  • 1. Data: 2006-12-27 22:57:53
    Temat: Domowy i biurowy uzytek.
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam.

    Wyjatkowo nie o oprogramowaniu mowa. Ostatnio dosc czesto spotykam sie z
    przedmiotami, ktore maja gdzies zapisana (najczesciej na opakowaniu lub w
    instrukcji) jedna z wersji:
    - do uzytku domowego
    - do uzytku domowego i biurowego
    - wylacznie do uzytku domowego
    Najczesciej te napisy sa po angielsku ... i najczesciej na artykulach
    biurowych. Mam spinacz do papieru 'do uzytku domowego' i dziurkacz
    'wylacznie do uzytku domowego' ... ciekaw jestem kiedy zaczna chodzic
    specjalne komisje skladajace sie z policjantow i eksperta, sprawdzajace
    czy sprzet buirowy znanych firm uzywany jest wbrew licencji producenta :)

    A pytanie - czy taki zapis ma jakies umocowanie prawne? Czy producent moze
    na opakowaniu zastrzegac w jakich miejscach przedmiotu uzyc nie mozna?
    Moze istnieje 'komercyjna' wersja dziurkacza ...

    Zbiorczo, podrzuce jeszcze jedno pytanie:
    Licencje dotyczace oprogramowania czesto mowia o dozwolonym uzytku w
    celach niekomercyjnych. Gdzie ma granice ta niekomercyjnosc? Przykladowo -
    wersja niekomercyjna stworzylem utwor, utwor oddalem znajomemu za darmo,
    on sprzedal go komus innemu za pieniadze. Ja jestem czysty -
    zaakceptowalem umowe licencyjna i nie zlamalem jej; znajomy jest czysty -
    nie akceptowal umowy licencyjnej wiec nie mogl jej zlamac; poza tym nie
    mial do czynienia z programem tylko z utworem. Czy mam racje?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2006-12-27 23:04:54
    Temat: Re: Domowy i biurowy uzytek.
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 27-12-2006 o 23:57:53 Jasko Bartnik <a...@s...nadole>
    napisał(a):

> [...]
    > - nie akceptowal umowy licencyjnej wiec nie mogl jej zlamac; poza tym
    > nie mial do czynienia z programem tylko z utworem. Czy mam racje?

    Jako dwa przypadki, najbardziej mnie interesujace, podam:
    - program komputerowy, napisany w jakims znanym Visualu bez licencji
    komercyjnej, sprzedawany na allegro przez znajomego, ktory dostal go ode
    mnie za darmo
    - utwor nagrany na dysku w darmowym edytorze (ale rowniez bez licencji
    komercyjnej), pozniej nagrany przez znajomego na plyte i sprzedawany.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2006-12-28 08:16:49
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote in message

    > Najczesciej te napisy sa po angielsku ... i najczesciej na artykulach

    Zgodnie z art. 7 ustawy o jęz. polskim powinno być po naszemu.
    --
    Maluch

  • 4. Data: 2006-12-28 08:33:26
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Jasko Bartnik* na tej grupie:

    > A pytanie - czy taki zapis ma jakies umocowanie prawne? Czy producent moze
    > na opakowaniu zastrzegac w jakich miejscach przedmiotu uzyc nie mozna?
    > Moze istnieje 'komercyjna' wersja dziurkacza ...

    Tu chodzi oczywiście o możliwości obciążania takiego sprzętu.
    Żebyś nie kupił sobie taniego domowego dziurkacza, który się przy
    normalnym biurowym obciążeniu szybko psuje, a następnie składał
    reklamację.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl