  • 1. Data: 2003-04-04 08:11:26
    Temat: Dowod osobisty
    Od: "Beata:-)" <b...@g...pl>

    Witam!
    Wczoraj odebralam nowy dowod, i zdziwilo mnie to ze pani nie chciala ode
    mnie starego aby go przedziurkowac, anulowac czy jak to sie zwie?
    Co wy na to? bo ja myslalamz e wlasnie tak robia.
    Beata

  • 2. Data: 2003-04-04 09:41:46
    Temat: Re: Dowod osobisty
    Od: esta <f...@n...cmok.us>

    Beata:-) <b...@g...pl> napisał(a):
    > Wczoraj odebralam nowy dowod, i zdziwilo mnie to ze pani nie chciala ode
    > mnie starego aby go przedziurkowac, anulowac czy jak to sie zwie?
    > Co wy na to? bo ja myslalamz e wlasnie tak robia.
    Heh u mnie mają inną technikę. Zabierają stary i oddają pod warunkiem
    uiszczenia opłaty w wysokości 5 PLN. :)

    --
    esta

  • 3. Data: 2003-04-04 10:56:59
    Temat: Odp: Dowod osobisty
    Od: "Beata:-)" <b...@g...pl>

    > Heh u mnie mają inną technikę. Zabierają stary i oddają pod warunkiem
    > uiszczenia opłaty w wysokości 5 PLN. :)
    >

    > --
    > esta

    tez takie opinie slyszalam, ale kurcze u nas nic, normalnie wspanialomyslni
    sa:-)
    Beata

  • 4. Data: 2003-04-06 04:33:16
    Od: "Dawid Gocel" <d...@f...onet.pl>

    Witam !
    Male opoznienie w stosunku do reszty postow, ale mysle, ze to wyjasnie. Tak
    sie sklada, ze moja matka pracuje w wydz. dowodowym i z tymi nowymi dowodami
    to jest tak (pomijajac cyrk z zle dzialajacym systemem i
    pseudo-dziennikarzami, ktorzy wypisuja co chwile, ze trzeba do jutra ;)
    wymienic dowody), ze pobiera sie oplate za nowy dowod (teraz juz niezaleznie
    od tego czy jest on utracony, zniszczony- kiedys w niektorych wypadkach bylo
    to za free), a stary dowod jest zabierany i pozniej gdzies tam komisyjnie
    niszczony. JEzeli, ktos jest bardzo przywiazany do niego, to placi wlasnie
    te 5 pln (chyba), ustalone przez odp. organa (czyt, politykow) i dostaje go
    spowrotem. Jezeli bez oplat chce ktos zatrzymac stary dowod i nie chce w nim
    dziruek itp itd, to podaje powod wymiany: utrata- tak czy siak musi
    zaplacic, wiec wszystko jedno. Oczywiscie poslugiwanie sie tym starym
    dokumentem jest raczej malo zgodne z prawem.
    Pozdrawiam
    Connor

  • 5. Data: 2003-04-06 07:15:46
    Od: "Beata:-)" <b...@g...pl>

    Użytkownik Dawid Gocel <d...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b6oann$umd$...@s...futuro.pl...
> [...]
    > Pozdrawiam
    > Connor
    >

    > wlasciwie nie wiem co wyciciac wiec zostawilam wszystko.
    Ja zmienialam dowod, bo zmienilam miejsce zameldowania, wiec musialam to
    zrobic, zaplacilam 30 zl, czekalam miesiac na odbior, no a jak odbieralam to
    pani nawet nie chciala mojego starego dowodu, ani przedziurkowac, ani go
    zobaczyc, no nic, nawet o nim nie wspomniala.Dala mi nowy dowod, podpisalam
    papierek i tyle.Oczywiscie wole sie poslugiwac nowym dowodem, chociaz stary
    tez sie przyda, skoro sa dzieci wpisane......albo lepeij uzyje do tego
    legitymacji.
    takze ta Twoja wersja sie jakso nie zgadza, no chyba ze kazde wojewodztwo ma
    inne przepisy, co nie sadze:-)
    pozdrowka
    Beata

  • 6. Data: 2003-04-06 18:20:54
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Nastąpiła zmiana rozporządzenia RM dotyczącego dowodów
    osobistych:
    w § 5 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
    3a. Przy odbiorze nowego dowodu osobistego dotychczasowy
    dowód unieważnia się przez odcięcie lewego rogu o powierzchni
    co najmniej 1 cm2 i zwraca z urzędu wnioskodawcy.
    (Dz.U. 56, poz. 500)

  • 7. Data: 2003-04-07 08:19:06
    Od: "Beata:-)" <b...@g...pl>

    Użytkownik Marcyś <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b6prn1$f5f$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > (Dz.U. 56, poz. 500)
    >

    > hmm.........dziwne rozporzadzenie, szkodza ze nikt sie do niego w moim
    Urzedzie nie stosuje:-))
    Beata

  • 8. Data: 2003-04-07 16:37:34
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Marcyś napisał(a):

> [...]
    > dowód unieważnia się przez odcięcie lewego rogu o powierzchni
    > co najmniej 1 cm2 i zwraca z urzędu wnioskodawcy.

    Czyli pobieranie 5zl za uniwaznienie starego dowodu jest bezprawne?Tak?
    rajusan

  • 9. Data: 2003-04-08 20:19:15
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Użytkownik "Rajmund Sykulski" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czyli pobieranie 5zl za uniwaznienie starego dowodu jest bezprawne?Tak?

    Ta zmiana wchodzi w życie 15 kwietnia.