  • 71. Data: 2022-12-13 11:56:49
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 12 Dec 2022 18:50:43 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tyle, że to działa w obydwie strony. Ten samochód również nie wyłonił
    > się z zasłony dymnej.

    Pierwszeństwo miał pieszy i to kierowca miał obowiązek zwolnić albo nawet
    zatrzymać się.

    Skoro poruszyłeś aspekt wyłaniania się, to samochód wyjechał zza autobusu,
    który (autobus) prawidłowo ustępował pierwszeństwa, co jest dodatkową
    okolicznością obciążającą. Pewnie nie jesteś na bieżąco, więc uprzejmie
    donoszę, że "kierującemu pojazdem zabrania się wyprzedzania pojazdu na
    przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na
    którym ruch jest kierowany". Zgodnie z aktualnym taryfikatorem, takie
    wyczyny kosztują co najmniej 1500 zł i do 15 punków karnych.

    Jak słusznie zauważył Michał, jedyną niewiadomą jest, kto taki kierował
    BMW, że (niezbyt) biegły wysmażył kuriozalną opinię, a ziobrotura ochoczo
    ukręciła łeb sprawie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 72. Data: 2022-12-13 12:02:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 12 Dec 2022 21:33:41 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > O ile pieszy stał w chwili, gdy samochód był w odległości, z której mógł
    > bezpiecznie wyhamować.

    Czytałeś w ogóle podlinkowany tekst?
    Pieszy był w połowie przechodzenia przez jezdnię.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 73. Data: 2022-12-13 12:03:38
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    J.F w

    > A to aby na pewno tak bylo? Bo z ktorej strony pieszy wchodzil, to nie
    > napisali.

    Napisali, znaczy podali sygnaturę, a tam już jest całość... Leniuszku...
    <http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/152515150003
    506_VII_W_000135_2022_Uz_2022-05-26_001>
    <cite>
    W dniu 19 października 2021 r. o 10:49 M. B. jechał swoim samochodem ul.
    (...) (...) M. w P. w kierunku ul. (...). W samochodzie miał uruchomiony
    wideorejestrator. Dojeżdżając do przejścia dla pieszych przy wejściu do
    budynku hali (...) zauważył, jak z prawej strony do przejścia dochodzi młoda
    dziewczyna chcąc je przekroczyć. Kobieta zatrzymała się i rozglądała na boki
    czy nie nadjeżdżają pojazdy M. B. zatrzymał samochód przed przejściem dla
    pieszych, aby piesza mogła przejść. Kiedy w/w kierowca zatrzymał się przed
    przejściem z przeciwnego kierunku jazdy nadjeżdżała obwiniona E. J. kierując
    samochodem osobowym S. (...); pojazd obwinionej znajdował się wówczas
    kilkanaście metrów przed przejściem. Obwiniona nie zatrzymała, nie zwolniła,
    tylko przejechała przez przejście dla pieszych. Widząc zachowanie obwinionej
    piesza weszła na ,,pasy", kiedy ta przejechała przez przejście. Od momentu
    zatrzymania się pieszej na przejściu (godzina 10:49 s. 27 do czasu dojazdu
    obwinionej do przejścia (10:49 s. 31) upłynęły 4 sekundy.
    </cite>

    > Pieszy wchodzac na przejscie ma pierwszenstwo, wiec jesli samochod nie
    > zwalnia na widok czekającego na krawezniku, to mandat mu sie slusznie
    > nalezy :-)

    Niech pieszy wchodzi, ja przejadę, on przejdzie, nikomu nic sie nie stanie.
    A nie karanie kierującego, bo pieszy ma sraczkę i mu się nogi przed
    przejściem plączą...

    ?

    > I jestes pewien ze to z powodu letnich opon?
    > Bo sporo letnich na takim lekkim sniegu daje rade ...

    Przecież napisałem, że połowa to kupione PJ...

    Wszyscy byli na płaskim, więc YPB?

    --
    Tomasz

  • 74. Data: 2022-12-13 12:07:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 12 Dec 2022 20:43:43 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Dlatego uważam, ze albo zrezygnujemy z obecnie forsowanego bezwzględnego
    > pierwszeństwa pieszych, albo zamienimy większość przejść dla pieszych w
    > sugerowane miejsca przekraczania drogi - czyli zrezygnujemy z
    > pierwszeństwa pieszych, tylko tak trochę inaczej, by ustawodawca nie
    > wyszedł na durnia.

    Ludzkość nawet nie wie, jakie szczęście ją spotkało, że nie jesteś
    ustawodawcą.

    Jeśli chodzi o określenie "dureń", to można powiedzieć, że używasz
    adekwatnego słownictwa do opisu jednostki, do której nic nie dociera.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 75. Data: 2022-12-13 12:12:53
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Shrek w

> [...]

    0220000988/U/D20220988Lj.pdf>

    > Z tym że w ramach obowiązującej fizyki są dwa sposoby jak mógł znależć
    > się na przejścu - albo nie był zatrzymany i wymagało to ruchu, albo
    > rzeczywiście stał tak długo, aż wybudowali pod nim drogę i przejście.

    Jest też trzecia -- prawomocna! Najpierw stał, a potem wtargnął
    <cite>
    "Podsumowując, prowadzi to do jednoznacznego wniosku, że Józef J.
    nienależycie dokonał oceny sytuacji na drodze, i przechodząc przez przejście
    dla pieszych, wszedł wprost pod nadjeżdżający z jego prawej strony pojazd
    BMW [...]. Tym samym to on jest sprawcą zdarzenia będącego przedmiotem
    rozpoznania w sprawie"
    </cite>

    --
    Tomasz

  • 76. Data: 2022-12-13 12:12:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 12 Dec 2022 20:47:09 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Sensowny dystans oczekiwania, ze
    > kierujący zatrzyma samochód na odcinku o dopuszczalnej prędkości 50
    > km/h, to jakieś 50 metrów. Może pomalować jakoś charakterystycznie taki
    > obszar przed przejściem, by pieszy wiedział, ze jeśli tam jest samochód,
    > to wejście jest wtargnięciem.

    Nie uwierzysz, ale w zasadzie wszyscy kierowcy dają radę spokojnie
    zatrzymać się, kiedy dochodzę do pasów. Nie mają z tym żadnych problemów,
    więc jesteś raczej wyjątkiem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 77. Data: 2022-12-13 12:14:41
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Olin w

    > Czytałeś w ogóle podlinkowany tekst?
    > Pieszy był w połowie przechodzenia przez jezdnię.

    Nieprawda, przeszedł jedną jezdnię, zatrzymał sie przed drugą. Dwa osobne
    przejścia!

    --
    Tomasz

  • 78. Data: 2022-12-13 12:18:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Dec 2022 08:25:07 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> [...]
    pierwszenstwa, a widac go bylo doskonale.

    > No właśnie, jak to jest obecnie z wysepką?

    Według internetów:
    Przejście dla pieszych rozdzielone wysepką należy traktować jako osobne
    przejścia.

    Tyle że jak ktoś jest na wysepce, to zamiar przejścia nie budzi
    wątpliwości, chyba że ktoś jest Robertem Policmajstrem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 79. Data: 2022-12-13 12:24:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Dec 2022 12:14:41 +0100, To.Ja napisał(a):

    > Nieprawda, przeszedł jedną jezdnię, zatrzymał sie przed drugą. Dwa osobne
    > przejścia!

    Czyli miał zamiar iść dalej. Kierowca autobusu nie miał co do tego
    wątpliwości, w przeciwieństwie do janusza w BMW.

  • 80. Data: 2022-12-13 12:25:21
    Od: "To.Ja" <t...@p...invalid>

    Olin w

    > Skoro poruszyłeś aspekt wyłaniania się, to samochód wyjechał zza autobusu,

    Ty chyba czytasz od prawej do lewej...

    Ot link przykładowy:
    https://goo.gl/maps/9JouP5rw2kkZCPAS8

    > który (autobus) prawidłowo ustępował pierwszeństwa,

    Komu ustępował? temu stojącemu po lewej stronie na pasie rozdzielającym?

    <cite>
    Znaczne przekroczenie prędkości i nieustąpienie pieszemu wchodzącemu na
    przejście było oczywiste. Prawo zakazuje też wciąż pieszemu wejścia
    bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd - biegli mogli więc dopatrywać się i
    w zachowaniu pieszego złamania zasad. Uderzenie nastąpiło wszak na samym
    początku wchodzenia na "zebrę".
    </cite>

    --
    Tomasz