  • 1. Data: 2008-11-30 13:24:33
    Temat: Dofinansowanie otwarcia działalności gospodarczej.
    Od: Cut <c...@c...pl>

    Witam,

    Od nowego roku chciałbym otworzyć działalność gospodarczą. Słyszałem, iż
    jest kilka sposobów na dofinansowanie mojego przedsięwzięcia. Jednym z
    nich jest pomoc w kwocie coś ponad 14000 z urzędu pracy. Jedyne co udało
    mi się wyciągnąć od mało kompetentnej urzędniczki to to, że muszę się
    zarejestrować jako bezrobotny. Po czym zwrócić się o dofinansowanie.
    Podobno sam muszę wyłożyć gotówkę (lub preferencyjny kredyt) a pieniądze
    dostane po realizacji. Nadmieniła też, że podobno dofinansowaniem może
    być wydane tylko na urządzenie biura i zakup niezbędnych urządzeń. (nie
    może być wydane na towar)

    Czy może ktoś zweryfikować powyższe? Bo coś mi się wydaje, że to nie do
    końca tak jest.

    Druga możliwość, to dofinansowanie z jednego z funduszy unijnych
    (podobno 40 000) - przy tym niestety nie uzyskałem żadnych pomocnych
    informacji. Gdzie udać się aby uzyskać jakieś informacje na ten temat?
    Może ktoś przechodził przez tą biurokracje i podzieli się doświadczeniami.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2008-11-30 14:08:02
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Cut" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Po czym zwrócić się o dofinansowanie.

    Po czym przejsc kurs prowadzenia DG i czegos tam jeszcze, zrobic biznesplan,
    obronic ten biznes plan etc. Co do szczegolow pytaj jednak w lokalnym PUPie
    poniewaz zasady przyznawania owego dofinansowania roznia sie w zaleznosci od
    PUPu - widze to na przykladzie moich znajomych mieszkajacych w roznych
    czesciach aglomeracji slaskiej i podchodzacych pod rozne UPy. Generalnie
    rzeczywiscie nie mozesz ich wydac na towar. Sa to pieniadze na rozpoczecie
    dzialalnosci gospodarczej wiec musisz je wydac miedzy ich uzyskaniem a
    oficjalnym startem DG i musisz sie z nich szczegolowo rozliczyc. W przypadku
    zakwestionowania owych wydatkow musisz sie liczyc z koniecznoscia ich zwrotu
    aczkolwiek to juz na etapie biznesplanu PUP ci zweryfikuje - bo nie wolno ci
    pozniej samodzielnie przesuwac srodkow - czyli jesli podales ze chcesz kupic
    krzeslo za 400 a monitor za 600 to nie wolno ci kupic krzesla za 100 i
    monitora za 900.

    Wszystkie powyzsze rady wynikaja z praktyki - PUP w Chorzowie. A, i bylam
    jedyna osoba na 9 starajacych sie razem ze mna, ktora dostala takie
    dofinasowanie jak chciala - pozostale dostaly co najwyzej polowe.

    > Druga możliwość, to dofinansowanie z jednego z funduszy unijnych (podobno
    > 40 000) - przy tym niestety nie uzyskałem żadnych pomocnych informacji.
    > Gdzie udać się aby uzyskać jakieś informacje na ten temat?

    W dalszym ciagu PUP - powinni miec info o projektach unijnych na Twoim
    terenie.

    HaNkA

  • 3. Data: 2008-11-30 14:08:08
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    To ja sie podlacze...

    Cut pisze:
    > Jedyne co udało
    > mi się wyciągnąć od mało kompetentnej urzędniczki to to, że muszę się
    > zarejestrować jako bezrobotny.

    Czy jest wymagany prawem - chodzi mi o jakies przepisy a nie widzimisie
    urzednika - okres jaki musisz byc bezrobotnym przez staraniem sie o
    dotacje? kiedy zalatwia sie wszystkie papiery dot. firmy (REGON< GUS<
    konto itp ) - chyba najpierw musisz ybc bezrobotny , potem skladasz
    biznesplan, zatwierdzenie i dopiero papiery - tak?

    > Po czym zwrócić się o dofinansowanie.
    > Podobno sam muszę wyłożyć gotówkę (lub preferencyjny kredyt) a pieniądze
    > dostane po realizacji.

    Czy tak jest naprawde? czy tez tylko tak ten urzednik stwierdzil - bo o
    orznych przypadkach slyszalem, wiec to chyba zalezy od danego UP i ich
    interpretacji ("radosnej tworczosci").

    > Nadmieniła też, że podobno dofinansowaniem może
    > być wydane tylko na urządzenie biura i zakup niezbędnych urządzeń. (nie
    > może być wydane na towar)

    A czy samochod sie w to wlicza? Chodzi mi o zwykla osobowke (nie patrzac
    na odliczenia VATu z paliwa itd) - do tego uzywany. Powiedzmy ze kupuje
    z komisu - a wiec mam fakture VAT

  • 4. Data: 2008-11-30 16:39:14
    Od: NoName <n...@n...pl>

    W moich okolicach czyli Lubuskie musisz byc zarejestrowany co najmniej
    pol roku zeby sie starac o to dofinansowanie.

    Z doswiadzcenia powiem ci ze biznes zaczyna sie na czarno jak zaczyna
    przynosic zyski wtedy oplaca sie rejestrowac.

  • 5. Data: 2008-11-30 20:49:48
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "NoName" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >W moich okolicach czyli Lubuskie musisz byc zarejestrowany co najmniej pol
    >roku zeby sie starac o to dofinansowanie.

    ja sie zarejestrowalam i po tygodniu zlozylam wniosek wiec co PUP to inaczej

    HaNkA

  • 6. Data: 2008-11-30 21:09:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 30 Nov 2008 14:24:33 +0100, Cut napisał(a):

    > Czy może ktoś zweryfikować powyższe? Bo coś mi się wydaje, że to nie do
    > końca tak jest.

    Polecam poczytać forum warszawskiego UP - http://www.up.warszawa.pl/forum/

    Urzędnicy odpowiadają tam na pytania interesantów. Z tego co wiem procedury
    są podobne w każdym urzędzie w kraju, w każdym razie będziesz miał ogląd na
    całą sprawę i jakiekolwiek pojęcie.

    Na właściwej stronie urzędu masz też komplet informacji o dotacjach.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2008-11-30 21:59:24
    Od: "kuguar" <k...@w...pl>

    > ja sie zarejestrowalam i po tygodniu zlozylam wniosek wiec co PUP to
    > inaczej
    >
    > HaNkA
    A jeżeli w ciągi tego tygodnia urząd będzie chciał dać od ręki pracę ... to
    nie można odmówić ... bo wtedy dotację szlag trafia ... słyszałem , że można
    zarejestrować sie jako bezrobotny i już na drugi dzień starać sie juz o
    dotacje ...

    kuguar

  • 8. Data: 2008-12-01 16:39:57
    Od: Cut <c...@c...pl>

    To co udało mi się ustalić:

    Świadczenie nie może być wyższe niż 5 - krotność średniej krajowej
    Przyznanie dotacji może się ubiegać osoba która:
    - jest zarejestrowana w UP
    - w okresie 1 roku przed złożeniem wniosku nie odmówiła przyjęcia oferty
    pracy, szkolenia, stażu, przygotowania zawodowego itp.
    - nie otrzymała pożyczki lub bezzwrotnych środków na podjęcie
    działalności gospodarczej z funduszu pracy.
    - nie korzystała w okresie 5 lat z innych funduszy publicznych na
    podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej.
    - nie prowadziła działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy,
    - w okresie 2 lat nie była skazana za przestępstwa gosp.

    Dotacje można przeznaczyć na:
    - zakup środków trwałych tj. maszyn i sprzętu i ich instalacje
    - zakup materiałów i towarów (max 3000zł)
    - adaptacje lokalu, w którym ma być prowadzona działalność (max 3000)
    - koszt pomocy prawnej, konsultacji, doradztwa związanych z prowadzeniem
    działalności
    - reklama i promocja (max 1000)

    W innych PUPach ;p może być inaczej.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-12-02 12:51:01
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

> [...]

    > dostane po realizacji. Nadmieniła też, że podobno dofinansowaniem może
    > być wydane tylko na urządzenie biura i zakup niezbędnych urządzeń. (nie

    Umowy o dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarcsej są umowami
    cywilnoprawnymi, czyli każdy urząd może robić to po swojemu.
    U mnie każdy biznesplan jest rozpatrywany indywidualnie. Na towar ludkowie
    dostają kasę, ale jak pisałem - to bywa różnie.
    No i u mnie praktycznie to nie urzędnicy przyznają (oni prowadzą tylko
    formalności) ale Komisja składająca się z przedstawiecieli urzędu Miasta,
    urzędu Gminy, Zrzeszenia Pracodawców (czy jak się to zwie) i jednego
    pracownika PUP.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski