  • 1. Data: 2008-05-07 13:00:07
    Temat: Pełnomocnictwo na poczcie?
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Witam,

    Na jednej z aukcji znalazłem następujący zapis:

    "Kupując ten przedmiot udzielasz nam pełnomocnictwa do jednorazowego
    reprezentowania w Urzędzie Pocztowym,opłacenia kosztów wysyłki i
    przesłania w Twoim imieniu zakupionego na naszych aukcjach przedmiotu."

    O co tu chodzi?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 2. Data: 2008-05-07 13:02:39
    Temat: Re: Pełnomocnictwo na poczcie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tapatik pisze:
> [...]
    > reprezentowania w Urzędzie Pocztowym,opłacenia kosztów wysyłki i
    > przesłania w Twoim imieniu zakupionego na naszych aukcjach przedmiotu."

    Podobno wtedy nie trzeba płacić VATu od znaczka pocztowego. Ale nie
    wiem na ile to działa, niedawno na cafe allegro był wątek, gdzie ktoś
    pisał, że dostał za to 15000zł kary od US.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-05-07 13:11:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tapatik wrote:
> [...]
    > reprezentowania w Urzędzie Pocztowym,opłacenia kosztów wysyłki i
    > przesłania w Twoim imieniu zakupionego na naszych aukcjach przedmiotu."

    że to niby ty wysyłasz, więc jak szlag ją trafi, to pretensje do siebie,
    jako do wysyłającego.

  • 4. Data: 2008-05-07 14:57:53
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 7 Maj, 15:00, Tapatik <t...@b...adresu> wrote:
> [...]
    > reprezentowania w Urzędzie Pocztowym,opłacenia kosztów wysyłki i
    > przesłania w Twoim imieniu zakupionego na naszych aukcjach przedmiotu."

    O to ze jak ktos prowadzi DG to nie musi placic VAT bo to niby ty
    wysylasz. Ale jak napisal Liwiusz to niezgodne z prawem i jak US na
    kogos siadze to i tak wydebia.

  • 5. Data: 2008-05-07 15:43:48
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

> [...]
    > reprezentowania w Urzędzie Pocztowym,opłacenia kosztów wysyłki i
    > przesłania w Twoim imieniu zakupionego na naszych aukcjach przedmiotu."

    A nie chodzi prezent?

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com

  • 6. Data: 2008-05-07 16:31:23
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    O to, że jak przesyłka zginie na poczcie, to Ty sam sobie wysłałeś we własnym imieniu
    i sprzedawca każe Ci spadać na
    Madagaskar...
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-05-07 22:47:50
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Liwiusz wrote:

    > Podobno wtedy nie trzeba płacić VATu od znaczka pocztowego. Ale nie
    > wiem na ile to działa, niedawno na cafe allegro był wątek, gdzie ktoś
    > pisał, że dostał za to 15000zł kary od US.

    czy ten kraj nie jest popi....?

  • 8. Data: 2008-05-08 05:39:27
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Aaaaaaaaa.......... to takie buty.
    W takim razie pierniczę i szukam innego sprzedawcy.

    Dziękuję za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 9. Data: 2008-05-08 10:27:47
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Wed, 07 May 2008 15:02:39 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Podobno wtedy nie trzeba płacić VATu od znaczka pocztowego. Ale nie
    > wiem na ile to działa, niedawno na cafe allegro był wątek, gdzie ktoś
    > pisał, że dostał za to 15000zł kary od US.

    ????????
    zgodnie z ustawą o VAT usługi pocztowe przedsiębiorstwa PPUP Poczta Polska
    są zwolnione z podatku VAT (lub VAT wynosi 0%, co w tym przypadku chyba nie
    ma znaczenia).
    Jedynie oVATowane są usługi operatorów alternatywnych.

    [chyba że jestem nie na bieżąco z ustawą VAT i ostatnimi dniami coś się
    zmieniło]

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 10. Data: 2008-05-08 15:59:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > Jedynie oVATowane są usługi operatorów alternatywnych.
    >
    > [chyba że jestem nie na bieżąco z ustawą VAT i ostatnimi dniami coś się

    Normalnie jest tak, że jeśli przedsiębiorca chce doliczyć do faktury
    znaczek pocztowy, to musi ro zrobić z 22% vatem. Jak wspomniałeś, 0% vat
    dotyczy tylko usług świadczonych przez pocztę polską. Tylko poczta może
    wystawić fakturę ze zwolnionym vatem. Refakturowanie z zerową stawką
    jest niepoprawne.

    Natomiast niektórzy wpadli na pomysł, aby to sam kupujący płacił za
    wysyłkę. Osobiście tego zrobić nie może, wyznacza więc pełnomocnika w
    postaci sprzedawcy. Sprzedawca nie księguje tej kwoty na fakturze
    (formalnie to nie on płaci, tylko kupujący), a zatem nie odprowadza vatu.

    Jak już wspomniałem, na cafe allegro ktoś żalił się, że za to został
    przez US karany.