  • 1. Data: 2005-05-03 15:26:29
    Temat: czy teraz jak jesteśmy w Unii to można normalnie mieszkac w innych krajach UE?
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Czy sa jakieś ograniczenia ile czasu w roku polak może mieszkać/być
    zameldowany w innym kraju starej Unii, czy teraz można ile się chce?

    Bo znajomy mi mówi że np Polak w Holandii może tylko 180 dni mieszkać w
    roku, a potem musi na ileś wyjechać. Ale coś mi się nie chce w to
    wierzyć, to chyba jakieś stare przepisy sprzed 2004-05-01?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 2. Data: 2005-05-03 18:47:32
    Temat: Re: czy teraz jak jesteĹ?my w Unii to moĹźna normalnie mieszkac w innych krajach UE?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    ain.local...
> [...]
    > roku, a potem musi na ileś wyjechać. Ale coś mi się nie chce w to
    > wierzyć, to chyba jakieś stare przepisy sprzed 2004-05-01?

    Nie wszystkie przepisy weszły od razu w życie. Niektóre kraje
    wprowadziły okresy przejściowe w celu ochrony swoich rynków pracy.

  • 3. Data: 2005-05-03 20:00:28
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Nie wszystkie przepisy weszły od razu w życie. Niektóre kraje
    > wprowadziły okresy przejściowe w celu ochrony swoich rynków pracy.

    Ale nie chodzi mi o pracę, ale o mieszkanie na przykład przez dwa lata
    non-stop?

    Załózmy że utrzymuje mnie tam ciocia, albo pracuje zdalnie przez
    Internet w firmie na wyspach bergamutach administrując tamtejszym
    serwerem. Tamtejsze prawo nie wymaga żadnej rejestracji działalności
    takowej ani płacenia od niej podatków. Jestem polakiem, z polskim
    obywatelstwem i mieszkam w jakimś innym kraju UE, mam konto w
    bergamudzkim banku na które przelewają moje wynagrodzenie i jego kartą
    kupuje w lokalnym sklepie żarcie.

    Czy tak wolno?

  • 4. Data: 2005-05-03 20:43:44
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 03/05/2005 22:00, Miernik wrote :

> [...]
    > obywatelstwem i mieszkam w jakimś innym kraju UE, mam konto w
    > bergamudzkim banku na które przelewają moje wynagrodzenie i jego kartą

    Oczywiście. Ale aby uzyskać prawo stałego pobytu należy wykazać się
    źródłem stałego dochodu: emerytura, renta, itp. Czy wskazany przez
    Ciebie powód będzie dla właściwego urzędu wystarczający trudno mi
    powiedzieć.

    Więcej informacji:
    http://europa.eu.int/youreurope/nav/pl/citizens/home
    .html

    (Ale część informacji nie jest dostępna w języku polskim, a część w
    języku angielskim jest przestarzała).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 5. Data: 2005-05-03 21:22:35
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> wrote:

    > Oczywiście. Ale aby uzyskać prawo stałego pobytu należy wykazać się

    Aha, "należy się wykazać" czyli nie wolno.
    Chodziło mi o to czy wolno tak jak w polsce mieszkać bez wykazaywania
    się czymkolwiek, i uzyskiwania jakiegokolwiek prawa.

    > źródłem stałego dochodu: emerytura, renta, itp. Czy wskazany przez
    > Ciebie powód będzie dla właściwego urzędu wystarczający trudno mi
    > powiedzieć.

    Czyli w pełni legalnie nie mogę sobie tak pojechać do Budapesztu czy
    Grazu i nikomu nic nie mówić, tak jak mogę pojechać do Wrocławia czy
    Krosna?

    > Więcej informacji:
    > http://europa.eu.int/youreurope/nav/pl/citizens/home
    .html

    Dzięki.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 6. Data: 2005-05-03 23:16:39
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 03/05/2005 23:22, Miernik wrote :
> [...]

    > Czyli w pełni legalnie nie mogę sobie tak pojechać do Budapesztu czy
    > Grazu i nikomu nic nie mówić, tak jak mogę pojechać do Wrocławia czy

    Pojechać możesz. Tyle że turystycznie :-).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed