    From: Maverick <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dodatkowe odszkodowanie od pijanego sprawcy
    Date: Wed, 07 May 2008 16:20:35 +0200

    Matmir pisze:
    > Jestem poszkodowanym w wypadku samochodowym, którego sprawca był pod wpływem
    > alkoholu.

    Czy juz zostala orzeczona jego wina przez sad? czy narazie tylko
    Policja, a sprawa w sadzie czeka?

    Mój samochód został zakwalifikowany do kasacji.

    Jakie TU sprawcy?

    Chciałbym go jednak
    > naprawić, bo uszkodzenia nie są bardzo duże, jednak ze względu na małą wartość
    > samochodu została orzeczona szkoda całkowita.

    Jesli odszkodowanie nie wystarczy na naprawe to znaczy ze sie nie oplaca
    naprawiac.

    Pieniądze, które dostanę z
    > ubezpieczenia OC sprawcy po odliczeniu wartości wraka nie starczą na naprawę.

    To albo pismo do TU o wyzsze odszkodowanie, albo pismo, ze niech sobie
    zabieraja wrak za kase wg ich wyceny + odszkodowanie (jesli to kwestia
    tego ze wycenili drogo wrak)
    > związku z tym czy mam szansę wygrać ze sprawcą sprawę o dopłatę do wysokości
    > pozwalającej na naprawę auta?

    Zapewne tylko proces cywilny - ale najpierw musi sie zakonczyc proces
    karny delikwenta - bedziesz mial potwierdzenie przez sad , ze kierownik
    byl pod wplywem

    Ubezpieczyciel jest tu tylko pośrednikiem, bo i
    > tak wypłacone mi pieniądze ściągnie ze sprawcy.

    Ale to ciebie nie interesuje - narazie jest sprawa miedzy TU a Toba, co
    bedzie potem miedzy mkierownikiem a jego TU to nie twoja sprawa.

    Zatem czy w takim przypadku
    > obowiązuje zasada, że całkowite odszkodowanie nie może przekroczyć wartości
    > auta przed wypadkiem?

    Nie, nie moze przekroczyc wyceny z eurotaxu, co ma najczesciej niewiele
    wspulnego z wartoscia rynkowa danego samochodu

    Czy mogę żądać dowolnej kwoty pozwalającej na odtworzenie
    > stanu samochodu z przed wypadku?

    Żądać to zawsze mozesz, ale nie wygrasz.

    Chyba ze np doznales jakiegos urazu (nie boli Cie czasem noga/reka? moze
    cos jednak ci sie stalo? ;) bo jesli tak to odszkodowanie sie nalezy (z
    NW sprawcy albo proces cywilny), plus moze jakies zwolnienie (jak jestes
    ranny w wypadku to ZAWSZE powininienes isc na zwolnienie))

    --
    Regards,
    Maverick

    Nissan Bluebird - niepelnoletni