    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dofinansowanie otwarcia działalności gospodarczej.
    Date: Sun, 30 Nov 2008 15:08:02 +0100

    Użytkownik "Cut" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:ggu4jc$fam$1@mx1.internetia.pl...

    > Po czym zwrócić się o dofinansowanie.

    Po czym przejsc kurs prowadzenia DG i czegos tam jeszcze, zrobic biznesplan,
    obronic ten biznes plan etc. Co do szczegolow pytaj jednak w lokalnym PUPie
    poniewaz zasady przyznawania owego dofinansowania roznia sie w zaleznosci od
    PUPu - widze to na przykladzie moich znajomych mieszkajacych w roznych
    czesciach aglomeracji slaskiej i podchodzacych pod rozne UPy. Generalnie
    rzeczywiscie nie mozesz ich wydac na towar. Sa to pieniadze na rozpoczecie
    dzialalnosci gospodarczej wiec musisz je wydac miedzy ich uzyskaniem a
    oficjalnym startem DG i musisz sie z nich szczegolowo rozliczyc. W przypadku
    zakwestionowania owych wydatkow musisz sie liczyc z koniecznoscia ich zwrotu
    aczkolwiek to juz na etapie biznesplanu PUP ci zweryfikuje - bo nie wolno ci
    pozniej samodzielnie przesuwac srodkow - czyli jesli podales ze chcesz kupic
    krzeslo za 400 a monitor za 600 to nie wolno ci kupic krzesla za 100 i
    monitora za 900.

    Wszystkie powyzsze rady wynikaja z praktyki - PUP w Chorzowie. A, i bylam
    jedyna osoba na 9 starajacych sie razem ze mna, ktora dostala takie
    dofinasowanie jak chciala - pozostale dostaly co najwyzej polowe.

    > Druga możliwość, to dofinansowanie z jednego z funduszy unijnych (podobno
    > 40 000) - przy tym niestety nie uzyskałem żadnych pomocnych informacji.
    > Gdzie udać się aby uzyskać jakieś informacje na ten temat?

    W dalszym ciagu PUP - powinni miec info o projektach unijnych na Twoim
    terenie.

    HaNkA