  • 1. Data: 2006-12-27 23:19:00
    Temat: Izba Skarbowa - czy Oni tak mogą ?
    Od: "harpy" <h...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Prosze o poradę lub jakieś wskazówki, bo ja z prawem jednak nie jestem na
    ty ...

    W skrócie :
    Toczy się mojej sprawie postępowanie, ponieważ IS chce zmienić decyzje US
    (na moją korzyść) w sprawie interpretacji co do zakresu i sposobu stosowania
    prawa podatkowego (nalezny podatek od sprzedaży - a wlasciwie zwolnienie).
    Tak mniej więcej na koniec września IS się do mnie przyczepiła, że jednak
    moje postepowanie z tego roku (lipiec) nie było słusze i ma wątpliwości, no
    i wszczyna postępowanie. Na podjecie odpowiedniej decyzji IS wyznaczyła
    sobie termin ok 1,5 miesiąca : listopad 2006.

    W związku z tym stawiłem się i złożyłem odpowiednie wyjaśnienia - popierajac
    się m.in. postanowieniami innej IS w innym mieście w analogicznej sprawie
    (oczywiście na moją korzyść).

    Po moich wyjaśieniach chyba nastapiła konsternacja i nie znalazł się
    żaden "chętny" do podjecia decyzji, więc dostałem kwit z informacją, że
    decyzja zostanie podjeta na koniec grudnia 2006, ponieważ IS zwróciła się z
    zapytaniem do Ministerstwa Finansów... Tym razem to ja troche wymiękłem...
    Dziś jednak dostałem kolejny kwit z informacją taką jak poprzednio - przy
    czym IS daje sobie czas do końca marca 2007 ....

    Moje pytanie : czy IS może cos takiego robić - czyli przesuwac sobie datę
    decyzji po raz kolejny, zasłaniając się wątpliwościami interpretacyjnymi i
    wystąpieniem do MF ? Co jeżeli w marcu dalej ich ministerstwo oleje, bo
    akurat nie będa mieli na to czasu i co znowu mi przyślą kwit, że odraczają
    datę decyzji ?

    Macie na to jakiś pomysł ? Pytam sie, bo oczywiście w przypadku
    niekorzystnej dla mnie decyzji będe musiał zapłacić podatek + odsetki za te
    wszystkie miesiace kiedy czekam na decyzję !!! Wrrr...

    Na kolejnych kwitach z IS napisane jest oczywiście, że na niniejsze
    postanowienie nie służy zażaleznie, a cała korespondencja zaczyna się od :
    "Na podstawie art. 140 par 1 oraz 216 ustawy z dnia 29.08.1997r Ordynacja
    Podatkowa (Dz.U. z 2005r Nr 8 poz. 60) zawiadamiamy ...".

    Proszę napiszcie jak to może u Was wyglądało i co ew. można zrobić ???

    Pozdrawiam grupę,
    harpy

    PS. Pusiciłem wątek również na pl.soc.prawo.podatki