  • 11. Data: 2002-10-31 22:23:39
    Temat: Re: Działalność gospodarcza i sprzęt
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Oct 2002, Wojciech Lewandowski wrote:
    [...do Samotnika...]
    >+ proces likwidacji srodka !
    >+
    >+ piszesz protokół w ktorym wykazujesz wartosc poczatkowa (zakup netto)
    [...] - wartosc srodka na dzien likwidacji i ta wlasnie
    >+ wartosc ulega likwidacji! [...]
    >+ jesli wartosc jest wieksza [..od zera..] to likwidujesz ta wartosc.
    >+ [...] tak to sie przeklada na rozliczenie i ksiege.

    Żeby wyraźnie się streścić: chciałeś określić że przy KPiR
    należy ową wartość "wrzucić w koszty", jak rozumiem ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2002-11-01 16:07:32
    Od: "Wojciech Lewandowski" <w...@a...pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    anpol.com.pl...
> [...]
    >
    > Żeby wyraźnie się streścić: chciałeś określić że przy KPiR
    > należy ową wartość "wrzucić w koszty", jak rozumiem ?

    dokladnie, jesli zero to nie wrzucasz wiadomo, ale masz protokol likidacyjny
    i na koniec roku kiedy robisz inwentaryzacje magazynu i wlasnie srodkow
    rwalych to zlikwidowane srodki nie ida ci do podatku. bo od wartosci
    magazynu (zakup zaopatrzeniowy czyli koszt) placisz podatek. dlatego sa
    wyprzedaze na koniec roku zeby pomniejszyc wartosc magazynu :)

  • 13. Data: 2002-11-01 21:44:53
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Nov 2002, Wojciech Lewandowski wrote:

    >+ "Gotfryd Smolik [...]
    >+ > On Thu, 31 Oct 2002, Wojciech Lewandowski wrote:
    [...]
> [...]

    >+ magazynu (zakup zaopatrzeniowy czyli koszt) placisz podatek. dlatego sa
    >+ wyprzedaze na koniec roku zeby pomniejszyc wartosc magazynu :)

    Właśnie o to mi szło, że zacząłeś wplątywać ŚT w remanenty !
    IMHO inwentaryzacja ŚT to jedno (celem doliczenia się, jeśli
    ktoś ma więcej ŚT niż np. 2 komputery :)) - a rozliczenie
    to *osobna* sprawa.

    I jak na mój gust - to:
    - wszystko to co piszez w odniesieniu do *towarów handlowych*
    jest jak najbardziej prawdą
    - to co piszesz w "płaceniu podatku od wartości" napisane
    obok "ŚT" owych ŚT *nie dotyczy*

    Przez to że piszesz jednym cięgiem o "inwentaryzacji TH i ŚT"
    można odnieść wrażenie (nie zaprzeczam, nie napisałeś :), tylko
    ktoś *może* to tak odczytać) że ŚT się jakoś "rozlicza" na
    koniec roku.

    Jak dla mnie - to TH jak wyżej, ale dla ŚT:
    - na koniec roku podatkowo nie robisz *nic*, nie licząc ew.
    wyznaczenia na nowo stawek amortyzacyjnych (dla am. degre-
    sywnej i przyspieszonej w 1 roku)
    - korzystając z faktu liczenia ile ŚT tak naprawdę jest
    robisz "porządek w papierach" - ale to NIE MA ZWIĄZKU
    z końcem roku (przy KPiR !) - taki "porządek" możesz
    zrobić *zawsze*, nie musisz go *nigdzie* zgłaszać
    i *nie musisz* go robić na koniec roku (w odróżnieniu
    od "urzędowego" remanentu TH) !
    - w KUP wliczasz amortyzację, ile ŚT jeszcze nie jest zamortyzowany
    ale robisz to miesięcznie (według stawkji wyznaczonej raz na rok)
    czyli bez związku z "inwentaryzacjami"

    ...i teraz na deser to co było tematem:
    - w razie złomowania ("zużycia") ŚT niezamortyzowaną część ŚT
    *zaliczasz w KUP*. Nie "na koniec roku" itp. - tylko
    w momencie jak "idzie do piachu".

    I to zaliczenie w KUP ma tylko jeden skutek podatkowy:
    natychmiast po zaliczeniu uwalnia ci kawałek zaliczki
    na PD :) - bo jest "zaliczone" natychmiast, *nie* po
    inwentaryzacji na koniec roku.

    Zgadzamy się ?

    Tak BTW: ŚT "idą do podatku" tak naprawdę *przed* zakupem,
    bo kupowane są z pieniędzy już opodatkowanych ! Amortyzacja
    jest zwrotem podatku (przez zaliczenie w KUP), a nie
    jego naliczeniem :) (napisałeś tak jakby ŚT "na stanie"
    "szedł do podatku").

    Pozdrowienia, Gotfryd