  • 31. Data: 2003-12-10 07:46:36
    Temat: Re: Dług Alimentacyjny
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:br6fht$cps$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czyli, rozumiem, że skoro użyłeś tego argumentu, Ty
    > opiekujesz się dzieckiem ??
    >
    > Czy próbujesz nas przekonać, że skoro nie opiekujesz się,
    > to powinieneś płacić większe alimenty ?? ;)

    cuś Cię ponosi ?
    skąd takie wnioski ?

    > poza tym, obowiązek alimentacyjny w równym stopniu obciąża
    > rodziców - MOŻE byc tylko zamieniony na opiekę - to nie
    > zonacza, że rodzice są zwolnieni z łożenia

    opieka może być potraktowana jako "łożenie" , czyli de facto
    finansowo utrzymywać *może* tylko jedno z rodziców

  • 32. Data: 2003-12-10 07:48:56
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    > Uważasz, że pani sędzia nie wie, jak łatwo w naszym kraju
    > być w szarej strefie zatrudnienia ?? Że nie zna tych
    > wszystkich sztuczek, żeby oficjalnie być bezrobotnym, a
    > nieoficjalnie mieć dochody ?? NIE TWIERDZĘ, że wszyscy tak
    > robią, ale wiem, że istnieje grupa (całkiem chyba spora) w
    > Polsce, która oficjalne dochody ma dużo dużo mniejsze od
    > faktycznych.

    a czy pani sędzia jest od przypuszczeń ? czy od oceniania
    *faktów* popartych dowodami ?

  • 33. Data: 2003-12-10 07:50:45
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > BTW co Twoim zdaniem powinno się dziać w sytuacji gdy
    > bezrobotna matka pozywa o alimenty bezrobotnego ojca
    > dziecka ?? Co powinien zrobić sąd ?? Bezrobotność ojca
    > traktować z większym szacunkiem niż bezrobotność matki
    > (czyli - bez alimentów, kobieto rób co chcesz, gdy dziecko
    > powie Ci - chcę jeść) czy może wyznaczać inną osobę
    > (dziadków, szwagrów albo któregoś z ławników) która będzie
    > utrzymywała dziecko ??

    nie , moze zasugerować mamusi żeby zmieniła wynajmowane
    mieszkanie na mniejsze , albo żeby wróciła do domu swoich
    rodziców , ktorzy i tak opiekują się dzieckiem przez większość
    czasu ..

    ale po co ?
    można przecież dopieprzyć ojcu , przecież to matka zawsze jest
    pokrzywdzona

  • 34. Data: 2003-12-10 07:55:03
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w
    wiadomości news:br6jbg.394.1@p.i.k.i...

    > Byłoby bardziej zrozumiałe gdyby tam było "o".
    > Np. "podwyżkę nie o 50, a o 30 zł". Ja mylnie
    > zrozumiałem, że chodzi tu o kwotę zasadniczą.

    pisałem że sprawa była o podwyższenie ...
    z ilu miała być ta podwyżka ?
    z 15 złotych ?

    > Nie, nie są one przestarzałe.

    tzn ? kodeks rodzinny i opiekuńczy nie obowiązuje ?

  • 35. Data: 2003-12-10 08:11:20
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl> napisał
    w wiadomości news:br6jcs$28v$1@news.onet.pl

    > [..................]
    > pisałem że sprawa była o podwyższenie ...
    > z ilu miała być ta podwyżka ?
    > z 15 złotych ?

    Jeśli tak było, to tak.

    > tzn ? kodeks rodzinny i opiekuńczy nie obowiązuje ?

    Właśnie obowiązuje. Chyba rozumiesz, że opieką
    jako taką nie nakarmisz_ubierzesz_wykształcisz
    dziecka?. Do tego są potrzebne, oprócz opieki,
    środki finansowe, a te mają obowiązek zapewnić
    obydwoje rodziców. (hehe, lub krewni w skrajnych
    przypadkach)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Wszyscy myślą o sobie, a tylko ja myślę o mnie.

  • 36. Data: 2003-12-10 08:38:11
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > cuś Cię ponosi ?
    > skąd takie wnioski ?

    Skoro w wątku na temat podniesienia alimentów używasz argumentu, że kasę
    można zastąpić przez osobistą pieczę, to myślałam, że robisz to w jakimś
    celu :) A nie tylko by zdyskredytować swojego rozmówcę :)

    > opieka może być potraktowana jako "łożenie" , czyli de facto
    > finansowo utrzymywać *może* tylko jedno z rodziców

    Jak sam napisałeś, za każdym razem pojawia się słowo "może". A Andrzej
    napisał, że rodzice mają obowiązek łożenia na dziecko. Paragraf, który
    zacytowałeś nie znosi obowiązku łożenia, a tylko zamienia go na inną formę.
    IMHO Andrzej ma rację, bo napisał o sytuacji ogólniejszej - Ty piszesz o
    szczególniejszej i próbujesz na tej podstawie udowodnić, że Andrzej nie ma
    racji.

    pozdrawiam

    Monika

  • 37. Data: 2003-12-10 08:41:38
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > a czy pani sędzia jest od przypuszczeń ? czy od oceniania
    > *faktów* popartych dowodami ?

    Niestety, równiez od przypuszczeń. Bo jeśli bezrobotny mieszka gdzieś, nie
    umiera z głodu i nie chodzi w łachamanach, to fakty przeczą logice. Jeśli
    bezrobotny ma np. auto to nie sądzisz, że sędzia powinien przypuszczać, że
    pozwany próbuje sąd oszukać ??

    BTW faktem jest, że jest szara strefa zatrudnienia w Polsce - sędzia powinna
    brać to pod uwagę czy nie ?? Jak sądzisz ??

    pozdrawiam

    Monika

  • 38. Data: 2003-12-10 09:07:45
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > nie , moze zasugerować mamusi żeby zmieniła wynajmowane
    > mieszkanie na mniejsze , albo żeby wróciła do domu swoich
    > rodziców , ktorzy i tak opiekują się dzieckiem przez większość
    > czasu ..

    Mówisz o konkretnej sytuacji czy o ogólnych tendencjach?? Bo mam wrażenie,
    że wylewasz swoje żale...
    A co jeśli bezrobotna matka już mieszka z rodzicami ?? Kto będzie utrzymywał
    dziecko - wyłacznie jej rodzice, bo oboje rodzice są bezrobotni ??
    A co zaproponuje bezrobotnemu ojcu ?? Powie mu "good luck" i da krzyżyk na
    drogę??

    > ale po co ?
    > można przecież dopieprzyć ojcu , przecież to matka zawsze jest
    > pokrzywdzona

    Uogolniasz na podstawie własnej sytuacji, IMHO.

    pozdrawiam

    Monika

  • 39. Data: 2003-12-10 09:15:24
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    ?

> [...]
    > że pozwany próbuje sąd oszukać ??
    >
    > BTW faktem jest, że jest szara strefa zatrudnienia w
    > Polsce - sędzia powinna brać to pod uwagę czy nie ?? Jak

    no dobra
    ale dlaczego matka traktowana jest jak prawdziwa bezrobotna , a
    ojciec jak uchylajacy sie od pracy ???
    tylko dlatego że okazał się frajerem i kombinował jak mógł
    zamiast od razu iść z pozwem o obniżenie ?

  • 40. Data: 2003-12-10 09:17:29
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

> [...]
    > oboje rodzice są bezrobotni ?? A co zaproponuje
    > bezrobotnemu ojcu ?? Powie mu "good luck" i da krzyżyk na

    oczywiście ze mówię o konkretnej sytuacji ...
    ktora powtórzyła się więcej niż jeden raz ...

    > Uogolniasz na podstawie własnej sytuacji, IMHO.

    przepraszam , a na czym mam się w tej materii opierać ?
    na teorii ??
    no wybacz