  • 1. Data: 2008-05-07 13:53:15
    Temat: Dodatkowe odszkodowanie od pijanego sprawcy
    Od: "Matmir" <m...@p...onet.pl>

    Jestem poszkodowanym w wypadku samochodowym, którego sprawca był pod wpływem
    alkoholu. Mój samochód został zakwalifikowany do kasacji. Chciałbym go jednak
    naprawić, bo uszkodzenia nie są bardzo duże, jednak ze względu na małą wartość
    samochodu została orzeczona szkoda całkowita. Pieniądze, które dostanę z
    ubezpieczenia OC sprawcy po odliczeniu wartości wraka nie starczą na naprawę. W
    związku z tym czy mam szansę wygrać ze sprawcą sprawę o dopłatę do wysokości
    pozwalającej na naprawę auta? Ubezpieczyciel jest tu tylko pośrednikiem, bo i
    tak wypłacone mi pieniądze ściągnie ze sprawcy. Zatem czy w takim przypadku
    obowiązuje zasada, że całkowite odszkodowanie nie może przekroczyć wartości
    auta przed wypadkiem? Czy mogę żądać dowolnej kwoty pozwalającej na odtworzenie
    stanu samochodu z przed wypadku?

  • 2. Data: 2008-05-07 14:20:35
    Temat: Re: Dodatkowe odszkodowanie od pijanego sprawcy
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Matmir pisze:
    > Jestem poszkodowanym w wypadku samochodowym, którego sprawca był pod wpływem
    > alkoholu.

    Czy juz zostala orzeczona jego wina przez sad? czy narazie tylko
    Policja, a sprawa w sadzie czeka?

    Mój samochód został zakwalifikowany do kasacji.

    Jakie TU sprawcy?

    Chciałbym go jednak
    > naprawić, bo uszkodzenia nie są bardzo duże, jednak ze względu na małą wartość
    > samochodu została orzeczona szkoda całkowita.

    Jesli odszkodowanie nie wystarczy na naprawe to znaczy ze sie nie oplaca
    naprawiac.

    Pieniądze, które dostanę z
    > ubezpieczenia OC sprawcy po odliczeniu wartości wraka nie starczą na naprawę.

    To albo pismo do TU o wyzsze odszkodowanie, albo pismo, ze niech sobie
    zabieraja wrak za kase wg ich wyceny + odszkodowanie (jesli to kwestia
    tego ze wycenili drogo wrak)
    > związku z tym czy mam szansę wygrać ze sprawcą sprawę o dopłatę do wysokości
    > pozwalającej na naprawę auta?

    Zapewne tylko proces cywilny - ale najpierw musi sie zakonczyc proces
    karny delikwenta - bedziesz mial potwierdzenie przez sad , ze kierownik
    byl pod wplywem

    Ubezpieczyciel jest tu tylko pośrednikiem, bo i
    > tak wypłacone mi pieniądze ściągnie ze sprawcy.

    Ale to ciebie nie interesuje - narazie jest sprawa miedzy TU a Toba, co
    bedzie potem miedzy mkierownikiem a jego TU to nie twoja sprawa.

    Zatem czy w takim przypadku
    > obowiązuje zasada, że całkowite odszkodowanie nie może przekroczyć wartości
    > auta przed wypadkiem?

    Nie, nie moze przekroczyc wyceny z eurotaxu, co ma najczesciej niewiele
    wspulnego z wartoscia rynkowa danego samochodu

    Czy mogę żądać dowolnej kwoty pozwalającej na odtworzenie
    > stanu samochodu z przed wypadku?

    Żądać to zawsze mozesz, ale nie wygrasz.

    Chyba ze np doznales jakiegos urazu (nie boli Cie czasem noga/reka? moze
    cos jednak ci sie stalo? ;) bo jesli tak to odszkodowanie sie nalezy (z
    NW sprawcy albo proces cywilny), plus moze jakies zwolnienie (jak jestes
    ranny w wypadku to ZAWSZE powininienes isc na zwolnienie))

    --
    Regards,
    Maverick

    Nissan Bluebird - niepelnoletni

  • 3. Data: 2008-05-07 18:31:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:36fe.00000040.4821b44a@newsgate.onet.pl Matmir
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy mogę żądać dowolnej kwoty pozwalającej
    > na odtworzenie stanu samochodu z przed wypadku?
    TU dokonuje wyceny szkody poprzez własnego (rzadziej zewnętrznego)
    rzeczoznawcę i robią kosztorys posługując się Eurotaxem, Audatexem czy czymś
    podobnym. Wycena taka jest praktycznie _zawsze_ zaniżona ale co szkodzi TU
    spróbować cię nabrać? Jest to właściwie regułą w takich postępowaniach.
    Proponuję wyszukać sobie warsztat naprawczy (nie wiem co to za auto, ale ja
    bym zaczął od autoryzowanego serwisu jeśli jest dostępny), który świadczy
    usługę reprezentowania ciebie we wszystkich kwestiach wobec TU.
    Serwis zakwestionuje zaniżone wyceny, wykaże pominięte usterki, jeśli będzie
    trzeba wystąpi o wspólne oględziny, przedstawi swojego rzeczoznawcę i bedą
    sobie negocjować.

    Druga droga to wynająć własnego rzeczoznawcę (np. z PZMOTu), ale wówczas
    będziesz się sam szarpał i w razie czego po sądach włóczył.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-05-07 18:41:45
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Maverick <k...@n...pl> napisal:
    > Czy mogę żądać dowolnej kwoty pozwalającej na odtworzenie
    > Żądać to zawsze mozesz, ale nie wygrasz.

    Niezupelnie. Samochod moze miec wartosc 'nieco' inna niz wycena
    rocznikowa z Eurotaxu i mozesz wygrac. Jezeli nawet rocznikowo
    stare auto zostalo wlasnie wyremontowane w sposob ekonomicznie
    nieuzasadniony, ale miales taka fantazje ;-), i zachowales
    wszystkie faktury i inne dokumenty potwierdzajace poniesione
    koszty, to jestes w stanie wygrac: np. chciales odnowic malucha
    aby zainwestowac w jego swietlana przyszlosc zabytku techniki.
    A tu taka strata: skasowali ci przyszly zabytek ;-)

    Oczywiscie sprawa laduje w sadzie, ale szanse na wygrana sa spore.
    TU ma nie _jedynie_ pokryc ewentualna odnowe samochodu, ale
    przede wszystkim pokryc _szkody_ wywolane kolizja. A szkody,
    to nie tylko blacharka, ale wszystkie powiazane i udokumentowane.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-05-07 19:45:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Matmir pisze:

> [...]
    > związku z tym czy mam szansę wygrać ze sprawcą sprawę o dopłatę do wysokości

    Mają psi obowiązek wypłacić tyle, żeby starczyło.

    > pozwalającej na naprawę auta? Ubezpieczyciel jest tu tylko pośrednikiem, bo i
    > tak wypłacone mi pieniądze ściągnie ze sprawcy. Zatem czy w takim przypadku

    Nie, nie jest pośrednikiem - Ty masz sprawę do ubezpieczyciela i to on
    musi naprawić szkody.

  • 6. Data: 2008-05-08 04:43:40
    Od: Pawełek <p...@p...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Mają psi obowiązek wypłacić tyle, żeby starczyło.

    Możesz podać podstawę prawną ? Mam podobny przypadek. TU odmawia naprawy
    bo nie ekonomiczna, ja chce naprawić (naprawa bedzie droższa około 3x
    niż wycena samochodu z TU)

    Pawełek

  • 7. Data: 2008-05-08 05:58:36
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Pawełek pisze:

    > Możesz podać podstawę prawną ? Mam podobny przypadek. TU odmawia naprawy
    > bo nie ekonomiczna, ja chce naprawić (naprawa bedzie droższa około 3x
    > niż wycena samochodu z TU)

    Rzuc okiem tutaj:
    http://gu.com.pl/index.php?option=com_content&task=v
    iew&id=12344&Itemid=144

    Generalnie góglarka "szkoda całkowita OC"

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 8. Data: 2008-05-08 06:03:39
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Pawełek" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz podać podstawę prawną ? Mam podobny przypadek. TU odmawia naprawy
    > bo nie ekonomiczna, ja chce naprawić (naprawa bedzie droższa około 3x niż
    > wycena samochodu z TU)

    Ale dlaczego masz dbaćo ekonomie TU?? Samochód został uszkodzony, a Ty
    chcesz mieć naprawiony, bo nie stać cię na nowy, a potrzebujesz do jazdy.

    Pozdrawiam Przemek

  • 9. Data: 2008-05-08 06:13:33
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Przemek Lipski pisze:
    > Ale dlaczego masz dbaćo ekonomie TU?? Samochód został uszkodzony, a Ty
    > chcesz mieć naprawiony, bo nie stać cię na nowy, a potrzebujesz do jazdy.

    Nie "bo nie stac cie na nowy", tylko "bo tak chce".

    MarcinJM
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 10. Data: 2008-05-08 06:17:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Mają psi obowiązek wypłacić tyle, żeby starczyło.

    Bzdury piszesz.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."