  • 41. Data: 2010-02-02 23:50:16
    Temat: Re: Dni służb mundurowych policzone!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
    news:bbab7$4b68b406$59647f75$16629@news.upc.ie...
    > "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> wrote in message
    >
    > i czym w praktyce maja sie roznic sytuacje:
    > taka sobie kasa + jakis procent (od 40% do...) z tej kasy na emeryturze
    > duza kasa + brak 'doplaty' do emerytur?
    >
    > moze ktos poda w koncu jakies konkretne wyliczenie ile kosztuje nas
    > mundurowy
    > w obu scenariuszach zamiast jeczec ciagle o tych emeryturach

    Nie sądzę. Bo nikt tego nie ma zamiaru w życie wcielać. Przypomnij sobie
    ile razy już przy tym grzebano. Choćby w ciągu ostatnich 10 lat mniej
    więcej 3-4 razy. Teraz niby mają w 2014 roku. Na wszelki wypadek bo
    Mistrzostwach, bo mogłoby się okazać, ze ne byłoby z kogo zmontować
    zabezpieczenia.

  • 42. Data: 2010-02-03 01:18:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał pisze:

    > Niektórym ciężko zrozumieć, że jest wiele zawodów równie mocno
    > stresujących, co praca w służbach mundurowych, a trzeba dymać do 65 roku
    > życia i nie ma zmiłuj.

    Taaak? A jakie są to zawody i z jakim przeciętnym wynagrodzeniem, hmm?

    Konkretnie proszę.

  • 43. Data: 2010-02-03 01:22:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > więcej 3-4 razy. Teraz niby mają w 2014 roku. Na wszelki wypadek bo
    > Mistrzostwach, bo mogłoby się okazać, ze ne byłoby z kogo zmontować

    Ech, ja coraz bardziej zaczynam się zastanawiać nad modelem
    społeczeństwa opisanym przez Heinleina - obywatelem (czyli osobą
    uprawnioną do głosowania i bycia wybieranym) może być tylko osoba, która
    przez dobrowolną, trudną i niebezpieczną służbę udowodni, że jest gotowa
    poświęcić się dla społeczeństwa. NIE dla kasy, kariery itepe ale dla
    społeczeństwa.

  • 44. Data: 2010-02-03 02:59:34
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    Te zmiany mają wejść dopiero w 2020 roku :-(

    --
    animka

  • 45. Data: 2010-02-03 03:19:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Animka pisze:
    > Te zmiany mają wejść dopiero w 2020 roku :-(

    I tak nie wejdą, bo to tylko populistyczna popelina nakierowana na
    zdobycie głosów idiotów.

  • 46. Data: 2010-02-03 05:33:06
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    Cieszymy sie wszyscy z tej informacji :)

    > Większość bardzo niepochlebnych dla rzecznika.
    > Służba to nie to samo co praca. To raz.

    > A dwa- taka zmiana może dotyczyć tylko nowo przyjmowanych, gdyż już będący
    > w służbie mają podpisany z państwem polskim kontrakt w którym jak wół
    > widnieje MOŻLIWOŚĆ przejścia na 40% emeryturę po 15 latach służby.
    Czyli w ogole zmiana wieku emerytalnego nie powinna miec miejsca? W ogole
    idac tym tokiem myslenia to jakiekolwiek zmiany ciezko byloby wprowadzic - w
    koncu przedtem bylo tak a nie inaczej, ludzie podpisali wyimaginowane
    kontrakty z panstwem i finito...
    A zupelnie nie rozumiem czemu normalnym ludziom mozna podnosic wiek
    emerytalny do 70 a mundorowi i reszta pasozytow ma miec po 30-tce emeryture.
    W wielu zawodach nie mozna pracowac przez cale zycie do emerytury, ale
    ludzie jakos daja rade sie przekwalifikowac.
    Zmiany i tak sa niesprawiedliwe imho, bo dlaczego maja obowiazywac tylko
    nowych? W innych przypadkach jak sie podniesie wiek emerytalny to obowiazuje
    wszystkich rowno.
    >Jak to taki raj to dlaczego jest aż tyle wakatów??
    Nie wiem czy sa wakaty czy nie ma. Ale kiedys w tv byla jakas wzmianka o
    wojskowych, ze ciezko im znalesc kandydatow, gdyz maja wysokie wymagania
    wobec kandydatow (angielski, srednie wyksztalcenie minimum i costam
    jeszcze), a wiekszosc kandydatow to ludzie ze wsi po zawodowce, albo
    podstawowce - a do tego nie kazdy ma na tyle niska samoocene zeby
    dobrowolnie zgadzac sie na wykonywanie kazdego najglupszego polecenia od
    jakiegos idioty podczas gdy za niewykonanie polecenia grozi mu sad.

    Natomiast jesli chodzi o policje/wieziennictwo to jestem troche bardziej
    zorientowany i wiem ze strasznie ciezko sie dostac - trzeba miec "plecy"

    > A nowych, tych bez "przywileju" emerytalnego prawie nie będzie. Wniosek-
    > druga Somalia ;))
    Nie boj sie:) Najwyzej PUPy beda tam ludzi kierowac :-) - w sumie szkoda ze
    teraz nie kieruja ilosc "lewych" bezrobotnych drastycznie by spadla :)

  • 47. Data: 2010-02-03 07:58:24
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > A sprawdź, czy nie będzie. Ja dzwoniłem do WKU i pytałem. Jest bardzo duże
    > zainteresowanie służbą w wojsku. Druga Somalia nam nie grozi :-)

    O czym Wy piszecie? To jakieś pobożne życzenia a nie fakty i prawda.
    Prawdą jest że wojsko przyjmuje tylko na zawodowych szeregowców. Zgodnie z
    obowiązującą ustawą taki szergowiec przyjmowany jest na 3 kolejne
    czteroletnie kontrakty, po których czyli 12 latach służby jest obowiązkowo
    zwalniany do cywila. Poczytajcie o tym na http://www.nfow.pl . W żadnym WKU
    kandydatów o tym nie informują (to tajemnica).
    Tak więc ta wielka radość (zabranie wcześniejszych emerytur) dotyczy tych
    szeregowych którym uda sie przejść na służbe stałą i dalej być zawodowym
    żołnierzem (mniej niż 10% ogółu).
    Proponowana zmiana chyba najbardziej dotyczy aktualnych podchorążych lub
    tych co podchorążymi a potem oficerami zostaną. Więc wielkie odtrąbienie
    sukcesu typu pozbawienie możliwości przechodzenia na wcześniejsze emerytury
    (powtarzam możliwości) wojskowych to efekt dostrzegany przez tych co mają IQ
    mniejsze od 80.

  • 48. Data: 2010-02-03 08:08:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    ww pisze:
> [...]
    zyja-na-nasz-koszt-to-niesprawiedliwe,wid,11916743,w
    iadomosc.html

    > Dobre, 65-latek na patrolu w Afganistanie ścigający na piechotę Taliba.
    > Czekam teraz na pozwolenie na broń aby bronić się samemu bo na WP nie
    > będzie można liczyć.
    > WW

    A czy ktos musi pracować w jednym miejscu przez całe życie? Wiekszość
    osób nie tylko nie pracuje całe życie w jednej firmie, ale zazwyczaj na
    różnych stanowiskach, co więcej - w czasie aktywności zawodowej
    przekwalifikowują się...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 49. Data: 2010-02-03 08:24:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nie na wcześniejszą - na normalną póki co dla mundurówki.

    > Może zatrudnić się w innym - nadal jest zdolny do tej pracy, w
    > odróżnieniu od 60-letniego policjanta.

    Czyli 60-cio letni policjant nie jest zdolny do pracy, a 60-cio letni
    muraż jest... Ciekawe... Jeśli rzeczywiście coś mu dolega powinien iść
    na rentę inwalidzką...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 50. Data: 2010-02-03 08:46:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    t...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > 1. Z jednej strony permanentne zagrozenie &#8211; ze strony czubkow
    latajacych
    > z siekierami, cpunow ze strzykawkami albo ochota na male &#8222;solo&#8221;, czy
    chocby w
    > czestym kontakcie z zawszonymi, zapchlonymi i cholera-wie-co-jeszcze mniej
    > reprezentacyjnymi przedstawicielami spoleczenstwa. To wszystko przyprawione
    > umniejszanym wciaz autorytetem spolecznym, brakiem szacunku, otwartymi
    > szyderstwami. Doszlismy do sytuacji absurdalnej, w ktorej lepiej sie nie
    > przyznawac do tej pracy, bo moze sie to zle skonczyc.

    Niestety na brak szacunku zapracowali sobie sami... Poprzez przymykanie
    oka, bo co oni będą się szarpać...

    > 2. Z drugiej strony &#8211; warunek totalnego podporzadkowania. Urlop? Jaki
    > urlop . Dzien wolny? Bez jaj. Sluzba wzywa, sluzba wymaga. Niewazne, czy
    > wlasnie odsypiasz 12, 18 czy 24 h sluzby, nie wazne czy bzykasz w tym momencie
    > zone, nie wazne czy wlasnie siedzisz przy stole, na którym tort z pierwsza
    > swieczka, w pierwsze urodziny twojego dziecka. Godziny pracy? A co to? Miałes
    > skonczyc o 15 &#8211; czasem o tej godzinie skonczysz. Czasem o 15 nazajutrz.

    Wiesz, mam znajomych, on jest policjantem, ona pracuje w firmie
    prywatnej i to przewidywalność kiedy jego zastaniesz w domu jest większa
    niż jej. Oczywiście w pewnych okresach ciężko jemu dostac wolne, ale wie
    to wcześniej, tak samo jak są działy w bankowości, gdzie na przełomie
    roku też wolnego nie dostaną, bo trzeba zrobić różne zestawienia, na
    które banki mają 3-7 dni... Brat pracuje w gastronomii, on też pracuje
    jak w służbach i predzej będzie miał wolne w środę niż w weekend, no a
    urlop jesli może planować to lipiec, bądź wielki post.... No ale on nie
    bedzie miał wcześniejszej emerytury...

    > No i &#8211; czy jednak nie jest tak, ze sluzby mundurowe spelniaja jednak nieco
    > powazniejsza i powszechniejsza funkcje niz przedstawiciele znacznej czesci
    > pozostalych profesji? Bezpieczenstwo publiczne, obronnosc &#8211; to naprawde puste

    > hasla?

    W wielu wypadkach tak...

    > Kwestia niedofinansowania policji jest znana i sygnalizowana. W praktyce do

    > Przekwalifikowanie&#8230; heh&#8230;. Pomysl zwłaszcza ciekawy przy padających
    > propozycjach: kioskarz, kierowca&#8230; naprawde dla was to sa funkcje mniej wiecej

    > rownorzędne? Czy to może jednak upadek z nieco wyższego konia? Zwlaszcza ze po
    > tych 15 latach zwykle nie jest się juz posterunkowym w prewencji.

    To były przykłady - możesz pracować również w banku, biznesie i na wielu
    innych stanowiskach, do których będziesz mieć odpowiednie przygotowanie.

    > Mam niejasne wrazenie, ze reformie emerytalnej dot. mundurowych przyklaskuja
    > przede wszystkim ci, którzy nie maja bladego pojecia o charakterystyce tego
    > zawodu, ktora poznac mozna dopiero bedac mundurowym / jego rodzina / bliskimi
    > znajomymi. Albo ewentualnie &#8211; rozsadnym czlowiekiem.

    Patrz mam trochę znajomych pracujących w policji - nawet w rodzinie (nie
    najbliższej, ale zawsze), ale lepiej, zeby oni teraz lepiej zarabiali,
    niż mieli jakies wczesniejsze emerytury.

    > A argument z byłymi PGR-owcami utrzymujacymi sie z najnizszej renty w
    > kontekscie niskich zarobkow policji jest fantastyczny. Tylko ze komus umknelo,
    > ze na te niskie zarobki policjant zapierdala, a ow PGR-owiec z przykldau
    > raczej nie.

    Proszę nie rozsmieszać. Wiesz mieszkam w Łodzi, tu w wielu miejscach
    ludzie zapierdzielaja za marne grosze. A szczególnie musieli
    zapierdzielać za marne grosze jak polikwidowano zakłady w których
    pracowali....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl