  • 1. Data: 2005-05-03 16:38:36
    Temat: Odstąpienie, rozwiązanie umowy o przyłączenie
    Od: Piotr Radosz <p...@o...pl>

    Mam zawartą z zakładem energetycznym umowę o przyłączenie, w której zawarte
    są nastepujące sformułowania:
    - "Nie zapłacenie przez Odbiorcę, w uzgodnionym terminie, należności z (tu
    określony paragraf umowy w którym jest wyliczona opłata przyłączeniowa)
    traktowane będzie równoznacznie z odstąpieniem przez Odbiorcę od umowy."
    - "...W przypadku odstąpienia od umowy przez Odbiorcę lub odstąpienia od
    umowy przez Zakład z przyczyn lezących po stronie Odbiorcy Zakład nie
    będzie zobowiązany do zwrotu wniesionych opłat za przyłączenie..."
    - "Umowa może być rozwiązana tylko za zgodą obu stron. Jednostronne
    wypowiedzenie Umowy traktowane jest zerwanie Umowy, z wynikającymi stąd
    konsekwencjami finansowymi"

    Zdaję sobie sprawę, że te dwa 3 punkty nie oddają całokształtu tematu ale
    nie widzi mi się przepisywać całej umowy o przyłączenie... bez gwarancji
    że ktoś by się poczuł na siłach podjęcia interepretacji.

    Dodam że umowa jest zawarta w 1999 roku a wpłaciłem tylko część opłaty i z
    różnych przyczyn nie przystąpiłem do reralizacji. Pytanie czy ZE może mi
    przysłać pisemko iż wobec niespełnienia punktu:
    "Odbiorca zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zakładu opłaty za przyłączenie
    w wysokości XXX w terminie dwóch miesięcy od daty podpisania niniejszej
    umowy. Wniesienie przez Odbiorcę opłaty warunkuje rozpoczęcie przez Zakład
    związanych z realizacją przedmiotu nienijszej Umowy" traktuje iż umowa
    została rozwiązana z mojej winy bez zwrotu wniesionej opłaty za
    przyłączenie

    Z góry dzięki za podpowiedzi
    Piotr Radosz

  • 2. Data: 2005-05-03 18:50:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Radosz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > związanych z realizacją przedmiotu nienijszej Umowy" traktuje iż umowa
    > została rozwiązana z mojej winy bez zwrotu wniesionej opłaty za

    Z tego co piszesz, to może. Przecież nie wpłaciłeś tych pieniędzy. tyle,
    ze umowa została rozwiązana w 1999 roku.