadkowie). Wg nowej ustawy, zresztą i starszych przepisów, pies tego
    > rodzaju powinien posiadac również kaganiec.

    Jeśli to kundel/mieszaniec to dawna ustawa go nie obejmuje, nowa jeszcze nie
    weszla w zycie.

    > Właściciel psa (co niestety mnie to wkurza
    > niemiłosiernie) do chwili obecnej nawet nie próbował się kontaktować ze
    > mna
    > i dowiadywać o zdrowie córki.

    Nie ma takiego obowiazku. Moglby ale nie musi. A Ty upewnij sie, ze pies
    został poddany obserwacji weterynaryjnej - swiadectwo szczepienia nie jest
    miarodajne i w zasadzie po kazdym pogryzieniu pies powinien byc poddany
    takiej obserwacji

    HaNkA

  • 3. Data: 2005-05-03 18:35:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Neter" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    Możesz od właściciela psa dochodzić odszkodowania na drodze cywilnej.

  • 4. Data: 2005-05-03 18:43:44
    Od: "jasi" <j...@p...onet.pl>

    art. 77 kodeksu wykroczeń
    Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy
    trzymaniu zwierzęcia,

    podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

    oraz art. 432 kod. cywilnego
    Art. 431. § 1. Kto zwierzę chowa albo się nim posługuje, obowiązany jest do
    naprawienia wyrządzonej przez nie szkody niezależnie od tego, czy było pod
    jego nadzorem, czy też zabłąkało się lub uciekło, chyba że ani on, ani
    osoba, za którą ponosi odpowiedzialność, nie ponoszą winy.

    § 2. Chociażby osoba, która zwierzę chowa lub się nim posługuje, nie była
    odpowiedzialna według przepisów paragrafu poprzedzającego, poszkodowany może
    od niej żądać całkowitego lub częściowego naprawienia szkody, jeżeli z
    okoliczności, a zwłaszcza z porównania stanu majątkowego poszkodowanego i
    tej osoby, wynika, że wymagają tego zasady współżycia społecznego.

    widzę duuuuuuże odszkodowanie !
    pozdr
    Adam

  • 5. Data: 2005-05-03 18:51:52
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "jasi" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > widzę duuuuuuże odszkodowanie !

    Odszkodowanie tak - czy duze nie wiem. Jak sie nie dogada z włascicielem to
    czeka go jeszcze sprawa cywilna

    HaNkA

  • 6. Data: 2005-05-03 23:26:35
    Od: poreba <d...@p...com>

    "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    niebacznie popelnil news:d58h6q$is5$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Odszkodowanie tak - czy duze nie wiem.
    Tak, duuuże. Może za leki uda mu się wyrwać parę złotych :(
    A i to jak będzie miał rachunki

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2005-05-04 07:45:30
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Możesz od właściciela psa dochodzić odszkodowania na drodze cywilnej.

    Możesz a nawet powinnaś. IMHO ze względów psychologicznych - Rower,
    wieża, komputer. Cokolwiek, byle tylko fakt rekompensaty dotarł do
    świadomości dziecka - więc ważne żeby szybko.
    Facet z psem się nie zmył tylko dostarczył papiery - to oczywiście o
    niczym nie świadczy ale to dobrze.
    Proponuję wstępnie prawnika, który określi co facetowi grozi i z nim
    wstępnie pogada.

    Ale to tylko moje prywatne zdanie.

    MAc

  • 8. Data: 2005-05-04 07:50:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jasi napisał(a):

    > widzę duuuuuuże odszkodowanie !

    To idź to lekarza, bo przewidzenia to objaw chorobowy. No i nie oglądaj
    amerykańskich filmów.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 9. Data: 2005-05-04 09:41:18
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "jasi"

    > podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

    a do tysiaca podlega ten kto psa drazni i w ten sposob powoduje zagrozenie -
    to jakis nastepny artykul, wiec z tymi karami i odszkodowaniami nalzey
    uwazac i miec swiadkow ktorzy tez beda zeznawac

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 10. Data: 2005-05-04 11:51:51
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Proszę o opinię, co dalej powinienem robić. Na pewno nie zostawię tego tak
    > po prostu. Jak dalej postepować, jakie powinny być nastepne kroki?

    tak pomijajac wszystko, odpowiedz sobie na pytanie, czy Ty jako matka nie
    jestes odpowiezialana za to ze dziecko podeszlo
    tak blisko do psa na smyczy?

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...