  • 11. Data: 2008-05-08 06:21:37
    Temat: Re: Dodatkowe odszkodowanie od pijanego sprawcy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > Ale dlaczego masz dbaćo ekonomie TU?? Samochód został uszkodzony, a Ty
    > chcesz mieć naprawiony, bo nie stać cię na nowy, a potrzebujesz do jazdy.

    Dają ci tyle pieniędzy ile kosztuje "nowy" "stary" (w tym samym stanie
    technicznym) samochód. Kupujesz sobie "nowego" i w czym jest problem?

    Naprawa może kosztować więcej niż zakup "nowego" używanego samochodu.
    Czy to trudne do zrozumienia? Art. 363 kc czytali?

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 12. Data: 2008-05-08 10:57:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Bzdury piszesz.

    Nie, nie bzdury.

    Ma starczyć na naprawienie szkody - czy to przez zakup takiego samego
    pojazdu, czy to przez naprawę starego.

  • 13. Data: 2008-05-08 11:03:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawełek pisze:

    > Możesz podać podstawę prawną ? Mam podobny przypadek. TU odmawia naprawy
    > bo nie ekonomiczna, ja chce naprawić (naprawa bedzie droższa około 3x
    > niż wycena samochodu z TU)

    To znaczy nie musi dać pieniędzy na naprawę pojazdu, tylko tyle, żeby
    starczyło na naprawienie szkody. Jeśli nie zgadzasz się co do wyceny
    takiego samego pojazdu, to będziesz musiał się z nimi poużerać.

    Oczywiście jeśli faktycznie możesz kupić taki sam pojazd jaki miałeś
    przed zdarzeniem (wiek, przebieg, stan, wyposażenie) za tę 3x niższą
    sumę, to TU ma rację.

  • 14. Data: 2008-05-08 17:54:10
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Dają ci tyle pieniędzy ile kosztuje "nowy" "stary" (w tym samym stanie
    > technicznym) samochód. Kupujesz sobie "nowego" i w czym jest problem?

    Jeżeli pieniędzy starczy na samochód w takim stanie to OK, ale co jeżeli to
    "starczy" będzie tylko poboznym życzeniem TU? Żeby potem poszkodowany nie
    stracił kilku miesięcy na szukanie okazji za kasę z TU...

    Pozdrawiam Przemek

  • 15. Data: 2008-05-09 21:53:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > Jeżeli pieniędzy starczy na samochód w takim stanie to OK, ale co jeżeli to
    > "starczy" będzie tylko poboznym życzeniem TU?

    Ale problem (pomysł) autora wątku jest chyba inny - on chce naprawić
    "stary" samochód niezależnie od tego czy będzie to droższe on nowego
    starego.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 16. Data: 2008-05-09 21:54:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ma starczyć na naprawienie szkody - czy to przez zakup takiego samego
    > pojazdu, czy to przez naprawę starego.

    Nie. Szkoda ma być naprawiona. Przeczytaj lepiej przepis kc który
    podałem. Zakładam, może optymistycznie, że zrozumiesz.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 17. Data: 2008-05-09 22:54:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Nie. Szkoda ma być naprawiona.

    No przecież o tym piszę.

    > Przeczytaj lepiej przepis kc który
    > podałem. Zakładam, może optymistycznie, że zrozumiesz.

    Póki co z czytaniem i rozumieniem problem masz ty.

    Ubezpieczyciel ma szkodę naprawić. Czy to poprzez zafundowanie naprawy
    starego, czy sfinansowanie zakupu TAKIEGO SAMEGO pojazdu - jego problem.

  • 18. Data: 2008-05-10 13:53:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Póki co z czytaniem i rozumieniem problem masz ty.

    Szkoda mojego czasu.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."