  • 1. Data: 2003-04-03 21:22:29
    Temat: Jak zalozyc panstwo
    Od: "aragon" <a...@p...wp.pl>

    witam

    mam niecodzienne pytanie: co trzeba zrobic zeby zalozyc panstwo ? taka
    watpliwosc mnie naszla... zalozmy ze zadeklaruje niepodleglosc kawalka
    polski, czy to sie kwalifikuje pod zdrade stanu ? co za takie cos grozi ?
    jak moze odlaczyc kawalek terenu od polski ?
    albo inaczej, np. chcialbym zalozyc panstwo na antarktydzie lub ksiezycu.
    wystarczy ze zadeklaruje ze mam tam panstwo ? czy mam cos wiecej zrobic ?
    przeciez nie istnieje chyba ponadnarodowa komisja ds zakladania panstw...
    kto musi potwierdzic moje oswiadczenie ? gdzies moge znalezc jakies proste
    odpowiedzi na ten temat ? inet ?
    heh, wiem ze duzo tu pytan i troche takich dziwnych, ale mnie to ciekawi :)
    z gory dzieki za odpowiedz

    pozdrawiam
    aragon

  • 2. Data: 2003-04-03 21:29:23
    Temat: Re: Jak zalozyc panstwo
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "aragon" <a...@p...wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > odpowiedzi na ten temat ? inet ?
    > heh, wiem ze duzo tu pytan i troche takich dziwnych, ale mnie to ciekawi

    Jak stwierdzil kiedys jeden madry prawnik (G. Jellinek) na panstwo skladaja
    sie 3 elementy: obszar, ludnosc i wladza. Do tego w dzisiejszym prawie
    miedzynarodowym wymaga sie jeszcze efektywnosci sprawowania wladzy na
    obszarze panstwa, gotowosci do zwiazania sie prawem miedzynarodowym i - w
    praktyce - rowniez konstytutywnego uznania ze strony istniejacych panstw
    (przynajmniej ich reprezentatywnej liczby).
    Teraz sobie te wszystkie elementy podstaw pod twoj plan stworzenia panstwa i
    zobaczysz, co ci wyjdzie.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-04-04 04:18:06
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <b6i8n6$o0k$1@atlantis.news.tpi.pl>, aragon wrote:

    > mam niecodzienne pytanie: co trzeba zrobic zeby zalozyc panstwo ?

    Jeden gosc zalozyl panstwo na platformie morskiej na morzu kolo
    Anglii.

    http://www.sealandgov.com/

    Podlaczyl tam net, i oferuje hosting. Poniewaz on sam jest jedyna
    wladza w tym miejscu, nikt nie moze mu zabronic umieszczania tam
    czegokolwiek powolujac sie na jakies bzdetne przepisy ograniczajace
    wolnosc slowa.

    Raczej nie radzilbym Ci zakladac Panstwa tam gdzie juz jakies Panstwo
    jest, bo to zwykle prowadzi do wojny. Musisz znalezdz jakies miejsce
    gdzie jeszcze zadnego panstwa nie ma.

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 4. Data: 2003-04-04 08:53:01
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2003-04-03 23:22, aragon wrote :
> [...]
    > polski, czy to sie kwalifikuje pod zdrade stanu ? co za takie cos grozi ?
    > jak moze odlaczyc kawalek terenu od polski ?

    Poczytaj historje Stanow Zjednoczonych. Moim zdaniem, tak jest
    najprosciej. Bunt przeciw podatkom -> oglaszasz niepodleglosc ->
    odpierasz sily znienawidzonej RP -> RP uznaje Twoja niepodleglosc i mowi
    Ci, ze teraz radzisz sobie sam.

    > albo inaczej, np. chcialbym zalozyc panstwo na antarktydzie lub ksiezycu.

    Na Antarktydzie sie chyba nie da, bo bedziesz mial przeciw sobie cale
    ONZ, a slyszalem, ze juz ktos zaczal sprzedawac dzialki na Ksiezycu. Ale
    sprobuj na Marsie moze? :)

    > wystarczy ze zadeklaruje ze mam tam panstwo ? czy mam cos wiecej zrobic ?
    > przeciez nie istnieje chyba ponadnarodowa komisja ds zakladania panstw...
    > kto musi potwierdzic moje oswiadczenie ?

    Twoje panstwo musi byc uznane przez jakies inne panstwo, bo co to za
    panstwo bez sluzby dyplomatycznej?

    > gdzies moge znalezc jakies proste
    > odpowiedzi na ten temat ? inet ?
    > heh, wiem ze duzo tu pytan i troche takich dziwnych, ale mnie to ciekawi :)
    > z gory dzieki za odpowiedz

    Juz ktos podal link o panstwie na platformie. Mozesz kupic jakis statek
    i zacumowac poza wodami terytorialnymi, gdzie juz wladza RP nie siega.

    --
    Szwejk
    "Like a madman laughing in the rain"

  • 5. Data: 2003-04-04 09:15:58
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl> wrote in

    > ONZ, a slyszalem, ze juz ktos zaczal sprzedawac dzialki na Ksiezycu.
    > Ale sprobuj na Marsie moze? :)

    Dz.U.68.14.82
    UK?AD
    O ZASADACH DZIA?ALNO?CI PA?STW W ZAKRESIE BADA? I U?YTKOWANIA PRZESTRZENI
    KOSMICZNEJ ??CZNIE Z KSI??YCEM I INNYMI CIA?AMI NIEBIESKIMI
    sporz?dzony w Moskwie, Londynie i Waszyngtonie dnia 27 stycznia 1967 r.
    (Dz. U. z dnia 15 maja 1968 r.)
    Artyku? II
    Przestrze? kosmiczna, ??cznie z Ksi??ycem i innymi cia?ami niebieskimi, nie
    podlega zaw?aszczeniu przez pa?stwa ani poprzez og?oszenie suwerenno?ci, ani w
    drodze u?ytkowania lub okupacji, ani w jakikolwiek inny sposób.

  • 6. Data: 2003-04-04 09:17:35
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2003-04-04 11:15, S.Koper wrote :
> [...]
    > podlega zaw?aszczeniu przez pa?stwa ani poprzez og?oszenie suwerenno?ci, ani w
    > drodze u?ytkowania lub okupacji, ani w jakikolwiek inny sposób.

    Tak, ale jesli kol. aragon zalozy panstwo na Marsie, to go to prawo nie
    obowiazuje (nie jest/nie bedzie przeciez strona tego Ukladu)?

  • 7. Data: 2003-04-04 09:55:51
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Tak, ale jesli kol. aragon zalozy panstwo na Marsie, to go to prawo
    > nie obowiazuje (nie jest/nie bedzie przeciez strona tego Ukladu)?

    Ja raczej bilem do sprzedawania dzialek na ksiezycu. Co zas do panstwa zakladanego
    przez imc aragona to polecam doglebna lekture kilku pozycji dot. prawa m-narod.
    publ.

    pozdr.

  • 8. Data: 2003-04-04 10:59:13
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    Wojciech Szweicer" <w...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    PRZESTRZENI

    > Tak, ale jesli kol. aragon zalozy panstwo na Marsie, to go to prawo nie
    > obowiazuje (nie jest/nie bedzie przeciez strona tego Ukladu)?

    No tak, tylko w prawie miedzynarodowym uznaje sie, ze prawo dotyczace
    przestrzeni kosmicznej obowiazuje erga omnes, bez wzgledu na to, czy ktos
    jest strona tego ukladu, czy nie. Podobnie z ukladem o Antarktydzie.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 9. Data: 2003-04-04 11:59:38
    Od: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2003-04-04 12:59, Przemyslaw Lipin wrote :
    > No tak, tylko w prawie miedzynarodowym uznaje sie, ze prawo dotyczace
    > przestrzeni kosmicznej obowiazuje erga omnes, bez wzgledu na to, czy ktos
    > jest strona tego ukladu, czy nie. Podobnie z ukladem o Antarktydzie.

    Czyli zeby inne panstwa uznaly moje panstwo, musze sie zastosowac do
    tego ukladu?

  • 10. Data: 2003-04-04 12:03:59
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > Czyli zeby inne panstwa uznaly moje panstwo, musze sie zastosowac do
    > tego ukladu?

    nie tylko do tego, ale musisz przekonac inne panstwa, ze bedziesz
    przestrzegal prawa miedzynarodowego. a zakladajac panstwo na obszarze, gdzie
    prawo tego zabrania juz dopuszczasz sie naruszenia prawa miedzynarodowego.
    wiec nie ma szans!
    a co do tego goscia na platformie, to jest to panstwo tylko w jego
    mniemaniu, bo w praktyce miedzynarodowej za panstwa uchodza tylko twory,
    ktore zostaly uznane przez reprezentatywna liczbe panstw (dlatego panstwem
    nie jest np. tzw. Turecka Republika Cypru czy Palestyna).

    --
    pozdr
    Przemek