  • 1. Data: 2003-12-08 12:21:40
    Temat: Fundusz Świadczeń Socjalnych
    Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>

    Witam,
    za pośrednictwem mojej mamy zwracam się z pytaniem.
    Jest ona nauczycielem w szkole publicznej i co roku do tej pory wszyscy
    pracownicy otrzymywali przed świętami bony.
    W tym roku dyrektor szkoły powiedziała m.in. mamie, że nie otrzyma bonów,
    ponieważ jej zarobki są zbyt wysokie.
    Przejrzałam ustawę o funduszu socjalnym, jak również kodeks pracy - nie ma w
    nich zapisu o maksymalnej wysokości zatrudnienia.
    Więc: na jakiej podstawie prawnej dyrektor oszacował wysokość zarobków
    kwalifikujących się do otrzymania bonów? i na jakiej podstawie prawnej,
    jeśli nie ma on racji, można mu ten brak racji udowodnić?
    Sprawa jest dość pilna.

    --
    KingAM

    "things are not always as they seem to be"
    * al pacino* recruit*

  • 2. Data: 2003-12-08 13:11:12
    Temat: Re: Fundusz Świadczeń Socjalnych
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > Przejrzałam ustawę o funduszu socjalnym, jak również kodeks pracy - nie ma w
    > nich zapisu o maksymalnej wysokości zatrudnienia.

    Art. 8. 1. Przyznawanie ulgowych usług i świadczeń oraz wysokość dopłat z
    Funduszu uzależnia się od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby
    uprawnionej do korzystania z Funduszu.
    2. Zasady i warunki korzystania z usług i świadczeń finansowanych z Funduszu, z
    uwzględnieniem ust. 1, oraz zasady przeznaczania środków Funduszu na
    poszczególne cele i rodzaje działalności socjalnej określa, z zastrzeżeniem
    ust. 2a, pracodawca w regulaminie ustalanym zgodnie z art. 27 ust. 1 albo z
    art. 30 ust. 5 ustawy o związkach zawodowych. Pracodawca, u którego nie działa
    zakładowa organizacja związkowa, uzgadnia regulamin z pracownikiem wybranym
    przez załogę do reprezentowania jej interesów.

    > Więc: na jakiej podstawie prawnej dyrektor oszacował wysokość zarobków
    > kwalifikujących się do otrzymania bonów?

    pracodawca wie ile zarabiają pracownicy, zna również "stan" rodzinny kazdego z
    nich. Przynajmniej powinien.

    > i na jakiej podstawie prawnej,

    na podsawie umowy o pracę.

    > jeśli nie ma on racji, można mu ten brak racji udowodnić?

    sa związki to niech walczą, al;e skoro zgodziły się na taki podziął funduszu,
    to do nich pretensje

    Paweł