  • 1. Data: 2002-10-30 10:01:18
    Temat: prawo autorskie - pytanie
    Od: "Bartosz Oziębło" <b...@s...katowice.pl>

    Witam.
    Mam taka sytuacje i nie wiem co mam zrobic lub co moglbym zrobic :)
    Moj byly szef wydal CD z zestawem roznych programow w pewnym wydawnictwie.
    Jednen z tych programow jest mojego autorstwa (stworzylem go w czasie pracy
    i na polecenie szefa). Nie mialbym nic przeciwko tej publikacji gdyby nie
    odbylo sie to bez mojej wiedzy i po usunieciu z programu wszelkich
    informacji o mnie. Stad
    pytanie czy kierownik dla ktorego wczesniej pracowalem mogl cos takiego
    zrobic ? (dodam ze pracuje nadal w tej samej firmie ale u innego kierownika,
    w umowie o prace nie bylo nic wspomniane o zrzeczeniu sie przez mnie z praw
    osobistych i majatkowych).

  • 2. Data: 2002-10-30 10:53:48
    Temat: Re: prawo autorskie - pytanie
    Od: "Michal Ch" <m...@g...pl>

    Witam

> [...]
    kierownika,
    > w umowie o prace nie bylo nic wspomniane o zrzeczeniu sie przez mnie z

    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych:
    Art. 12. 1. Jeżeli ustawa lub umowa o pracę nie stanowią inaczej,
    pracodawca, którego pracownik stworzył utwór w wyniku wykonywania obowiązków
    ze stosunku pracy, nabywa z chwilą przyjęcia utworu autorskie prawa
    majątkowe w granicach wynikających z celu umowy o pracę i zgodnego zamiaru
    stron.

    2. Jeżeli pracodawca, w okresie dwóch lat od daty przyjęcia utworu, nie
    przystąpi do rozpowszechniania utworu przeznaczonego w umowie o pracę do
    rozpowszechnienia, twórca może wyznaczyć pracodawcy na piśmie odpowiedni
    termin na rozpowszechnienie utworu z tym skutkiem, że po jego bezskutecznym
    upływie prawa uzyskane przez pracodawcę wraz z własnością przedmiotu, na
    którym utwór utrwalono, powracają do twórcy, chyba że umowa stanowi inaczej.
    Strony mogą określić inny termin na przystąpienie do rozpowszechniania
    utworu.

    3. Jeżeli umowa o pracę nie stanowi inaczej, z chwilą przyjęcia utworu
    pracodawca nabywa własność przedmiotu, na którym utwór utrwalono.

    Michał

  • 3. Data: 2002-10-30 14:35:00
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

> [...]
    > ze stosunku pracy, nabywa z chwilą przyjęcia utworu autorskie prawa
    > majątkowe w granicach wynikających z celu umowy o pracę i zgodnego zamiaru

    Podkreślić tu należy "majątkowe", gdyż te prawa są zbywalne, lecz pracodawca
    nie może podpisać się pod Twoją pracą jako autor.
    Nie wiem jak to jest z usuwaniem danych autora utworu z utworu.

    SOTB

  • 4. Data: 2002-10-31 00:43:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Oct 2002, SOTB wrote:
    [...]
    >+ nie może podpisać się pod Twoją pracą jako autor.
    >+ Nie wiem jak to jest z usuwaniem danych autora utworu z utworu.

    IMHO jak najbardziej "osobiste autorskie" - w końcu
    określane jako "*prawo* do podpisu" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd